Apare o nouă zonă de promenadă pentru pietoni în București. Unde va fi reconstruit „Podul Calicilor”
O bucată din Bucureștiul de altădată urmează să fie refăcută. Podul Calicilor, cu o istorie de sute de ani, va fi reconstruit peste Dâmbovița și va marca o zonă de promenadă pentru pietoni, înconjurată de spații verzi și locuri de relaxare.
Cartierele Bucureștiului vor avea mai multă verdeață, iar bicicliștii, piste speciale, separate de șosele și trotuare.
Celebrul Pod al Calicilor, din apropierea Curții de Apel, a dispărut în anii 30, atunci când Regele Carol al II-lea a cerut sistematizarea și reamenajarea Pieței Unirii. Atunci a apărut planșeul Unirii, adică bucata de beton care acoperă Dâmbovița și face legătura între arterele principale din oraș. Acum urmează să fie refăcut.
Noul Pod al Calicilor va traversa Dâmbovița și se va întinde pe 700 de metri pătrați. Construcția va face legătura între Centrul Istoric al Capitalei și Curtea de Apel.
Pieton: „Pietonii sunt foarte neglijați, nu au spații suficiente. Ceva mai multă verdeață ar trebui”.
Pieton: „Avem nevoie, normal, mai ales în centru, unde este foarte aglomerat”.
Emil Ivănescu, președintele Ordinului Arhitecților București: „Fiind în zona aceasta protejată, răspunde unor anumite obligativități date de context. Acolo avem arhitectură veche de cea mai bună calitate, încă mai sunt reminiscențe de spații publice relativ valoroase, plus cursul Dâmboviței și toată infrastructura de acolo, deci este un proiect care dacă se va implementa va necesita mult efort, dar va fi foarte benefic”.
Proiecte de reamenajare sunt și în alte zone din Capitală. Așa speră autoritățile să arate două mari bulevarde, Ștefan cel Mare și Mihai Bravu, după ce vor fi reconfigurate trotuarele, benzile de circulație și liniile de tramvai. În plus, vor apărea trasee speciale pentru bicicliști.
Pieton: „Nu ai spațiu să mergi cu bicicleta, adică toate mașinile sunt oprite pe pista de biciclete. Mergi pe lateral și nu ai unde, adică trotuar nu există”.
Biciclist: „Dacă mergi pe acolo unde zice că e o pistă, acum trec oameni, deranjezi, așa folosesc mereu strada”.
Pistele pentru biciclete ar urma să fie amenajate pe trotuare, dar separate de spațiul pietonal prin spații verzi și cel carosabil prin spații verzi. În total, în tot Sectorul 2 ar urma să fie amenajați 36 de kilometri de piste, adică o rețea care să conecteze punctele cheie.
Sectorul 2 a fost desemnat de Comisia Europeană să facă parte din cele 100 de localități care vor deveni neutre din punct de vedere climatic până în 2030.