Usureaza-ti dieta cu ajutorul semintelor

29-05-2010 00:00


Profitati cat puteti de mult de grasimile sanatoase din seminte pentru a trece mai usor printr-o dieta. De exemplu, susanul si floarea soarelui vor da oricand savoare unei salate.

Painea integrala va fi delicioasa daca ii adaugati putin chimen. Iar semintele de anason atenueaza cu succes mirosul puternic al pestelui.

Nu puteti rezista cand treceti pe langa o covrigarie? Ei bine, semintele de mac sau susan sunt responsabile pentru aroma speciala. Iar nutritionistii pledeaza pentru consumul lor mai ales daca sunteti la dieta. Astfel, puteti compensa scaderea aportului de grasimi animale.

Semintele contin substante care scad colesterolul rau si il cresc pe cel bun. Asa sunteti feriti de bolile cardiovasculare. Insa atentie la abuz.

Pe langa mac si susan, exista o multime de alte seminte benefice pentru sanatate. Ce-ar fi sa incercati cardamomul?

Arabii folosesc cardamomul pentru a da un gust special cafelei. Cel mai frecvent se foloseste in restaurantele vegetariene. Pentru deserturi, cardamomul decojit trebuie macinat. Dar semintele pot fi folosite la fel de bine si pentru mancarurile calde.

Semintele de cardamom dau gust bun mancarurilor cu peste, cartofi sau orez. Cat despre proprietatile terapeutice, cardamomul este foarte eficient impotriva racelii.

Pentru stimularea imunitatii, excelente sunt semintele de anason. Acestea se adauga in produsele de panificatie si de cofetarie sau la conservarea muraturilor. Si inca o utilizare extrem de importanta: absorb mirosurile urate din frigider.

Semintele de chimen sunt si ele vedete in bucatarie. Pe langa paine, si salatele au un gust special daca abunda in chimen. Cat despre beneficiile terapeutice, acestea sunt multiple!

Tot efect antiinflamator au si semintele de coriandru, recomandate pentru prevenirea afecţiunilor reumatice şi a bolilor de rinichi. In plus, calmează crampele abdominale si normalizeaza valorile ridicate ale colesterolului.

In bucatarie, seminţele de coriandru sunt folosite pentru asezonarea mâncărurilor de cartofi, varza, miel, porc sau vita.

Si semintele de in sunt o adevarata minune odata introduse in dieta. Aceasta pentru ca lupta impotriva celulitei si a problemelor digestive. Mai mult, unele studii arata ca inul scade si riscul aparitiei cancerului de san, prostata si colon. Atentie, insa. Nu trebuie sa consumati mai mult de 5 grame de seminte pe zi!

Tags: csid, dieta,

VIDEO PROTVPLUS.RO