Cât costă mâncarea din fermele și laboratoarele universităților agricole din țară. Există abonamente la alimente
Fermele și laboratoarele universităților agricole au început să se extindă și să producă mai mult. De la mezeluri, lactate și ceaiuri, până la vinuri.
La Universitatea de profil din Cluj-Napoca, de pildă, vânzările sunt în creștere. Oferta este variată și în magazinele similare, din Timișoara și Iași.
Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară din Cluj-Napoca are trei magazine. Ultimul a fost deschis într-un centru comercial mare, unde clienții ajung ușor.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Tânăr: „Îmi place ideea că e și în mall și e mult mai accesibil”.
Bărbat: „Nu sunt la nivel hiperindustrial, cum sunt produsele în general din hipermarketuri".
Tânăr: „Sunt făcute curat, sustenabil. Prețul competitiv este factorul care m-a determinat să apelez la ei".
De pildă, 10 ouă costă 9 lei și 50 de bani, iar salamul uscat este 42 de lei kilogramul.
Anul trecut, vânzările au crescut cu 50% față de 2022. Gama de produse este variată, pe lângă lactate și mezeluri, Universitatea produce și vinuri, ceaiuri, fructe și legume proaspete.
Cornel Cătoi, rectorul USAMV Cluj-Napoca: „A crescut producția, diversitatea de produse. Bivolii i-am cumpărat ca tineret pentru a studia industrializarea cărnii, dar am ajuns și în altă parte. Produse au ieșit și salam, dar și o șuncă de bivol deosebită".
În Timișoara, magazinul Universității pentru Științele Vieții vinde lunar peste 5.000 de ouă, aproximativ 200 de kilograme de somn european, dar și sute de kilograme de lactate și mezeluri, pe lângă diverse specialități de panificație.
Client: „Super bune. Originea e controlată, vine dintr-un mediu de unde studenții cel puțin învață să facă produse de calitate, plus că e un produs local".
Unitatea de învățământ intenționează să se extindă, cu un al doilea punct de vânzare.
Planuri asemănătoare au și cei de la Universitatea de Ştiinţele Vieţii „Ion Ionescu de la Brad” din Iași.
Gerard Jităreanu, rectorul Universității de Ştiinţele Vieţii „Ion Ionescu de la Brad” Iași: „Unii își fac și abonamente, cum ar fi abonamentul pentru lapte și sunt foarte încântați”.
Săptămânal se vând așa aproximativ 1.500 de litri de lapte. Un litru costă cinci lei.
REP: TEODORA SUCIU, Daniel Preda, Oană Ursanu