Amazon și Google, anchetate de protecția consumatorilor după recenzii false de cinci stele
Amazon și Google sunt în vizorul autorităților de protecție a consumatorilor, după ce s-au descoperit o serie de recenzii false în zona de recomandări a Google și a produselor vândute de gigantul e-commerce.
Autoritățile americane vor să stabilească dacă cele două compani au luat suficiente măsuri pentru a opri fenomenul comentariilor false, publicate în scop comercial, relatează cotidianul „The Sun”.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Recenziile au impact asupra ratingurilor sub forma stelelor acordate business-urilor de pe ambele site-uri și afectează vizibilitatea și publicitatea acestora.
Recenzii false ar putea spori aceste evaluări.
Autoritatea de supraveghere a consumatorilor și-a exprimat îngrijorarea că cumpărătorii sunt „induși în eroare” de aceste recenzii false de pe Amazon și de pe site-urile Google.
Verificările vin în urma unei anchete cu privire la recenzii false pe site-urile de cumpărături online, efectuată în luna mai a anului trecut, relatează sursa citată.
Amazon și Google au fost reclamate pentru că nu ar fi intervenit în validarea comentariilor. Autoritățile vor să afle și dacă au sancționat firmele care și-ar fi îmbunătățit ratingul în acest mod.
„Îngrijorarea noastră este că milioane de cumpărători online ar putea fi induși în eroare citind recenzii false și apoi cheltuindu-și banii pe baza acestor recomandări. Pur și simplu nu este corect că unele companii pot falsifica recenzii de 5 stele pentru a le oferi cele mai importante recomandări produselor sau serviciilor livrate, în timp ce afacerile care respectă legea pierd” a declarat Andrea Coscelli, directorul executiv al CMA.
Ancheta ar putea duce la acțiuni în justiție, dacă va fi necesar, a precizat oficialul CMA.
Anul trecut, Amazon a șters 20.000 de recenzii, după ce se presupune că utilizatorii au vândut produse de mii de dolari postând înregistrări false de cinci stele.
Amazon și Google nu sunt singurele companii cu asemenea practici. Recomandări au fost formulate și către Facebook și eBay, pentru descurajarea utilizatorilor care postează anunțuri ilegale.
TripAdvisor a eliminat sute de recenzii false în 2019 iar o anchetă a stabilit că unul din șapte hoteluri a beneficiat de acestea.