Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Cum vă puteți proteja datele de pe Facebook pentru a nu fi preluate de companii

Your browser doesn't support HTML5 video.

Scandalul ''Cambridge Analytica''- ''Facebook'' i-a speriat pe mulţi dintre utilizatorii reţelei de socializare, care şi-au închis pur şi simplu conturile.

Fondatorul companiei confirmă informaţia, însă nu dă cifre. Pentru cei care se tem că datele lor sunt folosite pentru ca ulterior să fie influenţaţi, în viaţa de zi cu zi, există şi mijloace mai puţin radicale. Vă puteţi păstra lista de prieteni fără să fiţi accesibili companiilor comerciale sau politice.

Localizarea pe reţele de socializare este cea mai folosită unealtă pentru cei care fac studii de piaţă, ţintite pe anumite grupuri sau chiar pentru a răspândi mesaje pe Facebook. Aşa că primul lucru pe care trebuie să îl facem este să dezactivăm serviciul de localizare.

De exemplu, vă aflați în zona Unirii, şi vreți să împărtășiți locaţia cu prietenii de pe Facebook. Dați check-in, iar după un timp pe profilul de Facebook vor apărea reclame cu promoţii sau evenimente ce se vor întâmpla în această zonă.

Facebook primeşte cele mai importante informaţii despre noi chiar de la noi atunci când ne creăm profilul. Reţeaua vrea să ştie unde am absolvit şcoala, unde ne-am născut sau ce opţiuni potilice sau religioase avem. Dacă nu vreţi ca aceste informaţii să fie văzute de toată lumea puteţi fie să nu completaţi nimic, fie să selectaţi cine poate vedea aceste date.

Citește și
cambridge analytica
Legăturile între Cambridge Analytica şi politica românească. Prima reacţie a PSD

Bogdan Botezatu, specialist în securitate cibernetică: "De exemplu, ni se va cere să spunem ce liceu am absolvit. Acest lucru e folosit de platforma pentru a căuta şi alţi absolvenţi din aceiași ani şi a ne recomanda prieteni. Bineînţeles, cu cât introducem mai multă informaţie în sistem, cu atât mai bine ne va putea targeta şi cineva care vrea să ne vând un produs, o idee sau o platformă politică. "

Poate cea mai importantă funcţie a reţelei de socializare o reprezintă reclamele . Iar aici, Facebook are mai multe opţiuni: le puteţi dezactiva pe toate dacă vreţi să nu mai primiţi pe pagina reclame de la diverse companii.

Poate cea mai importantă componenta este reprezentată de reclamele cu interacţiunile sociale. Odată activată, această opţiune permite prietenilor să primească reclame de la companii cărora le-ați dat like.

Şi cum platforma a devenit unealta principală nu numai de socializare, am ajuns să ne conectăm pe alte aplicaţii sau pagini de internet direct cu contul de Facebook . Aşa că bine ar fi să dezactivăm această opţiune şi să creăm un cont separat .

Bogdan Botezatu, specialist în securitate cibernetică: "Aceste aplicaţii comunică cu platforma şi schimbă informaţii. De obicei, atunci când dăm acceptul unei aplicaţii să se integreze cu contul nostru, nu ştim ce anume va face exact aplicaţia respectivă. Unele vor lua informaţii de bază despre noi, alte vor lua informaţii despre noi şi prieteni, altele vor încerca să posteze în numele nostru".

Specialiştii ne îndeamnă să ştergem inclusiv jocurile sau aplicaţiile care au acces la informaţiile de pe contul nostru de Facebook.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult