În Franța influencerii nu mai au dreptul să facă publicitate criptomonedelor
Numai titularii unei licențe de prestatori de servicii în active digitale (PSAN) emis de către Autoritatea Pieţelor Financiare (AMF) vor mai putea recurge la influenceri pentru a o promova, relatează Le Figaro, conform News.ro.
Niciun astfel de agrement nu a fost emis, până în prezent, în Franţa.
Mai multe dosare au fost depuse în ultimele luni, însă nicio întreprindere nu a primit acest preţios statut.
”Franţa va fi singura ţară din lume în care nu se va putea comunica despre criptomonede. Majoritatea creatorilor de conţinut sunt pe cale să se uite unde să plece”, subliniază Owen Simonin, mai cunoscut drept ”Hasheur”, care reuneşte cea mai importantă comunitatea cripto francofonă.
Acest ecosistem spera, în ultimele luni, să-i convingă pe raportorii textului, Stéphane Vojetta (Renaissance) şi Arthur Delaporte (Partidul Socialist), să relaxeze această interdicţie.
Asociaţia Dezvoltării Activelor Digitale (ADAN) cerea ca întreprinderile care dispun de înregistrarea PSAN la AMF - aproximativ 20 de actori, inclusiv francezii de la Coinhouse şi gigantul Binance - să fie autorizaţi să comunice prin creatori de conţinut. Însă fără rezultat.
Unele dintre vedetele sectorului îşi exprimă îngrijorarea faţă de reducerea la tăcere a influenţatorilor cripto, unde cei mai buni popularizatori se amestecă cu cei mai fini escroci.
”Este stigmatizant pentru întreprinderile din sfera cripto. Aceste canale de comunicare vor fi interzise, în pofida faptului că sunt importante în pedagogie”, îşi exprimă regretul preşedinta ADAN Faustine Fleuret, din care fac parte profesionişti în cripto-active şi tehnologii blockchain.
Înaintea unei adoptări definitive, proiectul de lege al încadrării activitrăţii influenţatorilor în Franţa urmează să fie examinat în Senat şi să se întoarcă în Adunarea Naţională.
În România, pozițiile oficiale ale BNR și ale experților au fost clare: criptomonedele sunt un instrument financiar cu un grad foarte ridicat de risc, nereglementat clar la nivel internațional, asupra cărora persoanele interesate trebuie să fie foarte atente când investesc.
Mai mult decât atât, idea de criptomonedă a fost folosită și pentru a înșela, prin scheme piramidale, de tip Caritas, clienții, după cum Inspectorul Pro a arătat încă de acum un an.
Puteți urmări ancheta Inspectorul Pro, făcută de Camelia Donțu, aici.