Modifica setarile cookie
Toate categoriile

China a răspuns abia săptămâna trecută la solicitarea UE, trimisă acum 4 luni, despre tarifele la mașinile electrice

China a răspuns doar recent la solicitarea Uniunii Europene de a purta discuţii pe tema investigaţiei demarate de blocul comunitar asupra subvenţiilor acordate producătorilor chinezi de automobile electrice.

Bruxelles-ul încearcă de câteva luni să poarte negocieri cu partea chineză cu privire la acest dosar, a declarat, duminică, ambasadorul UE la Beijing, Jorge Toledo, informează Bloomberg. "Timp de câteva luni am oferit guvernului chinez posibilitatea de a avea consultări cu privire la acest dosar", a declarat Jorge Toledo la o conferinţă organizată duminică la Beijing, adăugând că "doar în urmă cu nouă zile" vicepreşedintele Comisiei Europene Valdis Dombrovskis a fost sunat la telefon de ministrul chinez al Comerţului, Wang Wentao, pentru a începe consultările. "Am trimis o scrisoare în urmă cu patru luni în care spuneam că vrem să discutăm acest subiect şi alte aspecte", a mai spus Jorge Toledo. Comentariile diplomatului oferă noi indicii cu privire la ancheta, care a durat mai multe luni, demarată de UE asupra subvenţiilor oferite de guvernul chinez pentru producătorii de automobile electrice, pe care Bruxelles-ul le-a considerat dăunătoare pentru constructorii din blocul comunitar. Zilele trecute, UE a impus tarife vamale provizorii asupra importurilor de automobile electrice chineze, iar o decizie finală urmează să fie luată în luna noiembrie. Apelul telefonic al ministrului chinez al Comerţului, Wang Wentao, a venit numai după ce vicecancelarul german Robert Habeck l-a presat să facă asta, cu prilejul unei recente vizite la Beijing, a dezvăluit ambasadorul belgian al Beijing, Bruno Angelet, prezent la aceeaşi conferinţă organizată duminică. Atât Jorge Toledo, cât şi Bruno Angelet au subliniat faptul că autorităţile de la Beijing au criticat în mod public acţiunile europenilor dar au rămas tăcute, sau au avut reacţii modeste, când a fost vorba de deciziile similare ale altor state. De exemplu, SUA au impus tarife vamale suplimentare în valoare de 100% pentru automobilele electrice chineze, iar Brazilia şi China au introdus şi ele taxe împotriva acestor importuri din China, a spus Toledo. "Am ajuns la o decizie care este una rezonabilă, tarife mici care sunt corelate cu nivelul subvenţiilor. A fost o decizie obiectivă şi bazată pe fapte şi noi suntem singurii care sunt criticaţi", a subliniat ambasadorul UE la Beijing. 

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult