Parcările subterane sunt pline de mașini GPL, deși este interzis prin lege. Șeful ANPM explică de ce sunt un pericol mortal

×
Codul embed a fost copiat

Mașinile alimentate cu GPL constituie un pericol mortal în parcările subterane, în cazul unei degajări de gaz, chiar dacă acest combustibil este foarte bun pentru mediu. În prezent, parcările sunt pline de astfel de mașini, deși este interzis prin lege.  

Preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului (ANPM), Laurenţiu Alexandru Păştinaru, face apel la administratorii parcărilor - agenţi economici, instituţii publice sau asociaţii de proprietari - să ia măsuri pentru respectarea interzicerii acesului maşinilor GPL în subteran, pentru a preveni eventualele accidente.

”E plin de maşini GPL în parcările subterane, deși accesul lor e interzis. Nu sunt controale”, afirmă el.

”Este interzisă folosirea parcărilor subterane de vehiculele cu instalaţie GPL, dar deţinătorii acestor spaţii merg pe încredere şi consideră că doar prinzând această interdicţie în Regulamentele de parcare nu au nicio răspundere în cazul unui accident nefericit. E plin de maşini GPL în parcările subterane, deși accesul lor e interzis. Nu sunt controale.

Sigur, poate unora li se va părea o muncă, o cheltuială sau o responsabilitate în plus, dar consider că ar fi un gest de normalitate să le amintească mai mult utilizatorilor parcării de această interdicţie, prin anunţuri cât mai vizibile şi chiar prin verificări aleatorii.

Citește și
crevedia
Mesajul postat de Primăria din Crevedia la o săptămână de la explozia stației GPL. Ce trebuie să știe localnicii
Momentul în care judecătoarea Ancuţa Popoviciu îl strigă pe Sebastian, ucis la 2 Mai de Vlad Pascu: „A decedat o victimă? Vă rog să nu vorbiți” | AUDIO

Fac un apel către administratorii parcărilor: luaţi măsuri pentru respectarea interzicerii acesului maşinilor GPL în subteran, pentru a preveni eventualele accidente!”, a declarat Laurenţiu Alexandru Păştinaru, citat într-un comunicat de presă transmis, luni, de ANPM.

GPL ”rămâne ca un nor invizibil și inflamabil” într-o parcare subterană

Preşedintele ANPM este de părere că niciun şofer nu caută regulamentul de parcare al unui mall, înainte de a merge la cumpărături, iar mulţi dintre cei care deţin maşini cu GPL nu sunt conştienţi de ce ar însemna o explozie în subteran.

”În cazul maşinilor echipate cu astfel de instalaţii, unul din cele mai importante pericole este degajarea accidentală de gaz din sistemul maşinii. Dacă în aer liber gazul s-ar dispersa mult mai uşor datorită curenţilor, în parcările subterane lucrurile nu stau la fel.

Gazul petrolier lichefiat este mai greu decât aerul şi, prin urmare, rămâne ca un nor invizibil şi inflamabil, în garaj, în cazul unei scurgeri în sistemul de combustibil, spre deosebire de metan, de exemplu, care este mai uşor decât aerul, iar dacă iese din rezervor se ridică şi este evacuat prin sistemul de ventilaţie.

Nu are nimeni nimic cu maşinile GPL, sunt bune pentru mediu, dar trebuie să ne obişnuim ca atunci când regula interzice intrarea maşinilor care funcţionează cu gaz, să respectăm acest lucru”, a explicat el, subliniind că maşinile GPL chiar sunt o soluţie salvatoare pentru reducerea poluării şi cheltuielilor pentru combustibil.

Potrivit ANPM, mai multe studii realizate la nivel european au arătat că gazul petrolier lichefiat poluează mai puţin decât benzina şi motorina, având un proces de ardere mult mai curat decât al altor carburanţi din combustibili fosili.

De asemenea, GPL nu conţine substanţe periculoase precum benzen, sulf sau plumb şi are o ardere completă, fiind considerat cea mai bună variantă de alimentare, cu 15% mai puţin poluantă decât benzina.

