Ce crede marea majoritate a românilor despre mesajele Ro-Alert. 8 din 10 simt asta
Potrivit Reveal Marketing Research, 92% dintre români au notificările Ro-Alert activate, ponderea fiind mai ridicată în rândul celor care au copii (95%), comparativ cu 87% în cazul celor fără copii.
În ceea ce priveşte tipurile de alerte primite, cele mai frecvent menţionate sunt cele legate de condiţii meteorologice extreme (81%), dezastre naturale precum inundaţii sau cutremure (49%), alerte privind animale periculoase (41%) şi incendii (32%).
La nivel general, 80% dintre românii care primesc notificări Ro-Alert consideră că acestea contribuie semnificativ la sporirea siguranţei personale.
În acelaşi timp, cele mai frecvente reacţii emoţionale ale românilor la primirea mesajelor de acest tip sunt: atenţia (40%), prudenţa (34%) şi teama (33%).
O analiză mai detaliată arată că persoanele cu vârste între 45 şi 55 ani (44%) şi cele de peste 55 de ani (50%) se simt în mai mare măsură atente, în timp ce tinerii cu vârste între 18 şi 34 ani manifestă un nivel mai ridicat de teamă (38%), comparativ cu media totală a eşantionului. Starea de prudenţă este mai accentuată în rândul celor care au copii (38%), faţă de cei fără copii (26%).
Totodată, tinerii cu vârste între 18 şi 24 de ani se diferenţiază ca fiind cei mai afectaţi de anxietate în urma primirii unor astfel de alerte (24% faţă de 16% total eşantion).
"Referitor la reacţiile şi comportamentele românilor când primesc mesaje RO-ALERT, 48% declară că sunt foarte atenţi şi urmează instrucţiunile, acest comportament fiind mai frecvent întâlnit în cazul celor peste 35 de ani. În schimb, 43% preferă să filtreze mesajele în funcţie de importanţă, atitudine mai frecvent întâlnită la tinerii între 18-34 de ani, iar 9% aleg, de obicei, să le ignore", se menţionează în concluziile studiului.
Cei mai mulți români cred că sistemul Ro-Alert trebuie să-și ajusteze volumul notificărilorLa capitolul îmbunătăţiri ale sistemului Ro-Alert, 40% dintre respondenţi au indicat ajustarea volumului şi a tonului notificărilor, 27% au sugerat introducerea unei opţiuni de "Doar vizual", fără sunet, în timp ce 23% au invocat eliminarea alertelor pentru situaţii percepute ca "mai puţin urgente".
Mai mult, persoanele de peste 55 de ani îşi doresc într-o măsură mai mare să aibă posibilitatea de a selecta tipurile de alerte pe care le primesc (28% faţă de 16% din totalul eşantionului).
Pe de altă parte, tinerii cu vârste între 18 şi 24 de ani (22%) şi părinţii (19%, faţă de 13% în cazul celor fără copii) manifestă un interes mai ridicat decât media eşantionului (15%) pentru opţiunea de a seta intervale de timp pentru primirea alertelor, cum ar fi blocarea notificărilor pe timpul nopţii.
Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online, în perioada 27 septembrie - 2 octombrie 2024, pe un eşantion 1.003 respondenţi, iar eroarea maximă de eşantionare este +/-3,1%, la un nivel de încredere de 95%.
Sursa: Agerpres
Dată publicare: 08-10-2024 15:53