Primul lucru la care se uită stewardesele atunci cand începe boardingul. Pasagerii sunt scanați în momentul îmbarcării
Pentru echipajul de cabină al unui avion fiecare zbor începe cu un set de proceduri și observații esențiale pentru siguranța și bunăstarea pasagerilor.
Deși pasagerii nu observă aceste detalii, primul lucru la care se uită stewardesele atunci când începe boardingul nu este biletul sau bagajul de mână, ci starea generală și comportamentul fiecărui călător.
În momentul în care pasagerii încep să urce la bord, stewardesele îi așteaptă, de regulă, la intrare, pentru a-i saluta și a le ura un zbor plăcut. În realitate această formalitate reprezintă doar o ocazie potrivită pentru însoțitorii de zbor de a scana rapid persoanele care urcă la bordul avionului.
Când are loc îmbarcarea stewardesele caută indicii subtile care ar putea sugera diverse probleme. Acest proces de observare este parte integrantă a formării lor și joacă un rol crucial în asigurarea unei călătorii sigure.
Astfel stewardesele pot observa pasageri care ar putea fi sub influența alcoolului sau a drogurilor, persoane care par excesiv de anxioase sau bolnave, și chiar comportamente care ar putea sugera intenții rău-intenționate.
Un aspect important al acestui proces de scanare este identificarea pasagerilor care ar putea avea nevoie de asistență suplimentară. De exemplu, un călător cu mobilitate redusă, o mamă cu un copil mic sau o persoană în vârstă care călătorește singură. Recunoașterea acestor situații din timp permite echipajului să ofere ajutor și să prevină situații neplăcute sau chiar periculoase în timpul zborului.
„Când se îmbarcă în avion, însoțitorii de bord sunt bucuroși să zâmbească și să vă întâmpine cu ospitalitate, dar analizează și o serie de factori importanți care ar putea contribui la experiența în timpul zborului. Ei identifică pasagerii care ar putea fi capabili să ajute în caz de urgență, precum și pasagerii care ar putea avea nevoie de ajutor suplimentar într-o situație de urgență, cum ar fi o persoană în vârstă sau rănită”, a spus Duygu Eren Tosya de la Turkish Airlines pentru travelandleisure.com.
De asemenea, stewardesele sunt instruite să observe interacțiunile dintre pasageri. Un schimb tensionat de cuvinte sau un comportament agresiv poate semnala probleme care trebuie gestionate înainte de decolare.
Siguranța la bordul avionului depinde în mare măsură de capacitatea echipajului de a anticipa și gestiona problemele. În acest context, stewardesele joacă un rol vital nu doar în confortul pasagerilor, ci și în menținerea unui mediu sigur. Capacitatea lor de a observa și interpreta comportamentele oamenilor este esențială. Antrenamentul riguros și experiența acumulată le permit să ia decizii rapide și corecte, de la momentul în care pasagerii încep să urce la bord până la aterizarea în siguranță.
Aspecte de care țin cont stewardesele în timpul boardingului
Atunci când începe boardingul stewardesele analzizează atent persoanele care se urcă la bordul avionului, iar astfel își pot da seama cum va decurge călătoria din punct de vedere al ambientului. Este un moment în care profesionalismul și atenția la detalii fac diferența dintre un zbor liniștit și unul problematic.
Acest aspect al muncii lor rămâne adesea nevăzut, dar este esențial pentru desfășurarea fără probleme a fiecărei călătorii. Grija și vigilența lor asigură nu doar o călătorie confortabilă, ci și una în siguranță deplină pentru toți pasagerii.
Vestimentația, condiția fizică și comportamentul
De la starea de spirit a pasagerilor, la felul în care se îmbracă, dacă au consumat sau nu stupefiante înainte de zbor sau dacă se află într-o situație vulnerabilă, toate aceste lucruri sunt atent observate și analizate de stewardese.
Însoțitoarele de zbor vor observa întotdeauna ce porți.
„Întotdeauna mă uit la ce fel de pantofi poartă un client pentru a determina dacă poate alerga rapid și ușor în ei”, a spus Amy Caris, însoțitor de bord și director de bord pentru JSX, conform rd.com.
Spre exemplu, în această situație, stewardesele pot menționa în timpul instructajului pentru pasageri că, în cazul unei urgențe, persoanele care poartă pantofi cu toc trebuie să se descalțe.
