Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Evaluarea Națională 2020. Discrepanțe mari între mediul urban și cel rural. Ce spun elevii de 10

Your browser doesn't support HTML5 video.

Munca susținută, încrederea în cunoștințele proprii, dar și profesorii pasionați i-au ajutat pe elevi să obțina nota 10 la Evaluarea Națională.

În acest an, au fost de două ori mai mulți absolvenți cu notă maximă decât în 2019, însă prăpastia dintre mediul rural și mediul urban s-a adâncit. 40% dintre elevii de la sate au sub 5, la Evaluarea Națională. Iar la matematică aproape jumătate au luat note între 1 și 5.

839 de elevi din toată țara au obținut anul acesta media generală 10 la Evaluarea Națională, dublu față de anul trecut. Lidia, elevă a Școlii gimnaziale 307 din Capitală, ne spune că 10-le ei a fost obținut prin multă muncă.

Lidia Dobre, elevă: „Am lucrat în mod constant, așa se imprimă informația în creier. Părea un vis, așa, foarte îndepărtat”.

Pentru ajutor, Lidia a luat meditații. Miruna a muncit singură. Cheia succesului stă în încrederea în propriile cunoștințe, susține ea.

Citește și
evaluare națională
Anunț important al MEC. Câți elevi au luat, de fapt, peste nota 5 la Evaluarea Națională

Miruna Ioana Stoian: „Simt că munca mea s-a arătat în nota pe care am luat-o, pentru că mai ales acum, cât am stat acasă toată ziua, mă trezeam, mai lucram ceva”.

Încrederea pe care profesorul o transmite elevului poate fi definitorie.

Ioana Arabolu, C.N. George Coșbuc: „Am încercat să mă concentrez foarte mult pe cum fac eu lucrurile, pentru că după cum mi-au spus și profesoarele de la școală, le făceam bine, și nu am încercat să mă uit cum le fac și alții”.

Raluca Ivănuș, dorector al C.N. George Coșbuc: „Avem cinci copii care au obținut media 10 și 80% dintre elevii de clasa a 8-a care au obținut medii între 9 și 10”.

După București, Clujul s-a clasat primul în topul cu cei mai mulți elevi de 10 la Evaluarea Națională.

Casiana, de exemplu, vrea să devină medic.

Casiana Luca, elev: „Cel mai mult a fost munca mea individuală. Antrenamentele mă ajutau foarte mult, pentru că era ceva relaxant pentru mine”.

Ana, elevă la o școală din comună Gilău, este singură absolventă din mediul rural care a reușit să obțină nota maximă.

Ana Lazăr, elevă: „A fost mai greu, din cauza pandemiei, făcând doar online, dar m-am dus tot înainte, tot înainte, la școală”.

Din păcate, însă, în mediul rural, 38% dintre elevi au obținut medii sub 5. La matematică a fost și mai rău. Jumătate dintre elevii care locuiesc la sat au luat note între 1 și 5.

Maria locuiește cu fratele ei în statul Pușcași din Vaslui. Părinții sunt plecați la muncă în străinătate și a cam neglijat învățătura de când școala s-a închis din cauza crizei. Rezultatele sunt pe măsură: o zecime peste 5.

Maria Manalau: „Am învățat, dar aș fi putut mai mult, am avut și treaba. Sunt mulțumită pentru media mea. Se putea mai mult. Am fost și neatentă”.

Fratele ei, Paraschiv: „De acum o așteaptă în vacanță munca - la animale în curte, iepuri, iezi, iarbă multă-i de tăiat, că a plouat și a crescut iarba”.

În față performanțelor scăzute din mediul rural, Ministerul Educației spune că va face o analiză.

Astfel, Centrul Național de Politici în Educație și Evaluare va realiza o analiză pe baza itemilor, iar după aceea, concluziile vor fi prezentate public. Aceste diferențe nu sunt doar la noi în țară, ci și în alte state ale lumii. În mediul urban există oportunități mai mari de formare și informare.

Potrivit Comisiei Europene, cauzele discrepanței între mediul urban și rural sunt accesul la programele de educație și îngrijire a copiilor preșcolari, mediul socio-economic dezavantajat, lipsa personalului, dar și numărul mai mic de profesori calificați.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult