Companiile de curierat vor să lanseze o rețea universală de lockere de stradă. Vor putea fi folosite de orice firmă
Pe măsură ce magazinele online se măresc, se extinde și sistemul pentru livrarea comenzilor în căsuțele sau dulapurile de stradă, de unde clienții își pot ridica pachetul la orice oră.
Companiile de curierat și marii comercianți lucrează la dezvoltarea unei rețele universale, așa cum se întâmplă în alte țări. Dulapurile vor putea fi folosite de orice firmă.
De câțiva ani, livrarea coletelor în cutii sigure, numite și lockere, amplasate la vedere a devenit un lucru firesc. Mulți clienti preferă să ridice coletul de acolo, oricând, ca sa nu mai astepte curierul.
Un magazin online a implementat de curând acest sistem de livrare care reprezintă acum zece la sută din totalul comenzilor.
Manager magazin online: „Ar fi necesar nu doar în capitală, să existe un număr mare și în restul României. În Polonia unde noi activăm sunt un număr mult mai mare de lockere, de 10 ori mai mare în anumite orașe comparativ cu București”.
Cutiile pentru colete sunt deținute acum de firmele de curierat sau direct de magazinele online. Împreună, aceste companii lucrează la o rețea universală, o rețea deschisă unde pot să livreze toți curierii, indiferent de magazin.
Andrei Radu, fondator GPEC: „Posibilitatea asta de a avea o rețea deschisă, open network, ar trebui să se discute și pe partea asta de concurență, consiliul concurenței să nu creadă că este un monopol, acest consumator de rând își dorește conveniență, își dorește să nu depindă de programul curierului, își dorește să poată returna ușor un produs, la locker”.
Implementarea acestui sistem universal este o măsură sustenabilă, spun cei din domeniu.
O companie de curierat din România a început abia de anul trecut să amenajeze cutiile pentru colete, dar vrea ca până la jumătatea anului să aibă instalate 1.000 de unități în țară, investind peste 10 milioane de euro.
Firmă curierat: „Am trecut în etapa în care instalăm și în orașe mici și zone rezidențiale. Am constatat că foarte multe din ele au atins capacitatea maximă și ne gândim să le redimensionam, vom instala și alte echipamente noi, ne dorim să fie la câteva minute de casă”.
Cifra de afaceri în comerțul online a fost anul trecut de 6,3 miliarde de euro. Iar numărul clienților care au plasat cel puțin o comandă online s-a dublat în ultimii trei ani.