Avalon Irizarry, însoțitor de bord la American Airlines, remarcă faptul că însoțitorii de bord acordă o atenție deosebită persoanelor care se îmbarcă în avion încălțate în papuci.
Dacă observați că însoțitorii de bord vă scanează când urcați îna vion, sunt șanse ca aceștia să vă observe alegerile vestimentare și accesoriile.
Cu toate acestea, ceea ce observă însoțitorii de bord la un pasagaer nu se limitează la felul în care arată. Ei sunt atenți și la modul în care se comportă pasagerii. Spre exemplu dacă salută sau zâmbesc atunci când urcă în avion.
„Dacă îi întâmpinăm la ușă, observăm dacă suntem întâmpinați cu un zâmbet sau cu un salut returnat”, spune Irizarry.
Deloc surprinzător, dacă un pasager le întoarce salutul însoțiotirilor vor face automat o impresie mai bună. Pe de altă parte, evitarea contactului vizual sau un comportament suspect sau chiar agresiv va ridica imediat semne de întrebare.
„Sunt atentă chiar și la modul în care un cuplu se comportă unul cu celălalt. Traficanții de persoane au folosit zborurile ca mijloc de a facilita traficul, iar observarea semnelor și indicatorilor ar putea salva viața cuiva”, spune Caris.
„Ne uităm să vedem dacă un pasager trimite mesaje sau vorbește la telefon și întârzie procesul de îmbarcare. Este important pentru echipajul de operare să scoată aeronava la timp”, spune Lou Rod Cueva, fost însoțitor de bord pentru o companie aeriană importantă.
Deoarece prima lor preocupare este siguranța, ceea ce observă însoțitorii de bord la pasageri are mult de-a face cu condiția fizică. Aceștia vor reține pasagerii care sunt în formă bună și care pot ajuta la ridicarea obiectelor grele și pot da o mână de ajutor dacă este necesar.
„Mă uit după clienții despre care cred că mă pot ajuta în caz de urgență. Așa că sunt atentă la constituția fizică. Sau dacă cineva îmi spune că poate fi de vreun fel de ajutor într-o situație de urgență, îmi notez unde este așezat”, spune Dominique.
Starea bagajelor de mână
Când vine vorba de bagajul de mână, însoțitorii de bord sunt extrem de atenți și analizează câte bagaje aveți și cât de mari sunt.
Unul dintre motivele pentru care sunt atenți la aceste detalii este acela de a se asigura că absolut toți pasagerii respectă regulile avionului.
„Încerc să acord cât mai multă atenție bagajelor. Este ceva care pare puțin ciudat? Este bagajul prea mare pentru a încăpea într-un compartiment de deasupra capului? Verific, de asemenea, dacă bagajele au fost etichetate pentru a fi puse în cargo sau dacă au etichete de pericol pe ele”, spune Reginald D. Dominique, însoțitor de bord la Delta Air Lines.
Pasagerii care consumă alcool
Dacă cineva urcă urcă la bordul unui avion sub influența alcoolului sau a stupefiantelor însoțitorii de zbor îi vor acorda o atenție deosebită.
„Dacă un pasager este vizibil în stare de ebrietate, acesta poate fi scos din avion, așa că este un lucru la care sunt atent. Ultimul lucru pe care ți-l dorești este ca cineva beat și neregulamentar pe un zbor, așa că cel mai bine este să îl îndepărtezi înainte de decolare”, spune un însoțitor de bord, care a vorbit sub anonimat.
Probleme pentru stewardese pot crea și pasagerii care beau prea mult pe timpul zborului. De asemenea, pasagerii nu au voie să aducă în avion alcool.
„Chiar zilele trecute a trebuit să iau o bere de la un pasager pe care agentul de la poartă a trecut-o cu vederea. Este împotriva legii, iar atât pasagerul, cât și compania aeriană pot fi amendați”, spune un însoțitor de bord.
Însoțitorii de zbor sunt, de asemenea, atenți la orice pasager care ar putea avea nevoie de ajutor suplimentar, cum ar fi copiii, persoanele în vârstă sau persoanele bolnave.
„Vreau să mă asigur că oricine are nevoie de asistență specială este îngrijit. Vreau să mă asigur că sunt așezați pe scaunul corect și că nu vor fi probleme în caz de urgență”, spune Dominique.