Comportamentul românilor în privința cumpărăturilor online s-a schimbat după începerea războiului în Ucraina

×
Codul embed a fost copiat

Cumpărăturile online au fost ca într-un carusel în ultima perioadă, spun comercianții direct implicați. După începerea războiului din Ucraina, la sfârșitul lunii februarie, vânzările au scăzut până la 40 la sută.

Oamenii au devenit mai cumpătați, și-au luat doar strictul necesar și au renunțat la haine, accesorii, ori decorațiuni. Abia acum, când ne apropiem de sărbători, comenzile au început să crească.

După izbucnirea războiului în Ucraina, cel mai afectat segment la cumpărăturile online a fost cel de haine și încălțăminte. Oamenii au evitat să mai cumpere și accesorii pentru casă și gradină, jucării, bijuterii și electrocasnice ori gadgeturi.

Au scăzut cu 20, uneori chiar și 40 la sută, în primele zile de la începutul războiului”, a spus un specialist în comunicare online.

După două săptămâni, timid cumpărăturile au revenit dar a primat calitatea.

Citește și
cumparaturi
Scumpirile forțează românii să reducă risipa alimentară. Coșurile de cumpărături nu mai sunt pline cu vârf
Un român s-a însurat cu o prințesă din Africa și a devenit Sultan. Soția lui a venit în România pentru a-l susține în cariera politică

S-a văzut că s-au cumpărat mai mult geci, canadiene, pulovere. Au simțit că hainele au că prim scop ideea de a-ți tine de cald și nu au mai cumpărat pantofi cu toc, rochii. Au cumpărat de valoare medie mai mare și nu neapărat la reducere. S-au axat pe calitate și nu pe campaniile de reducere. Chiar au fost unele dintre campaniile de reducere cu cel mai puțin succes”, a explicat un specialist în eCommerce.

Psihologii spun că începerea războiului din Ucraina ne-a produs stări de panica și anxietate și ne-a făcut să fim mai atenți la modul in care ne cheltuim banii.

Trebuie să facem trei pași în spate, să resuflam și să ne gândim ce să facem în aceasta situație. Emoționalul dispare din prim plan și revine partea logică și rațională și ne dăm seama că poate am exagerat puțin”, a explicat un psiholog.

Acum, în apropierea Paștelui, magazinele online au început să înregistreze din nou creșteri.

În ultimele zece zile, la nivel de valoare totală a comenzilor avem peste 24% creștere față de anul trecut. O creștere mai mare în zona de încălțăminte sport. Crește destul de mult interesul pe genți, zona de mobilitate, rucsacuri, ochelari de soare. Avem foarte mulți clienți care au cel puțin zece produse la favorite, constant ne uitam la acest indicator, care e în creștere, semn că și interesul deja de la an la an e în creștere”, a spus CEO-ul unui magazin online.

Din acest depozit pleaca zilnic spre casele oamenilor peste 15 mii de produse: îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii. Cele mai multe ajung la clienți în aceeași zi sau în ziua următoare. Pentru că urmează Paștele, comercianții se așteaptă la mai multe comenzi și la zile în care vor fi livrate chiar și 25 de mii de pachete.

Campaniile de Paște vin cu reduceri chiar și de 40 la sută pentru hainele de sezon.

Articol recomandat de sport.ro
Cea mai frumoasă jurnalistă din Kosovo a rămas impresionată de un tricolor: "Este magic"
Cea mai frumoasă jurnalistă din Kosovo a rămas impresionată de un tricolor: "Este magic"
Citește și...
iLikeIT. Un studiu demonstrează că anumite sunete ne pot motiva să facem mai multe sau mai puține cumpărături
iLikeIT. Un studiu demonstrează că anumite sunete ne pot motiva să facem mai multe sau mai puține cumpărături

iLikeIT vă prezintă cele mai interesante platforme și studii de pe internet.

Scumpirile forțează românii să reducă risipa alimentară. Coșurile de cumpărături nu mai sunt pline cu vârf
Scumpirile forțează românii să reducă risipa alimentară. Coșurile de cumpărături nu mai sunt pline cu vârf

Prin magazine coșurile de cumpărături nu mai sunt pline cu vârf. Oamenii învață să cumpere strictul necesar și să renunțe la frigiderul plin cu mâncare, din care mare parte ajungea la gunoi.

Recomandări
Campania electorală s-a terminat. Cele mai marcante momente, de la zboruri private la ferme de troli și acuzații de spionaj
Campania electorală s-a terminat. Cele mai marcante momente, de la zboruri private la ferme de troli și acuzații de spionaj

Acuzaţii de spionaj, zboruri private, ferme de troli, un precedent juridic periculos la adresa democraţiei şi umbra lui Traian Băsescu au marcat campania electorală pentru prezidenţiale.

Câte rachete Oreșnik mai are Putin pe stoc. Sunt suficiente să provoace pagube majore, iar producția lor începe în masă
Câte rachete Oreșnik mai are Putin pe stoc. Sunt suficiente să provoace pagube majore, iar producția lor începe în masă

Vladimir Putin a anunțat că Rusia dispune de un stoc semnificativ de rachete „noi și puternice”, gata de utilizare. Liderul de la Kremlin a solicitat, într-o intervenție televizată, începerea producției în masă pentru Oreșnik, o rachetă hipersonică testat

LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A doua zi de alegeri în diaspora. 46.000 de alegători au votat până sâmbătă ora 10:00
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A doua zi de alegeri în diaspora. 46.000 de alegători au votat până sâmbătă ora 10:00

A început votul în diaspora pentru alegerile prezidențiale. Românii din străinătate au la dispoziție trei zile pentru a-și alege președintele.