Articol recomandat de sport.ro
Drumul spre grupe! Ce adversari poate întâlni FCSB în preliminariile UEFA Champions League
Drumul spre grupe! Ce adversari poate întâlni FCSB în preliminariile UEFA Champions League
Citește și...
Filmul intervenției pompierilor la stația GPL din București, la care s-au constatat scăpări de gaz
Filmul intervenției pompierilor la stația GPL din București, la care s-au constatat scăpări de gaz

În ciuda șirului de tragedii, povestea stațiilor GPL cu nereguli se dovedește interminabilă. Au fost ore tensionate și în București, sâmbătă seara, după ce în vecinatatea unei stații GPL mirosea puternic a gaz.

Mesajul postat de Primăria din Crevedia la o săptămână de la explozia stației GPL. Ce trebuie să știe localnicii
Mesajul postat de Primăria din Crevedia la o săptămână de la explozia stației GPL. Ce trebuie să știe localnicii

Primăria Crevedia publică, duminică, un document prin care societatea FLAGAS - deţinătoarea staţiei GPL la care, în urmă cu o săptămână, s-au produs explozii - îşi exprimă disponibilitatea de a suporta reparaţiile la imobilele afectate de explozii.

Colonelul ISU care a ridicat licența stației GPL din Crevedia, mort într-un accident bizar. Arafat: Nu intrăm în conspirații
Colonelul ISU care a ridicat licența stației GPL din Crevedia, mort într-un accident bizar. Arafat: Nu intrăm în conspirații

Fostul șef al Serviciului Prevenire, cel care a ridicat autorizația de funcționare a stației GPL, a murit în accidentul de motocicletă din Dâmbovița, produs sâmbătă într-un poligon utilizat de către elevi şi instructori de la şcoala de şoferi.

Peste 2.100 de deficiențe descoperite la stațiile GPL din țară, după tragedia de la Crevedia
Peste 2.100 de deficiențe descoperite la stațiile GPL din țară, după tragedia de la Crevedia

Câteva zeci de stații GPL din țară au fost închise sau suspendate, în urma celor peste 2.100 de deficiențe constatate la controalele efectuate după tragedia de la Crevedia.

„Ne-a panicat pe toți”. Mărturiile oamenilor din din sectorul 3 al Capitalei după scăpările de gaze de la o stație GPL
„Ne-a panicat pe toți”. Mărturiile oamenilor din din sectorul 3 al Capitalei după scăpările de gaze de la o stație GPL

La o săptămână de la dezastrul din Crevedia, pompierii au avut sâmbătă seară o intervenție contracronometru la o stație GPL din sectorul 3 al Capitalei.

Recomandări
Economia Rusiei este „atât de afectată de războiul din Ucraina, încât nu-și poate permite nici să câștige și nici să piardă”
Economia Rusiei este „atât de afectată de războiul din Ucraina, încât nu-și poate permite nici să câștige și nici să piardă”

Economia Rusiei nu își poate permite să câștige sau să piardă războiul din Ucraina, spune un specialist în domeniu. Asta pentru că Rusia nu poate să suporte costurile de reconstrucție și securizare a Ucrainei.

Gabriel Liiceanu: Politicienii au furat sume “înspăimântătoare” - cât 400 de spitale, 600 de școli și 1.700 km de autostradă
Gabriel Liiceanu: Politicienii au furat sume “înspăimântătoare” - cât 400 de spitale, 600 de școli și 1.700 km de autostradă

Clasa politică din România, „care ne-a adus pe primul loc în clasamentele de corupție ale Europei”, a furat în ultimii 34 de ani sume “înspăimântătoare”, cu care am fi putut construi 400 de spitale de top, 600 de școli și 1700 km de autostradă.

Burduja îl provoacă pe Nicuşor Dan la o dezbatere: „Vreau să văd dacă are curajul să se lupte cu mine pe argumente”
Burduja îl provoacă pe Nicuşor Dan la o dezbatere: „Vreau să văd dacă are curajul să se lupte cu mine pe argumente”

Sebastian Burduja şi-a depus, sâmbătă, candidatura la Primăria Capitalei, şi a declarat cu acest prilej că îl provoacă pe actualul primar la o dezbatere şi a afirmat că vrea să vadă dacă “are curajul să se lupte cu mine pe argumente”.