(P) Cum să-i explici frizerului tău ce fel de tunsoare îți dorești?
Clișeele acelea conform cărora bărbații au mai puțină bătaie de cap decât femeile la capitolul păr sunt doar un mit.
Există un milion de frizuri și pentru sexul tare, iar singura diferență dintre bărbați și femei atunci când se așează pe scaunul omului cu foarfece nu este numărul de alternative, ci faptul că nouă ne este mai dificil să ne exprimăm.
Că recunoaștem sau nu, bărbații își găsesc mai greu cuvintele atunci când trebuie să-și pună pe tavă propriile sentimente și spre diferență de o femeie care știe ce vrea încă dinainte de a călca pragul salonului, noi suntem setați pe: un pic mai scurt și să mai luați din părți.
Din fericire însă, frizerii sunt experți la cititul printre rânduri. Și chiar dacă ne limităm la doar două propoziții, în general și acelea sumare, ei înțeleg perfect ce își dorește clientul. Practic, ei au un al șaselea simț cu care decodează mesaje criptate și își dau seama din tonul vocii, ori mai bine zis, din momentele de ezitare cum arată tunsoarea la care ne gândim.
The Barber, frizerie București, pe care o găsești și online la adresa thebarber.ro, este un loc unde frizerii cunosc psihologia bărbatului și special oferă consiliere înainte de tuns. Motivul pentru care fac acest lucru este dorința de a ne scuti de povara unui car de explicații și bineînțeles, de a ne oferi look-ul la care visăm, chiar înainte ca noi să-l vizualizăm. Dar chiar și așa, cu toate că pe mâini dibace părul nostru va primi atenția pe care o merită, nu strică niciodată ca la nevoie să știm cum să-i spunem frizerului ce griji avem pe inimă.
Cum să comunici cu frizerul tău pentru a obține look-ul dorit?
1. Învață să ceri
“Vreau o tunsoare scurtă în lateral, cu părul lăsat ceva mai lung în zona calotei și fără breton care să-mi cadă pe frunte” este o frază pe care niciun bărbat nu ar putea să o spună dintr-o suflare. De aceea, renunță la a te mai baza pe cuvinte în era internetului și pur și simplu salvează-ți în telefon câteva fotografii cu celebrități care își poartă părul așa cum ți-ar plăcea și ție.
Chiar dacă nu știi pe nimeni care să aibă exact tunsoarea la care visezi, alege câteva poze cu persoane ale căror frizuri ți se par agreabile dintr-unul sau mai multe puncte de vedere și spune-i frizerului tău ce îți place la fiecare din ele. Un breton de aici, părți laterale de acolo, spate din altă poveste și astfel frizerul tău va reuși să-și facă o idee. Nu e simplu să pui cap la cap diferite trăsături de la mai multe tunosri. Dar frizerul e un geniu în ale părului, așa că lasă-l pe el să rezolve puzzle-ul.
2. Nu folosi cuvinte al căror sens nu-l cunoști
Nimic nu este mai confuz pentru un frizer decât să audă termeni familiari precum filat, pierdut, undercut sau buzzcut folosiți incorect. Nu faci decât să-l induci în eroare dacă noțiunilei de specialitate pe care le folosești nu se potrivesc cu restul descrierii tale. Iar acest lucru se întâmplă atunci când încerci să-i explici frizerului tău un tip de tunsoare împrumutând vocabular auzit în alte frizerii sau împrumutat de pe internet și pe care nu ți l-ai însușit pe de-a-ntregul încă.
La frizerie ești pe un teritoriu aliat și ai dreptul să te simți în largul tău fără a fi nevoie să cunoști parole secrete. Așa că nu te mai strădui și descrie tunsoarea dorită cu cuvintele tale. Astfel comunicarea va fi infinit mai simplă.
3. Ascultă când ți se vorbește
Oricât de talentat ar fi frizerul tău, nu-ți poate oferi o frizură ca Harry Styles dacă podoaba ta capilară se aseamănă mai mult cu cea a lui Bruce Willis. Este pur și simplu împotriva naturii. Coama diferă de la persoană la persoană și nu doar la culoare, ci și la grosime, volum, bogățime și textură. Iar frizerul tău îți poate spune mai bine ca oricine dacă așteptările tale în legătura cu frizura dorită sunt sau nu realiste. De aceea, ascultă-l!
Nu știi cu ce tip de păr ai fost binecuvântat? Atunci roagă-ți frizerul să-ți explice și mai mult decât bucuros îți va da cu siguranță și câteva idei de frizuri care ți se potrivesc.
Acest articol este un material publicitar al cărui conținut a fost realizat în mod independent de o terță parte, fără răspunderea editorială şi sub supravegherea PRO TV S.R.L.