Uniunea Europeană cere Facebook și TikTok să identifice și să eticheteze postările ”deepfake” cu Inteligență Artificială
Comisia Europeană a cerut marilor site-uri de socializare, precum TikTok și Facebook, să eticheteze clar publicitatea politică și să reducă "viralitatea conținutului" care amenință integritatea alegerilor europene din această vară.
Uniunea Europeană (UE) a cerut marți Facebook, TikTok și alte site-uri de socializare să ia măsuri împotriva falsurilor create cu inteligența artificială, înainte de alegerile europarlamentare din iunie.
Comisia Europeană, brațul executiv al UE, a publicat recomandări pentru marile site-uri, Bruxelles-ul fiind deosebit de îngrijorat de impactul "manipulării" și "dezinformării" rusești asupra alegerilor pentru Parlamentul European din 2024.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
"Prin orientările de astăzi, folosim pe deplin toate instrumentele oferite de DSA pentru a ne asigura că platformele își respectă obligațiile și nu sunt folosite în mod abuziv pentru a manipula alegerile noastre, protejând în același timp libertatea de exprimare", a declarat comisarul european pentru digital, Thierry Breton, referindu-se la Actul privind serviciile digitale (DSA) al UE, potrivit Deutsche Welle.
UE vrea c tot conținutul realizat cu Inteligența Artificială trebuie să fie semnalat
Comisia a precizat că cele mai mari platforme de socializare ar trebui "să evalueze și să atenueze riscurile specifice legate de inteligența artificială, de exemplu prin etichetarea clară a conținutului generat de inteligența artificială", cum ar fi falsurile profunde.
Comisia recomandă ca marile platforme să promoveze informațiile oficiale privind alegerile și să "reducă monetizarea și viralitatea conținutului care amenință integritatea proceselor electorale", pentru a diminua orice risc.
De asemenea, a adăugat că publicitatea politică "ar trebui să fie etichetată în mod clar ca atare" înainte ca o lege mai dură să intre în vigoare în 2025 și a cerut platformelor să pună în aplicare mecanisme "pentru a reduce impactul incidentelor care ar putea avea un efect semnificativ asupra rezultatului alegerilor sau a participării la vot".
UE va efectua "teste de rezistență" cu platformele relevante la sfârșitul lunii aprilie.
Alegerile europarlamentare au loc între 6 și 9 iunie 2024.
Sursa: Deutsche Welle
Etichete: tiktok, uniunea europeana, facebook, inteligenta artificiala, alegeri europarlamentare,
Dată publicare:
27-03-2024 19:42