Primul lucru la care se uită stewardesele atunci cand începe boardingul. Pasagerii sunt scanați în momentul îmbarcării

steward
Getty

Pentru echipajul de cabină al unui avion fiecare zbor începe cu un set de proceduri și observații esențiale pentru siguranța și bunăstarea pasagerilor.  

Deși pasagerii nu observă aceste detalii, primul lucru la care se uită stewardesele atunci când începe boardingul nu este biletul sau bagajul de mână, ci starea generală și comportamentul fiecărui călător.

În momentul în care pasagerii încep să urce la bord, stewardesele îi așteaptă, de regulă, la intrare, pentru a-i saluta și a le ura un zbor plăcut. În realitate această formalitate reprezintă doar o ocazie potrivită pentru însoțitorii de zbor de a scana rapid persoanele care urcă la bordul avionului.

Când are loc îmbarcarea stewardesele caută indicii subtile care ar putea sugera diverse probleme. Acest proces de observare este parte integrantă a formării lor și joacă un rol crucial în asigurarea unei călătorii sigure.

Astfel stewardesele pot observa pasageri care ar putea fi sub influența alcoolului sau a drogurilor, persoane care par excesiv de anxioase sau bolnave, și chiar comportamente care ar putea sugera intenții rău-intenționate.

Citește și
orban ciolacu
Ungaria cere oficial ajutorul României. Viktor Orban: ”Ei știu ceva ce noi nu știm”

Un aspect important al acestui proces de scanare este identificarea pasagerilor care ar putea avea nevoie de asistență suplimentară. De exemplu, un călător cu mobilitate redusă, o mamă cu un copil mic sau o persoană în vârstă care călătorește singură. Recunoașterea acestor situații din timp permite echipajului să ofere ajutor și să prevină situații neplăcute sau chiar periculoase în timpul zborului.

„Când se îmbarcă în avion, însoțitorii de bord sunt bucuroși să zâmbească și să vă întâmpine cu ospitalitate, dar analizează și o serie de factori importanți care ar putea contribui la experiența în timpul zborului. Ei identifică pasagerii care ar putea fi capabili să ajute în caz de urgență, precum și pasagerii care ar putea avea nevoie de ajutor suplimentar într-o situație de urgență, cum ar fi o persoană în vârstă sau rănită”, a spus Duygu Eren Tosya de la Turkish Airlines pentru travelandleisure.com.

De asemenea, stewardesele sunt instruite să observe interacțiunile dintre pasageri. Un schimb tensionat de cuvinte sau un comportament agresiv poate semnala probleme care trebuie gestionate înainte de decolare.

Siguranța la bordul avionului depinde în mare măsură de capacitatea echipajului de a anticipa și gestiona problemele. În acest context, stewardesele joacă un rol vital nu doar în confortul pasagerilor, ci și în menținerea unui mediu sigur. Capacitatea lor de a observa și interpreta comportamentele oamenilor este esențială. Antrenamentul riguros și experiența acumulată le permit să ia decizii rapide și corecte, de la momentul în care pasagerii încep să urce la bord până la aterizarea în siguranță.

Aspecte de care țin cont stewardesele în timpul boardingului

Atunci când începe boardingul stewardesele analzizează atent persoanele care se urcă la bordul avionului, iar astfel își pot da seama cum va decurge călătoria din punct de vedere al ambientului. Este un moment în care profesionalismul și atenția la detalii fac diferența dintre un zbor liniștit și unul problematic.

Acest aspect al muncii lor rămâne adesea nevăzut, dar este esențial pentru desfășurarea fără probleme a fiecărei călătorii. Grija și vigilența lor asigură nu doar o călătorie confortabilă, ci și una în siguranță deplină pentru toți pasagerii.

Vestimentația, condiția fizică și comportamentul

De la starea de spirit a pasagerilor, la felul în care se îmbracă, dacă au consumat sau nu stupefiante înainte de zbor sau dacă se află într-o situație vulnerabilă, toate aceste lucruri sunt atent observate și analizate de stewardese.

