Mărturia mecanicului din trenul groazei: ”În momentul în care am reușit să opresc trenul, am leșinat”

×
Codul embed a fost copiat

Mărturie cutremurătoare a mecanicului de locomotivă care a oprit trenul rămas fără frâne miercuri, la Golești, în județul Argeș.

Omul spune că întreg coșmarul a durat un minut și că a leșinat după ce a reușit să acționeze frânele de mână din celălalt capăt al garniturii. E revoltat că circulă cu locomotive vechi și prost întreținute. CFR Călători susține însă că anual face reparații.

Aflat atunci la postul de comandă, Nicolae Linte a trecut ca vântul pe lângă 4 semafoare care îi cereau să oprească trenul, pentru că un altul venea din față.

Trebuia să tragă frânele de mână aflate în cabina de la celălalt capăt al trenului, dar oamenii, speriați, s-au ridicat în picioare și i-au blocat culoarul de trecere.

Nicolae Linte, mecanic de locomotive: ”Am sărit peste ei, i-am și lovit, nu mai stiu, ca să pot să ajung în partea cealaltă. Vă spun că în momentul în care am reușit să opresc trenul, am leșinat. Nici acum nu mi-am revenit din șocul ăsta, vă dați seama, puteam să mor și eu și oamenii ăia”.

Citește și
Tren
Un tren plecat din București a rămas fără frâne în drum spre Craiova. Controlorul s-a panicat și nu găsea frâna de mână

 

”Domnii șefi mai mari nu-i interesează”

 

Bărbatul are o experiență de peste 30 de ani ca mecanic de locomotive. A tăcut până acum, dar după cele întâmplate nu mai poate.

Nicolae Linte: ”Eu locomotiva am luat-o din Gara de Nord venită de la drum, deci ea nici n-a atins depoul, ceea ce domnii șefi mai mari nu-i interesează. Nimeni nu m-a contactat din toți șefii mari să mă întrebe și pe mine: ”băi, ce-ai trăit tu?”.

CFR nu a comunicat date despre vechimea și starea tehnica a automotorului implicat în incident. Acesta face parte dintr-un lot achiziționat la începutul anilor 2000, iar liderul sindical al mecanicilor de locomotivă spune că o parte au durata de viață expirată. Pe aceeași rută a mai avut loc un eveniment similar- susține el.

Iulian Măntescu, lider Federația Mecanicilor de Locomotivă: ”Asta este consecința faptului că din 2011 CFR Călători nu are bani de investiții, nu se alocă bani pentru achiziții de material rulant nou”.

O scurtă deplasare pe calea ferată e suficientă pentru a-ți da seama în ce stare deplorabilă se află trenurile CFR. Pasagerii au și ei multe de povestit.

Călătoare: "A luat foc ceva chiar spre drum spre casa și a fost urât. Sunt învechite trenurile oricum, abia se mișcă".

 

Ce a transmis CFR Călători

 

Călătoare: "Azi dimineață a fost groaznic, pentru că am mers cu un tren care ne-a zdruncinat până și creierii, a plecat la 7 și cu întârziere".

Călător: "Nu sunt bani, nu pot să ai mentenanță".

Reporter: De câți ani e locomotiva asta?
Mecanic: Aaa, nu pot să știu!
Reporter: V-a făcut vreodată probleme?
Mecanic: Probleme se pot întâmpla la orice moment. Acuma depinde cât sunt de grave".

La solicitarea Știrilor Pro TV privind investițiile în material rulant, CFR Călători nu a dat un răspuns exact: a precizat doar că, anual, compania face "peste 400 de reparații planificate la vagoane".

 

 

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Cea mai atrăgătoare hocheistă a fost protagonista unui pictorial incendiar, în costum de baie. Imagini spectaculoase
FOTO Cea mai atrăgătoare hocheistă a fost protagonista unui pictorial incendiar, în costum de baie. Imagini spectaculoase
Citește și...
Nouă persoane au murit într-un accident de tren în nord-vestul Chinei
Nouă persoane au murit într-un accident de tren în nord-vestul Chinei

Nouă persoane au murit într-un accident de tren în provincia Gansu din nord-vestul Chinei, relatează vineri media de stat, potrivit DPA.

Un tren plecat din București a rămas fără frâne în drum spre Craiova. Controlorul s-a panicat și nu găsea frâna de mână
Un tren plecat din București a rămas fără frâne în drum spre Craiova. Controlorul s-a panicat și nu găsea frâna de mână

Un tren plecat din București a rămas fără frâne în drum spre Craiova. Controlorul panicat nu găsea frâna de mână

Accident îngrozitor la metroul din Kuala Lumpur. Peste 200 de răniți după o coliziune între 2 garnituri de tren
Accident îngrozitor la metroul din Kuala Lumpur. Peste 200 de răniți după o coliziune între 2 garnituri de tren

Peste 200 de persoane au fost rănite luni în Malaezia în coliziunea a două garnituri de metrou într-un tunel din apropiere de turnurile gemene Petronas din capitala Kuala Lumpur, au declarat oficiali locali citaţi de Reuters.

Recomandări
Lista minciunilor dovedite, dar pe care Trump a continuat să le proclame în discursul-maraton din Congres
Lista minciunilor dovedite, dar pe care Trump a continuat să le proclame în discursul-maraton din Congres

Discursul maraton al președintelui Donald Trump în fața Congresului american a fost plin de afirmații false pentru care a fost corectat anterior, dar pe care a continuat să le perpetueze, în ovațiile susținătorilor, cu o viteză de 6 minciuni/100 minute.  

Percheziții în Argeș și Vâlcea în dosarul privind finanţarea ilegală a campaniei electorale a lui Călin Georgescu
Percheziții în Argeș și Vâlcea în dosarul privind finanţarea ilegală a campaniei electorale a lui Călin Georgescu

Noi percheziții au avut loc miercuri în dosarul privind finanțarea ilegală a campaniei electorale a lui Călin Georgescu. De această dată, la sediile a două firme și la domiciliile administratorilor, în Pitești și Râmnicu Vâlcea.

Înarmarea Europei. Expert: NU ne pregătim de război, ne pregătim de pace. Rusia ne vrea separați, să ne atace unul după altul
Înarmarea Europei. Expert: NU ne pregătim de război, ne pregătim de pace. Rusia ne vrea separați, să ne atace unul după altul

Reînarmarea Europei este un plan conceput de catre Comisia Europeană în 5 pași. Dacă ar fi pus integral în practică, ar mobiliza pentru industria de apărare 800 de miliarde de euro, în 4 ani.