Cum arată mașinile viitorului. Au fost vedetele salonului auto de la Munchen
Your browser doesn't support HTML5 video.
Cum intrăm în așa-numita „eră” a mașinilor electrice, automobilele prezentate la Munchen sunt prietenoase cu mediul. În plus, se laudă constructorii, au o autonomie și de 750 de kilometri.
Constructorul german BMW a prezentat un sedan concept, cu motor electric și design futurist. Compania insistă că nu este vorba de un concept, care va rămâne la stadiul de „vis”. Modelul prezentat la târgul auto de la Munchen va intra în producție în 2025.
James Attwood, editor Autocar: „Acesta nu este un model-concept fără folos. Constructorul a reinventat designul mașinilor sale, pe măsură ce trece în noua „eră” a mașinilor electrice. (BMW) vorbește despre lansarea a șase mașini într-un interval de 24 de luni și toate vor semăna cu acest model: vor fi electrice și vor avea tehnologie de ultimă generație la interior”.
Constructorul a dat puține detalii tehnice, dar știm că noul model are autonomie mai mare, eficiență mai bună și o baterie care se încarcă mai repede cu 30% decât la alte modele de pe piață. Și designul interior conține elemente noi: ecranul central e mai mare și are deasupra, în partea de jos a parbrizului, un display panoramic.
Nici Opel nu s-a lăsat mai prejos și a adus la Munchen un concept, la fel, botezat „Experiment”. Vehiculul are un design suplu și este dotat cu senzori și camere ce fac inutile oglinzile laterale.
La interior nu găsim ecrane sau butoane. Mașina va transmite imagini și date prin proiecție, iar șoferul va interacționa cu vehiculul său inclusiv prin control vocal. „Experiment” are o autonomie de 700 de km, iar bateria se încărcă în doar 25 de minute.
Și Mercedes a lansat, cu ajutorul lui Roger Federer, ambasador al mărcii, un concept cu zero emisii. Este o variantă modificată a unui coupe din catalogul mai vechi al constructorului și a fost creat pentru clienții fideli ai mărcii care caută variante electrice ale unor modele clasice.
James Attwood, jurnalist Autocar: „Ce am văzut în ultimii ani la Mercedes și la alte companii mari e faptul că aleg cu atenție tehnologiile pe care le văd ca fiind importante pe viitor. Le folosesc în cazul mașinilor concept și apoi le includ în ciclul de producție”.