(P) Ce faci când nu mai poți plăti ratele la bancă?
Soluția cea mai simplă este să te adresezi Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar!
Înființat în urmă cu 3 ani și jumătate după transpunerea unei directive europene, Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) este varianta gratuită și rapidă pentru românii care au probleme sau nemulțumiri în relația cu băncile și IFN-urile.
Traseul este simplu: consumatorii depun online o cerere, cererea este trimisă de CSALB către bancă, iar în 15 zile banca răspunde dacă acceptă sau nu negocierea cu consumatorul. Dacă banca acceptă negocierea, se deschide un dosar, este desemnat aleatoriu un conciliator dintre cei 21 de conciliatori cu care colaborează CSALB și încep negocierile dintre părți.
Toată procedura durează cel mult 90 de zile, iar la final conciliatorul propune o rezolvare a cererii. Soluția propusă de conciliatori poate fi acceptată, respinsă sau negociată de părți. Dacă este acceptată, are valoarea unei decizii în instanță. Până acum, peste 1.300 de români s-au împăcat cu băncile și mai mult de 1,5 milioane de Euro au fost ‘’salvați de la plată’’. În primele nouă luni ale anului, 1.676 de persoane fizice au trimis către CSALB cereri de soluționare a nemulțumirilor cu băncile sau IFN-urile, cu 30% mai multe cereri decât în tot anul trecut.
În ceea ce privește formarea dosarelor, creșterea în primele nouă luni este de 30% față de perioada similară a anului 2018. O categorie aparte o reprezintă înțelegerile amiabile dintre consumatori și bănci, după sesizarea CSALB: părțile au încheiat aproape 200 de astfel de înțelegeri până în luna octombrie, de două ori mai multe decât în tot anul trecut.
Cel mai relevant caz din punct de vedere valoric este cel al unui maramureșean care a obținut ștergerea unei datorii de 44.600 de Euro în urma negocierii cu banca, intermediată de CSALB. Un alt caz este cel al unui bucureștean care a obținut beneficii cumulate de 39.000 de Euro de la o bancă și ștergerea a 18.000 de euro dintr-un credit pe care îl avea la o altă instituție de credit.
Marele câștig al băncilor este că își păstrează clienții, își îmbunătățesc nivelul de încredere în raport cu consumatorii și își scad cheltuielile pe care le-ar fi avut prin rezolvarea acestor cazuri în instanță.
Orice consumator, din orice colț al țării, care are un litigiu cu banca sau IFN-ul și își dorește să îl rezolve pe cale amiabilă poate completa o cerere ce poate fi descărcată de aici: https://csalb.ro/proceduri/. Mai multe informații despre activitatea Centrului puteți obține și la telefon 021 9414 (apel cu tarif normal).
Acest articol este un material publicitar al cărui conținut a fost realizat în mod independent de o terță parte, fără răspunderea editorială şi sub supravegherea PRO TV S.R.L.