Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Curse aviatice cu emisii de carbon reduse. Comisia Europeană introduce Eticheta de Emisii pentru Zboruri, din 2025

Your browser doesn't support HTML5 video.

Dacă plănuiți o călătorie cu avionul, veți putea opta pentru curse mai puțin poluante. De anul viitor, Comisia Europeană va introduce o etichetă cu informații despre amprenta de carbon a fiecărui zbor.

Inițiativa vine după ce oficialii europeni au cerut companiilor aeriene să raporteze impactul climatic al dârelor de condens lăsate de aeronave.

Eticheta de Emisii pentru Zboruri introdusă de Comisia Europeană va oferi informaţii standard pentru fiecare zbor. De asemenea, online, va fi creată o pagină dedicată, care va permite publicului să compare nivelurile de emisii între diferite companii aeriene care concurează pe aceeași rută, precum și un clasament al celor cu cele mai mici emisii pe rută.

Adalbert Jahnz, purtător de cuvânt al Comisiei Europene: „Începem cu o etichetă voluntară, așa că sperăm foarte mult că va fi adoptată de companiile aeriene. De asemenea, ne dorim ca și consumatorii să ceară companiilor aeriene să furnizeze aceste informații."

De implementarea acestei reglementări se va ocupa Agenția Europeană pentru Siguranța Aviației, care va colecta informațiile, va verifica datele despre performanța zborurilor și va estima emisiile. Astfel, fiecare zbor va fi evaluat după aceleași criterii, oferind pasagerilor posibilitatea de a compara corect și de a lua decizii informate.

Citește și
maria zaharova maia sandu
"Consecințe tragice". Avertismentul Moscovei pentru Chișinău după apariția unor "informaţii despre planurile României"

Pentru a sprijini eforturile de reducere a acestor emisii, multe organizații de mediu au dezvoltat calculatoare dedicate pentru estimarea emisiilor de carbon generate de zboruri. De exemplu, pentru un zbor dus întors pe ruta București-Londra, cantitatea de carbon estimată este de 0,77 tone, adică 770 de kilograme de dioxid de carbon.

Mihnea Matache, Greenpeace: „Vorbim de gaze cu efect de seră. Dioxidul de carbon este unul dintre ele, dar sunt mai multe, cum ar fi metanul, dioxidul de azot. Ce fac aceste gaze cu efect de seră este să blocheze căldura să se ducă înapoi către atmosferă. Ce vedem noi, dâra avionului nu este cea care încălzeşte de fapt atmosfera, sunt aceste gaze pe care noi nu le vedem.”

În prezent, deși unele companii aeriene afișează informații despre emisiile zborurilor, aceste date nu sunt verificate de nicio autoritate. Același lucru se aplică și sumelor plătite de pasageri, suplimentar, când cumpără bilete de avion pentru compensarea emisiilor.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult