Modifica setarile cookie
Toate categoriile

(P) Spațiul perfect pentru lucru de acasă: 7 sfaturi esențiale

Fie că ai un job remote, fie că lucrezi freelance sau conduci un business de acasă, spaţiul de lucru este esenţial. Locul unde munceşti ar trebui să îţi dea inspiraţie, să fie liniştit şi să îţi permită să îţi desfăşori activitatea exact aşa cum doreşti.

Din fericire, îţi poţi amenaja propriul colţişor de lucru acasă, indiferent de dimensiunile locuinţei şi de buget. Trebuie doar să îţi foloseşti creativitatea şi să iei în considerare detaliile care fac diferenţa,

Află de mai jos 7 sfaturi esenţiale ca să ai spaţiul de lucru perfect chiar la tine acasă:

Alege un loc liniştit

Cel mai important lucru când îţi amenajezi biroul acasă este să găseşti un loc liniştit. Dacă te bucuri de linişte, ai toate şansele să fii productiv/a când lucrezi de acasă şi să îţi duci sarcinile la bun sfârşit fără distrageri inutile. Fie că este un colţişor al dormitorului, fie că este o cameră separată de restul casei, ţine cont de faptul că ai nevoie de un spaţiu liniştit pentru a lucra de acasă.

Mizează pe lumina naturală

Lumina naturală este întotdeauna o idee bună. Spaţiul de lucru de acasă ar trebui să aibă din plin lumina naturală, care te va ajuta să lucrezi cu spor pe tot parcursul zilei. Astfel, fereşte-te de locurile ceva mai întunecate ale casei şi alege mai degrabă un spaţiu aproape de ferestre sau cu vedere directă către acestea.

Bineînţeles, pentru momentele în care lucrezi seară sau noaptea, vei avea nevoie de o veioză sau un lampadar. Dacă vrei un varianta accesibilă şi ieftină, optează pentru o veioză sau o lampă pe baterii.

Delimitează spaţiul

Spaţiul unde lucrezi ar trebui să fie bine delimitat de restul casei, astfel încât să obţii atmosfera perfectă pentru a munci cu spor. Dacă ai o cameră liberă în casă, îţi poţi amenaja biroul acolo. Poţi chiar să completezi amenajarea cu o canapea extensibilă, o bibliotecă şi alte accesorii.

O canapea extensibilă este alegerea ideală pentru o cameră pe care să o foloseşti atât ca birou, cât şi că dormitor de oaspeţi. În plus, poţi folosi canapeaua extensibilă şi în timpul zilei, când iei o pauză de la birou. Poţi opta pentru o canapea extensibilă cu 3 locuri sau pentru un model cu 2 locuri, în funcţie de dimensiunile camerei.

Mai ai şi varianta de a-ţi amenaja spaţiul de lucru pe balconul închis, în dormitor sau în living dacă nu dispui de o cameră liberă. Evită să amplasezi spaţiul de lucru pe hol, deoarece nu vei avea suficientă lumină naturală sau în bucătărie, pe care mai bine o foloseşti exclusiv pentru gătit şi servit masa.

Caută un birou potrivit

Biroul la care lucrezi trebuie să fie suficient de spaţios pentru activităţile pe care le desfăşori. Pentru o persoană care lucrează exclusiv la laptop şi nu are nevoie de produse de papetărie sau alte accesorii, un birou de mici dimensiuni va şi suficient. Pentru cei ce folosesc produse de papetărie, desenează sau folosesc accesorii diverse, o masă de lucru ceva mai spaţioasă este alegerea potrivită.

Foloseşte un scaun confortabil

Un scaun confortabil este esenţial nu doar pentru a lucra comod, ci şi pentru sănătatea corpului tău. O poziţie corectă la birou poate preveni apariţia durerilor de spate şi a multor alte afecţiuni ale coloanei.

Înainte de a cumpăra scaunul pentru birou, testează mai multe modele în magazin. Astfel, va fi uşor să îţi dai seama ce model ţi se potriveşte.

Dacă spaţiul îţi permite, adauga canapele extensibile un fotoliu sau o pernă de podea în zona de birou. Poţi să foloseşti o astfel de piesa de mobilier pentru relaxare în pauzele de la muncă.

Investeşte într-un laptop

Ca să ai biroul ordonat şi să nu ocupi mult spaţiu cu un calculator şi un monitor, investeşte într-un laptop. În ziua de azi, laptopul reprezintă cea mai bună alegere pentru munca şi studii, mai ales dacă ai un program flexibil sau lucrezi remote. Laptopurile nu ocupă mult spaţiu şi sunt uşor de transportat. Spre exemplu, când ai chef să lucrezi de la cafenea sau din parc, poţi să îţi iei laptopul în geantă şi să pleci, fără să ai nevoie de alte accesorii.

Caută soluţii de depozitare

Soluţiile de depozitare sunt esenţiale în zona biroului, fie că vrei să păstrezi la îndemână agende sau hartii, fie că vrei să ai aproape cărţi sau alte accesorii. Poţi să foloseşti elemente din mobilierul de living pentru depozitare, precum rafturile sau etajerele. De asemenea, ai varianta de a alege un birou cu spaţii de depozitare incluse, cum ar fi sertarele sau etajerele.

Pentru un spaţiu de lucru fără cusur la tine acasă ai nevoie de câteva lucruri esenţiale. Începe prin a alege un loc liniştit şi prin a delimita spaţiul cât mai bine de celelalte zone ale camerei. Mai apoi, ţine cont de locurile cu lumina naturală, investeşte într-un scaun confortabil şi caută soluţiile de depozitare potrivite.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult