Idee de afaceri în pandemie. Un designer din Rusia face haine digitale
Pandemia şi restricţiile impuse pentru combaterea ei le-au dat multora idei de afaceri care mai de care mai năstruşnice.
Mai nou, o tânără creatoare de modă din Rusia s-a apucat să facă îmbrăcăminte... digitală, pentru cei care vor să îmbrace o haină doar pentru o şedinţă foto, cu care să se laude mai apoi pe reţelele de socializare
Bineînţeles, creaţiile vestimentare virtuale sunt realizate pe ”materialul” clientului. Mai exact, pe fotografiile pe care acesta le trimite designerului.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Pentru o fracţiune din preţul unei haine reale, îmbrăcămintea este suprapusă digital pe imagine.
”O haină din zece, cumpărată pentru a crea conținut pe rețelele sociale”
Acesta este un site cu haine de vânzare, dar nu vă așteptați să le și purtați. Pentru că este vorba despre o afacere strict virtuală. O creatoare de modă din Rusia a început să conceapă tricouri, jachete, pantaloni și rochii pe computer. Hainele digitale sunt vândute, apoi, pe o platformă online.
Regina Turbina, fashion designer: "Statistica arată că fiecare a zecea haină cumpărată în lume este luată doar pentru a genera conținut pe rețelele de socializare. Sunt bloggeri care trebuie să genereze conținut tot timpul, așa că ei trebuie să comande și să cumpere lucruri sau să le închirieze doar de dragul unei fotografii. Dacă piesa este folosită doar pentru fotografie, de ce să nu încercăm o haină digitală. Cred că este o șansă uriașă pentru a face moda mai prietenoasă cu mediul."
Prețurile pentru o haină virtuală pornesc de la 14 dolari. Cumpărătorii își aleg modelul, trimit o fotografie cu ei și, în 48 de ore, primesc una modificată digital, de data asta cu haina aleasă. Unele modele sunt atât de avangardiste încât este greu de crezut că le-ar putea purta cineva în lumea reală.
Regina Turbina, fashion designer: "Îmi place foarte mult să creez unele lucruri interesante, neobișnuite, strălucitoare, pe care probabil mi-ar plăcea să le probez și să le văd în fotografiile mele, dar pe care nu le voi crea în realitate. De exemplu, dimineața desenez niște schițe, le prelucrez în 3D după-amiaza și le postez pe contul meu de Instagram pe seară."
Designeri, exclusiv pentru haine digitale
Platforma, botezată Replicant, s-a lansat în mai și a atras deja câțiva designeri de îmbrăcăminte. Unii creează doar haine digitale, alțîi își promovează colecțiile reale. Pentru clienți, avantajul e că pot proba îmbrăcămintea virtual, înainte să o cumpere.
Arseniy Andreev, fashion designer: "Mai întâi ne-am înscris în platforma digitali și abia apoi am lansat vânzările reale. Este o adevărată revistă, cu haine adevărate. Planul nostru promoțional este abia la început, așa că este foarte interesant pentru noi să vedem ce răspuns va avea moda digitală în sectorul de modă pentru tineri."
Cliențîi sunt încântați și spun că ideea îi scutește de cheltuieli prea mari și de bătăi de cap.
Lilya Mironova, cumpărător: "De multe ori, hainele care mă interesează sunt prea scumpe pentru mine. De asemenea, nu văd motivul pentru care aș cumpăra lucruri care sunt la modă și interesante acum, dar peste doi ani nu o să le mai vreau."
Toată lumea este, însă de acord că, în viitorul apropiat, oamenii vor prefera în continuare hainele adevărate, chiar dacă moda virtuală devine tot mai populară. Un lucru e clar: cei care cumpără hainele virtuale nu vor mai avea probleme cu spațiul din șifonier sau dresing.