Lovitură pentru McDonald's. Cel mai popular lanț de fast-food din lume anunță prima scădere a vânzărilor din ultimii ani

mcdonalds

McDonald's a raportat recent o scădere surprinzătoare a vânzărilor la nivel mondial, primul declin în 13 trimestre, deoarece consumatorii care caută oferte se feresc de articolele din meniu cu preţuri mai mari, inclusiv Big Mac-urile.

Inflaţia persistentă a forţat consumatorii cu venituri mai mici să treacă la opţiuni alimentare mai accesibile, acasă. Acest lucru a determinat lanţurile de fast-food precum McDonald's, Burger King, Wendy's şi Taco Bell să se bazeze pe meniuri mai ieftine pentru a atrage clienţii.

Acţiunile McDonald's, care au scăzut cu 15% în acest an, au crescut cu aproape 4% după ce directorii companiei au declarat că un meniu de 5 dolari, lansat la sfârşitul lunii iunie, s-a vândut peste aşteptări. Compania lucrează cu francizaţi în încercarea de a-l extinde după luna august.

McDonald's, care şi-a menţinut previziunile pentru o marjă operaţională de 40% în 2024, a spus că va fi mai selectivă cu creşterile de preţuri, pentru a proteja profitabilitatea.

„Chiar dacă lucrurile (traficul) sunt slabe acum, ar trebui să se îmbunătăţească în a două jumătate a anului... cu o valoare mai bună în meniu”, a declarat Brian Mulberry, manager de portofoliu de clienţi la Zacks Investment Management.

Citește și
Inchis
Cel mai mare lanț de fast food din România a închis 12 restaurante
Ce arme țineau rușii în depozitul aruncat în aer de dronele ucrainene. Explozia a fost atât de puternică, încât seismografele au înregistrat un cutremur

Vânzările globale în termeni comparabili au scăzut cu 1% în al doilea trimestru, în comparaţie cu aşteptările de creştere cu 0,5%. Veniturile totale au crescut cu 1%.

„Încrederea consumatorilor de pe majoritatea pieţelor noastre majore rămâne scăzut”, a spus Chris Kempczinski. CEO-ul McDonald's.

Probleme și pentru Coca-Cola

Rezultatele McDonald's se potrivesc cu comentariile de săptămâna trecută ale CEO-ului Coca-Cola, James Quincey, care a spus că a existat „o oarecare temperare în canalele departe de casă” în America de Nord, un indiciu că mai puţini oameni iau masa în oraş.

„Cel mai mare impact pentru McDonald’s este că consumatorul cu venituri mici a redus cu adevărat numărul de vizite şi asta este mai mult decât compensează declinul tipic al tranzacţiilor pe care McD îl vede în mod normal în vremuri economice mai grele”, a declarat analistul Brian Yarbrough.

Vânzările comparabile din SUA au scăzut cu 0,7% în trimestrul încheiat la 30 iunie, comparativ cu o creştere de 10,3% în urmă cu un an. Vânzările pe pieţele internaţionale, care au reprezentat aproape jumătate din veniturile sale din 2023, au scăzut cu 1,1%, cauzate de slăbiciunea Franţei.

O revenire mai lentă decât se aştepta în China şi conflictul din Orientul Mijlociu au afectat performanţa segmentului de afaceri McDonald's, unde restaurantele sunt operate de partenerii săi locali, vânzările au scăzut cu 1,3%, comparativ cu o creştere de 14% cu un an mai devreme.

Companii precum McDonald's şi Starbucks au suferit, de asemenea, din cauza boicoturilor consumatorilor legate de războiul din Gaza, care le-a lovit vânzările pe pieţele din Orientul Mijlociu.

Totuşi, McDonald's şi-a menţinut bugetul de cheltuieli de capital de până la 2,7 miliarde de dolari, mai mult de jumătate din acesta fiind alocat pentru noi restaurante din SUA şi pieţele internaţionale.

Articol recomandat de sport.ro
Cum a ajuns Leonard Doroftei să joace în videoclipul trupei BUG Mafia | EXCLUSIV
Cum a ajuns Leonard Doroftei să joace în videoclipul trupei BUG Mafia | EXCLUSIV
Citește și...
Cum a devenit kebab-ul „indicatorul economic” la care se uită toți germanii: „Îmi amintesc când se vindea cu 3,50 euro”
Cum a devenit kebab-ul „indicatorul economic” la care se uită toți germanii: „Îmi amintesc când se vindea cu 3,50 euro”

Doner kepab este cel mai popular produs de fast food din Germania. Pentru mulți nemți, costul acestui produs a devenit un indicator elocvent al problemelor economice cu care se confruntă țara lor.

Cel mai mare lanț de fast food din România a închis 12 restaurante
Cel mai mare lanț de fast food din România a închis 12 restaurante

Sphera Franchise Group a închis 12 restaurante Pizza Hut din România. Societatea mai operează în țară lanțurile KFC și Taco Bell, conform Profit.ro.

Cel mai cunoscut lant de fast-food vrea sa arate ca vinde mancare sanatoasa. Noul clip McDonald`s
Cel mai cunoscut lant de fast-food vrea sa arate ca vinde mancare sanatoasa. Noul clip McDonald`s

McDonald`s se axeaza pe agricultori in noile strategii de promovare. Pe 2 ianuarie, lantul american de fast-food isi va lansa o noua campanie publicitara, realizata in parteneriat cu agricultori cu experienta, informeaza Huffington Post.

Recomandări
Nicolae Ciucă, absolut convins că intră în turul doi al alegerilor prezidențiale: „Dacă nu ajung? Păi, cum să nu ajung?”
Nicolae Ciucă, absolut convins că intră în turul doi al alegerilor prezidențiale: „Dacă nu ajung? Păi, cum să nu ajung?”

Nicolae Ciucă este absolut convins că va trece de primul tur al alegerilor prezidențiale, unde se va „duela” cu Marcel Ciolacu sau cu Mircea Geoană.

Cine este bărbatul care a pornit incendiul de la Parlament. Reacția lui Nicușor Ocheană când a auzit ce pedeapsă riscă
Cine este bărbatul care a pornit incendiul de la Parlament. Reacția lui Nicușor Ocheană când a auzit ce pedeapsă riscă

Bărbatul care a pus pe jar forțele de securitate pentru că a provocat intenționat un incendiu la Palatul Parlamentului a fost identificat și arestat preventiv pentru 30 de zile.

Avertismentul viitorului comisar pentru Apărare al UE. Când ar putea Putin să fie gata de o confruntare cu Europa
Avertismentul viitorului comisar pentru Apărare al UE. Când ar putea Putin să fie gata de o confruntare cu Europa

Uniunea Europeană trebuie să-şi întărească rapid apărarea, deoarece Rusia ar putea fi pregătită pentru o confruntare în şase până la opt ani, a declarat Andrius Kubilius, desemnat pentru a deveni primul comisar al UE pentru apărare.