Google, amendată cu 270 milioane euro în Franța, pentru că a abuzat de poziţia sa dominantă
Alphabet, compania care deține Google, a acceptat să facă schimbări la unele din serviciile sale de publicitate online extrem de folosite, în urma încheierii unui acord cu Autoritatea de Reglementare Antitrust din Franţa.
Potrivit Agerpres, care citează Reuters, Autoritatea a amendat compania americană cu 220 milioane de euro (267,48 milioane de dolari) în urma unei investigaţii care a arătat că Google a abuzat de poziţia sa dominantă pe piaţa de publicitate online, unde unele din instrumentele sale au devenit aproape esenţiale pentru marii editori.
"Decizia de a sancţiona Google are o importanţă deosebită deoarece este prima decizie din lume care se concentrează pe procesele algoritmice complexe de licitaţie pe care se bazează publicitatea online", a afirmat Isabelle de Silva, şeful Autorităţii franceze de Reglementare Antitrust.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
De Silva a precizat că valoarea amenzii a fost redusă în urma încheierii acordului, dar nu a dat amănunte.
Şi autoritatea similară din Italia anunţa recent că investighează gigantul american Google pentru abuz de poziţie dominantă pe piaţa de publicitate online a ţării.
Google este suspectat că a folosit cantitatea enormă de date pe care a colectat-o prin propriile sale aplicaţii pentru a-i opri pe operatorii rivali să concureze în mod eficient, iar ancheta ar urma să fie finalizată până în noiembrie 2021, a informat Autoritatea de Concurenţă din Italia (AGCM). Instituţia precizează că vânzările de publicitate online sunt a doua cea mai importantă sursă de venituri din sectorul media, iar reducerea concurenţei pe piaţă i-ar putea lipsi de resurse pe editori şi pe cei implicaţi în site-urile de ştiri.
Investigaţia vine în urma unei plângeri formulate anul trecut de grupul italian de lobby IAB, din domeniul publicităţii digitale, şi se adaugă verificărilor activităţii Google de către autorităţile de reglementare din întreaga lume.
În 2019, piaţa italiană de publicitate online a înregistrat venituri de peste 3,3 miliarde de euro. Şi Comisia Europeană a impus Google o amendă de 1,49 miliarde de euro anul trecut, pentru că a împiedicat accesul rivalilor pe piaţa de publicitate online.