Piața produselor de îngrijire a animalelor de companie este într-o continuă creștere. „Am venit să-i cumpăram mâncare”
Piața produselor de îngrijire a animalelor de companie este într-o continuă creștere. Ar putea ajunge până la sfârșitul anului, în România la 577 de milioane de lei.
Contează oferta diversificată și dragostea tot mai mare pe care oamenii o acordă acestor necuvântătoare devenite parte din familie.
Și firmele de profil au ridicat ștacheta. Găsim în magazine de la ciocolată, înghețată și încălțăminte până la aparate de ultima generație cum ar fi cele care le usucă blana după baie. Oamenii vor ca animalele lor de companie să aibă o viață confortabilă. Pe lângă mâncare de calitate le cumpără și diverse gadgeturi.
De exemplu, cutiile de uscat blana care costă între 1.000 și 3.500 de lei, și mai nou covorul interactiv muzical prin care animalul vorbește cu stapânul.
Trecem pe lista și litierele inteligente, plus diferite aparate de hrănit automate. Dar au apărut și culcușuri, jucării, haine și mai nou încălțăminte. Antiderapanta din bumbac sau material sintetic în culori simple, sau cu căpșuni pentru fetițe. Mai toate firmele cunoscute de haine au și colecții pentru animale.
Există ciocolată pentru câini, tort sau înghețată. În perioada sărbatorilor putem găsi și calendare advent cu recompense.
Bărbat: „Avem un animăluț, o pisică și am venit să-i cumpăram mâncare. Pisicuță este parte din familie de vreo 2 ani de zile. Vorbește deja două limbi străine. Animalele ne fac să fim mai buni”.
În magazinele de profil găsim produse pentru toate gusturile și buzunarele. Iată cum ar putea fi un coș pentru un câine sau o pisică.
Anca Maria Ivan, medic veterinar: „Am pus o mâncare pentru el, pachetul e la 46 de el și ar trebui să-i ajungă două săptămâni. I-am pus o lesă, o zgardă, i-am luat și o jucărie, ceva de ros, le place să roadă și îi liniștește. I-am luat culcușul lui. Un calcul, ajung la 150 de lei cu produse de bază. Și la pisică considerăm produse de bază hrana. I-am pus în pachet nisip și litiera, castroane. I-am pus și ei o jucărie Ăsta e un coș basic și l-am făcut la 150 de lei”.
În jurul unei singure intersecții din București, potrivit Google Maps, există șapte magazine cu mâncare, pastile și produse de îngrijire pentru animale. Unele sunt în interiorul unor clinici veterinare, așa că stăpânii pot veni pentru orice problemă medicală a animalului de companie. Pentru că oferta este foarte mare, ei pot alege cu ușurință un doctor.
Alex Buzdea, medic veterinar: „Domeniile au devenit suficient de vaste încât în momentul ăsta nu mai poți face chiar orice și fiecare dintre noi încearcă să și găsească o specializare sau două pe care să se axeze. În felul ăsta creștem calitatea actului medical, reversul medaliel este că cresc și costurile manorerelor pe care le facem. De exemplu, în spital avem mai multe departamente avem dermatologie, cardiologie, oftalmologie, avem colegi care se ocupă doar de anestezie”.
Piața globală a produselor de îngrijire a animalelor de companie a fost evaluată la 68,3 miliarde de dolari în 2022 și se preconizează că va ajunge la aproximativ 135 de miliarde de dolari până în 2032, crescând anual cu 7% potrivit datelor „Factview Research”.