Taxa pe cuvintele in limba engleza din reclame. Ideea bizara a unui parlamentar extremist
Cum ar fi daca ati baga mana in portofel de fiecare data cand folositi cuvinte precum “week-end”, “bacon” sau chiar “computer”?
Cel putin, asta vrea parlamentarul danez Alex Ahrendtsen, purtator de cuvant pe probleme de cultura al Partidului Popular de extrema dreapta. Politicianul cere ca orice termen englezesc folosit in reclame sa fie taxat suplimentar, pentru ca astfel publicitarii sa se gandeasca de doua ori inainte de a utiliza cuvinte imprumutate din alte limbi.
Agentiile de publicitate din Danemarca folosesc frecvente sloganuri in engleza, ba chiar fac campanii intregi in aceasta limba, profitand de faptul ca majoritatea cetatenilor tarii o stapanesc destul de bine. Ahrendtsen se plange insa ca din aceasta cauza „frumosa noastra limba este uitata”. De aceea, el vrea ca agentiile sa plateasca o taxa de fiecare data cand folosesc termeni englezesti – fie ca e vorba de „cool” sau de termeni uzuali in mai toate limbile lumii, precum „computer”.
„Limba noastra are unul dintre cele mai mari vocabulare din lume, de aceea din punctul meu de vedere e stupid sa comunici in alta limba decat daneza. Nu pricep motivul si ma enerveaza”, spune parlamentarul. Seful partidului sau se opune insa propunerii si spune ca nu e in linia politica a gruparii pe care o conduce.
Foto: Shutterstock
Sursa: Telegraph
Etichete: danemarca, taxa, limba engleza, reclame, publicitate,
Dată publicare:
06-06-2015 10:51