IT-iştii vor primi ajutor de stat ca să acopere scăderea venitului după trecerea contribuțiilor la angajat
Aceasta urmează să fie discutată în şedinţa de Guvern de săptămâna viitoare, susţine ministrul Finanţelor Publice, Ionuţ Mişa.
"Se lucrează la ordonanţa de urgenţă, astfel încât să se dea o schemă de ajutor de stat care să acopere integral costurile angajatorilor care funcţionează în domeniul IT. Aceasta se va adresa companiilor care au angajaţi IT-işti şi care ar trebui să plătească nişte costuri suplimentare de 8,5%. Am luat noi o marjă ca să fim siguri că acoperim integral toate costurile companiilor, ca să nu fie niciun cost suplimentar datorită transferului contribuţiilor. O să explicăm şi mecanismul, astfel încât fiecare dintre angajatori să facă solicitarea şi să primească diferenţa de bani pe care altfel ar fi trebuit să o suporte din bugetul propriu. Nu cred că vom reuşi să intrăm cu ea în şedinţa de Guvern de mâine, dar în următoarea, cu certitudine", a declarat Mişa, la Palatul Parlamentului.
În ceea ce priveşte încasările la bugetul statului, el a precizat că acestea au depăşit veniturile prognozate în Legea bugetului.
"În momentul faţă, deja am depăşit veniturile prognozate în Legea bugetului. Încasările ANAF sunt peste 100% în 2017. Sperăm să mai aducem chiar câteva sute de milioane încasări suplimentare şi de la mari contribuabili şi de la celelalte categorii şi, totodată, din zona de evaziune, antifraudă, vamă. La nivelul vămii, avem o creştere pe anumite segmente şi de 20%. Încep să se vadă rezultatele şi sperăm ca la anul fie şi mai consistente", a precizat ministrul Finanţelor.
Potrivit unor modificări ale Codului Fiscal, de la 1 ianuarie 2018, contribuţiile sociale trec de la angajator la angajat, iar impozitul pe venit scade de la 16% la 10%.
Nivelul contribuţiilor plătite pentru salariul brut urmează să scadă cu 2 puncte procentuale, de la 39,25% la 37,25%, însă, din totalul de 22,75% contribuţii datorate de angajator, 20 de puncte se transferă către salariat. Astfel, din salariul brut, 35% vor fi contribuţii reţinute de angajator în numele salariatului, iar contribuţiile rămase în sarcina angajatorului, respectiv 2,75% (după transferul de 20 puncte la salariat), scad la 2,25% şi vor acoperi riscurile de şomaj, accidente de muncă, concediu medical, creanţe salariale.
Angajaţii firmelor din IT beneficiau de scutiri de la plata impozitului pe veniturile salariale.