Lipsa de autostrazi ne costa vieti. Legatura dintre numarul accidentelor si calitatea drumurilor

Ultimul update: Joi 14 Noiembrie 2013 06:54
Data publicarii: Luni 11 Noiembrie 2013 20:09
Categorie: Financiar

Acolo unde romanii nu sunt condamnati sa circule pe drumuri nationale aglomerate si au sosele de viteza a scazut brusc numarul de accidente, dar mai ales numarul mortilor.

Datele au fost furnizate de Politia Romana.

Autoritatile ar putea salva sute de vieti anual daca ar grabi constructia de autostrazi. Lucru constatat deja in judetele unde infrastructura s-a imbogatit cu sosele de viteza si unde s-a redus drastic numarul de accidente grave.

Iata ce se intampla pe unul dintre cele mai aglomerate si periculoase tronsoane din tara: Drumul National 1.

Vitalie Cojocari, corespondent PROTV: "180 de accidente foarte grave au avut loc in judetul Prahova in 2010 pe drumurile nationale, cele mai multe pe DN1. Atunci au murit 66 de persoane. In 2012, numarul accidentelor foarte grave a scazut la 150, iar cel al mortilor la 42. Si asta pentru ca in 2012 a fost data in exploatare autostrada Bucuresti Ploiesti, unde, in acest an au avut loc 3 accidente si doar o singura persoana a murit. Cu alte cuvinte, aceasta autostrada salveaza vietile a peste 20 de oameni in fiecare an."

Numarul de accidente grave, dar si de morti a scazut si in Hunedoara, unde autostrada Deva-Orastie salveaza in fiecare an in jur de 17 vieti.

Si pe autostrada Soarelui anul trecut au fost cu 22 de victime mai putine fata de 2011.

Cati km. de autostrada promite Guvernul ca va construi cu taxa de 7 eurocenti pe litrul de carburant

Cu alte cuvinte, pentru ca nu si-au pierdut rabdarea in coloana si nu au fost tentati sa faca manevre riscante 60 de oameni sunt astazi in viata. Inclusiv politistii admit ca drumurile nationale sunt mult mai periculoase fata de soselele de mare viteza.

"Pe autostrada nu mai avem pietoni pe care ii avem pe Drumurile Nationale. Prin folosirea autostrazii eliminam cauze generatoare de accidente. 9% din accidentele mortale in Germania se produc pe autostrazi, restul de 91% pe drumul nationale" a declarat comisar-sef Carol Varna, seful Politiei Autostrazi.

O astfel de statistica nu poate fi facuta in Romania, unde avem doar 530 de kilometri de autostrada, adica doar pe 3% din intreaga retea de drumuri se poate circula cu 130 de km.

Tanar, prins circuland cu 223 km/h pe Autostrada Bucuresti - Constanta

Tanar, prins circuland cu 223 km/h pe Autostrada Bucuresti - Constanta

amnistie fiscala

Controverse aprinse pe Legea amnistiei fiscale. I-ar avantaja pe ”rechinii” imobiliari

Formularul 600. Cine trebuie să-l depună și ce confuzii generează

Formularul 600: Calculatorul care îți arată cât ai de plată

Leul atinge un nou minim istoric față de euro. Moneda unică depășește pentru prima dată pragul de 4,66 lei la BNR

Ce se ascunde în spatele reducerilor de 50% la haine. Diferența dintre România și Occident

Veste bună pentru turiști. Comisioanele nu mai pot fi oprite de pe card, fără acord

cluj

Studenții universităților din Cluj atrag în oraș sute de milioane de euro anual

Persoanele fizice vor putea cere bani de la stat pentru mașini și modernizarea caselor

Încă un simbol al industriei românești, cu o tradiție de peste 100 de ani, intră în insolvență

Cine trebuie să depună Declarația 600 la ANAF, până pe 31 ianuarie. Venituri luate în calcul

UNTRR: Rovinieta s-ar putea scumpi cu 200% pentru unele autovehiculele

Leul se apreciază ușor, dar rămâne la una dintre cele mai scăzute valori din istorie în raport cu euro