Însoțitoarele de zbor vor observa întotdeauna ce porți.

„Întotdeauna mă uit la ce fel de pantofi poartă un client pentru a determina dacă poate alerga rapid și ușor în ei”, a spus Amy Caris, însoțitor de bord și director de bord pentru JSX, conform rd.com.

Spre exemplu, în această situație, stewardesele pot menționa în timpul instructajului pentru pasageri că, în cazul unei urgențe, persoanele care poartă pantofi cu toc trebuie să se descalțe.

Avalon Irizarry, însoțitor de bord la American Airlines, remarcă faptul că însoțitorii de bord acordă o atenție deosebită persoanelor care se îmbarcă în avion încălțate în papuci.

Dacă observați că însoțitorii de bord vă scanează când urcați îna vion, sunt șanse ca aceștia să vă observe alegerile vestimentare și accesoriile.

Cu toate acestea, ceea ce observă însoțitorii de bord la un pasagaer nu se limitează la felul în care arată. Ei sunt atenți și la modul în care se comportă pasagerii. Spre exemplu dacă salută sau zâmbesc atunci când urcă în avion.

„Dacă îi întâmpinăm la ușă, observăm dacă suntem întâmpinați cu un zâmbet sau cu un salut returnat”, spune Irizarry.

Deloc surprinzător, dacă un pasager le întoarce salutul însoțiotirilor vor face automat o impresie mai bună. Pe de altă parte, evitarea contactului vizual sau un comportament suspect sau chiar agresiv va ridica imediat semne de întrebare.

„Sunt atentă chiar și la modul în care un cuplu se comportă unul cu celălalt. Traficanții de persoane au folosit zborurile ca mijloc de a facilita traficul, iar observarea semnelor și indicatorilor ar putea salva viața cuiva”, spune Caris.

„Ne uităm să vedem dacă un pasager trimite mesaje sau vorbește la telefon și întârzie procesul de îmbarcare. Este important pentru echipajul de operare să scoată aeronava la timp”, spune Lou Rod Cueva, fost însoțitor de bord pentru o companie aeriană importantă.

Deoarece prima lor preocupare este siguranța, ceea ce observă însoțitorii de bord la pasageri are mult de-a face cu condiția fizică. Aceștia vor reține pasagerii care sunt în formă bună și care pot ajuta la ridicarea obiectelor grele și pot da o mână de ajutor dacă este necesar.

„Mă uit după clienții despre care cred că mă pot ajuta în caz de urgență. Așa că sunt atentă la constituția fizică. Sau dacă cineva îmi spune că poate fi de vreun fel de ajutor într-o situație de urgență, îmi notez unde este așezat”, spune Dominique.

Starea bagajelor de mână

Când vine vorba de bagajul de mână, însoțitorii de bord sunt extrem de atenți și analizează câte bagaje aveți și cât de mari sunt.

Unul dintre motivele pentru care sunt atenți la aceste detalii este acela de a se asigura că absolut toți pasagerii respectă regulile avionului.

„Încerc să acord cât mai multă atenție bagajelor. Este ceva care pare puțin ciudat? Este bagajul prea mare pentru a încăpea într-un compartiment de deasupra capului? Verific, de asemenea, dacă bagajele au fost etichetate pentru a fi puse în cargo sau dacă au etichete de pericol pe ele”, spune Reginald D. Dominique, însoțitor de bord la Delta Air Lines.

Pasagerii care consumă alcool

Dacă cineva urcă urcă la bordul unui avion sub influența alcoolului sau a stupefiantelor însoțitorii de zbor îi vor acorda o atenție deosebită.

„Dacă un pasager este vizibil în stare de ebrietate, acesta poate fi scos din avion, așa că este un lucru la care sunt atent. Ultimul lucru pe care ți-l dorești este ca cineva beat și neregulamentar pe un zbor, așa că cel mai bine este să îl îndepărtezi înainte de decolare”, spune un însoțitor de bord, care a vorbit sub anonimat.

