Mărturia mecanicului din trenul groazei: ”În momentul în care am reușit să opresc trenul, am leșinat”
Mărturie cutremurătoare a mecanicului de locomotivă care a oprit trenul rămas fără frâne miercuri, la Golești, în județul Argeș.
Omul spune că întreg coșmarul a durat un minut și că a leșinat după ce a reușit să acționeze frânele de mână din celălalt capăt al garniturii. E revoltat că circulă cu locomotive vechi și prost întreținute. CFR Călători susține însă că anual face reparații.
Aflat atunci la postul de comandă, Nicolae Linte a trecut ca vântul pe lângă 4 semafoare care îi cereau să oprească trenul, pentru că un altul venea din față.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Trebuia să tragă frânele de mână aflate în cabina de la celălalt capăt al trenului, dar oamenii, speriați, s-au ridicat în picioare și i-au blocat culoarul de trecere.
Nicolae Linte, mecanic de locomotive: ”Am sărit peste ei, i-am și lovit, nu mai stiu, ca să pot să ajung în partea cealaltă. Vă spun că în momentul în care am reușit să opresc trenul, am leșinat. Nici acum nu mi-am revenit din șocul ăsta, vă dați seama, puteam să mor și eu și oamenii ăia”.
”Domnii șefi mai mari nu-i interesează”
Bărbatul are o experiență de peste 30 de ani ca mecanic de locomotive. A tăcut până acum, dar după cele întâmplate nu mai poate.
Nicolae Linte: ”Eu locomotiva am luat-o din Gara de Nord venită de la drum, deci ea nici n-a atins depoul, ceea ce domnii șefi mai mari nu-i interesează. Nimeni nu m-a contactat din toți șefii mari să mă întrebe și pe mine: ”băi, ce-ai trăit tu?”.
CFR nu a comunicat date despre vechimea și starea tehnica a automotorului implicat în incident. Acesta face parte dintr-un lot achiziționat la începutul anilor 2000, iar liderul sindical al mecanicilor de locomotivă spune că o parte au durata de viață expirată. Pe aceeași rută a mai avut loc un eveniment similar- susține el.
Iulian Măntescu, lider Federația Mecanicilor de Locomotivă: ”Asta este consecința faptului că din 2011 CFR Călători nu are bani de investiții, nu se alocă bani pentru achiziții de material rulant nou”.
O scurtă deplasare pe calea ferată e suficientă pentru a-ți da seama în ce stare deplorabilă se află trenurile CFR. Pasagerii au și ei multe de povestit.
Călătoare: "A luat foc ceva chiar spre drum spre casa și a fost urât. Sunt învechite trenurile oricum, abia se mișcă".
Ce a transmis CFR Călători
Călătoare: "Azi dimineață a fost groaznic, pentru că am mers cu un tren care ne-a zdruncinat până și creierii, a plecat la 7 și cu întârziere".
Călător: "Nu sunt bani, nu pot să ai mentenanță".
”Reporter: De câți ani e locomotiva asta?
Mecanic: Aaa, nu pot să știu!
Reporter: V-a făcut vreodată probleme?
Mecanic: Probleme se pot întâmpla la orice moment. Acuma depinde cât sunt de grave".
La solicitarea Știrilor Pro TV privind investițiile în material rulant, CFR Călători nu a dat un răspuns exact: a precizat doar că, anual, compania face "peste 400 de reparații planificate la vagoane".