O echipa de cercetatori ar fi descoperit intamplator leacul impotriva cancerului in timp ce dezvoltau un vaccin anti-malarie

cancer

O echipa formata din cercetatori danezi si canadieni au facut o descoperire care ar putea schimba complet modul in care sunt tratate cazurile de cancer.

Oamenii de stiinta incercau sa gaseasca o metoda prin care sa protejeze femeile insarcinate de malarie, boala avand un efect extrem de puternic asupra lor. In timpul experimentelor, acestia au descoperit ca malaria ar putea juca un rol decisiv in aceasta lupta.

Un carbohidrat de care se ataseaza parazitul in placenta femeilor insarcinate este identic cu un carbohidrat gasit in tumorile canceroase. Echipa de cercetatori a creat o proteina pe care o foloseste parazitul de malarie pentru a se atasa de placenta si au adaugat o toxina. Aceasta combinatie cauta celulele canceroase care o absorb. Toxina este apoi eliberata si ucide celulele bolnave.

Acest test a fost deja efectuat pe mai multi cobai, iar rezultatele au fost incurajatoare. Cercetatorii spera ca vor putea sa testeze aceasta descoperire si pe oameni in urmatorii patru ani. Intrebarea pe care si-o pun este daca poate corpul uman sa tolereze dozele necesare fara a dezvolta efecte secundare.

"Suntem optimisti, proteina pare a se atasa doar de placenta si de celulele canceroase", spune Ali Salanti de la Universitatea din Copenhaga.

solar
Statul vrea sa ii salveze de cancer cu forta pe mai multi romani. Accesul minorilor la solar ar putea fi interzis in curand
Arma care-i sperie pe ruși ar putea ajunge în Ucraina. Moscova amenință că va extinde „zona-tampon”

Se estimeaza ca 90% din tumori ar putea fi tratate astfel. Pana acum, din testele facute pe cobai in laborator, a rezultat:

- Tumorile limfomului non-Hodgkin: tumorile au fost reduse cu aproape 75%
- Cancerul de prostata: tumorile au disparut in 2 din cei 6 soareci testati, la o luna de la prima doza
- Cancer osos, in metastaza: 5 din cei 6 soareci erau vii dupa 8 saptamani, fata de niciunul in grupul de control.

NEWS ALERT E gata! Știm prima echipă promovată matematic în Superliga României
A supravietuit unui cancer care afecteaza 1 la 8 milioane de oameni. Chinul cumplit prin care a trecut apoi o britanica

La varsta de doar un an, Gemma Kennedy, o femeie din Marea Britanie, a fost diagnosticata cu o forma rara de cancer, care afecteaza o persoana la 8 milioane.

Fetele care nu au implinit 18 ani nu vor mai avea voie la solar. Nici persoanele care au tenul foarte deschis nu vor mai fi primite in studiourile de bronzare artificiala.

Românii au în conturile personale de pensii din Pilonul 2 o sumă record. Cât primește fiecare în medie

Românii au în conturile personale de pensii Pilon 2 o sumă record. Peste 160.000 de pensii Pilon 2 au fost deja plătite către cei ieșiți din activitate, jumătate din sumă numai anul trecut.

Joe Biden a ajutat în secret Ucraina să se apere de atacurile Rusiei și a trimis rachete ATACMS cu rază lungă de acțiune

În ultimele săptămâni, Statele Unite au trimis în secret rachete cu rază lungă de acțiune Ucrainei pentru a fi folosite în lupta împotriva invadatorilor ruși, iar Ucraina le-a folosit deja de două ori.

Cum a fost prinsă că a luat mită doctorița ginecolog din Giurgiu. Banii pe care-i avea în buzunar erau marcați

Este anchetă la Spitalul Județean de Urgență din Giurgiu, după ce un medic ginecolog a fost prins în flagrant în timp ce lua mită pentru o operație de cezariană, acoperită de asigurarea medicală.