Probleme pentru stewardese pot crea și pasagerii care beau prea mult pe timpul zborului. De asemenea, pasagerii nu au voie să aducă în avion alcool.

„Chiar zilele trecute a trebuit să iau o bere de la un pasager pe care agentul de la poartă a trecut-o cu vederea. Este împotriva legii, iar atât pasagerul, cât și compania aeriană pot fi amendați”, spune un însoțitor de bord.

Însoțitorii de zbor sunt, de asemenea, atenți la orice pasager care ar putea avea nevoie de ajutor suplimentar, cum ar fi copiii, persoanele în vârstă sau persoanele bolnave.

„Vreau să mă asigur că oricine are nevoie de asistență specială este îngrijit. Vreau să mă asigur că sunt așezați pe scaunul corect și că nu vor fi probleme în caz de urgență”, spune Dominique.

Articol recomandat de sport.ro
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Citește și...
Ungaria cere oficial ajutorul României. Viktor Orban: ”Ei știu ceva ce noi nu știm”
Ungaria cere oficial ajutorul României. Viktor Orban: ”Ei știu ceva ce noi nu știm”

Premierul ungar, Viktor Orban, a declarat sâmbătă că livrările de energie către Ungaria prin Ucraina vor deveni din ce în ce mai dificile şi că "este mai bine să presupunem că nimic nu va veni de acolo", relatează MTI.

 

Tobă de casă – rețeta tradițională de tobă de porc. Cum se prepară toba la sticlă și ce conține
Tobă de casă – rețeta tradițională de tobă de porc. Cum se prepară toba la sticlă și ce conține

Toba de porc este unul dintre cele mai iubite preparate tradiționale din România, fiind nelipsită de pe mesele de sărbători.  

Program de curățenie în casă - trucuri pentru a avea casa curată, fără efort. Cât de des trebuie să facem menajul locuinței
Program de curățenie în casă - trucuri pentru a avea casa curată, fără efort. Cât de des trebuie să facem menajul locuinței

Curățenia în casă nu ar trebui să fie un efort copleșitor sau o activitate care consumă prea mult timp. Cu un program de curățenie bine organizat, vei putea să îți păstrezi casa curată și ordonată fără stres.  

Recomandări
Ciolacu n-ar mai vrea o dată premier, iar partidele fug de responsabilitatea Finanțelor. Ce s-a negociat: ”Am mâncat cozonac”
Ciolacu n-ar mai vrea o dată premier, iar partidele fug de responsabilitatea Finanțelor. Ce s-a negociat: ”Am mâncat cozonac”

După nenumărate tensiuni, PSD, PNL și UDMR ar putea ajunge curând la un acord în coaliție. Sâmbătă au purtat noi negocieri la Parlament, pentru a definitiva lista cu ministere.  

Noul Parlament a fost învestit oficial. Motivul ciudat pentru care toți senatorii UDMR au depus de două ori jurământul
Noul Parlament a fost învestit oficial. Motivul ciudat pentru care toți senatorii UDMR au depus de două ori jurământul

Aleșii din actuala legislatură au depus sâmbătă jurământul. Lucrurile s-au complicat puțin în Senat, unde parlamentarii UDMR au fost nevoiți să se întoarcă la pupitru pentru că le-a lipsit un pasaj important din text.

INTERVIU cu Aura Șova, câștigătoarea ”Vocea României 2024”: ”M-am făcut arhitect ca să pot să fac un azil de bătrâni”
INTERVIU cu Aura Șova, câștigătoarea ”Vocea României 2024”: ”M-am făcut arhitect ca să pot să fac un azil de bătrâni”

Aura Șova a câștigat Vocea României 2024. După săptămâni în care vocea ei a răsunat în toate etapele show-ului, telespectatorii au decis ca trofeul și premiul în valoare de 100.000 de euro să ajungă la concurenta din echipa lui Tudor Chirilă..