Lipsa de autostrazi ne costa vieti. Legatura dintre numarul accidentelor si calitatea drumurilor


Ultimul update: Joi 14 Noiembrie 2013 06:54
Data publicarii: Luni 11 Noiembrie 2013 20:09
Categorie: Stiri Economice

Acolo unde romanii nu sunt condamnati sa circule pe drumuri nationale aglomerate si au sosele de viteza a scazut brusc numarul de accidente, dar mai ales numarul mortilor.

Datele au fost furnizate de Politia Romana.

Autoritatile ar putea salva sute de vieti anual daca ar grabi constructia de autostrazi. Lucru constatat deja in judetele unde infrastructura s-a imbogatit cu sosele de viteza si unde s-a redus drastic numarul de accidente grave.

Iata ce se intampla pe unul dintre cele mai aglomerate si periculoase tronsoane din tara: Drumul National 1.

Vitalie Cojocari, corespondent PROTV: "180 de accidente foarte grave au avut loc in judetul Prahova in 2010 pe drumurile nationale, cele mai multe pe DN1. Atunci au murit 66 de persoane. In 2012, numarul accidentelor foarte grave a scazut la 150, iar cel al mortilor la 42. Si asta pentru ca in 2012 a fost data in exploatare autostrada Bucuresti Ploiesti, unde, in acest an au avut loc 3 accidente si doar o singura persoana a murit. Cu alte cuvinte, aceasta autostrada salveaza vietile a peste 20 de oameni in fiecare an."

Numarul de accidente grave, dar si de morti a scazut si in Hunedoara, unde autostrada Deva-Orastie salveaza in fiecare an in jur de 17 vieti.

Si pe autostrada Soarelui anul trecut au fost cu 22 de victime mai putine fata de 2011.

Cu alte cuvinte, pentru ca nu si-au pierdut rabdarea in coloana si nu au fost tentati sa faca manevre riscante 60 de oameni sunt astazi in viata. Inclusiv politistii admit ca drumurile nationale sunt mult mai periculoase fata de soselele de mare viteza.

"Pe autostrada nu mai avem pietoni pe care ii avem pe Drumurile Nationale. Prin folosirea autostrazii eliminam cauze generatoare de accidente. 9% din accidentele mortale in Germania se produc pe autostrazi, restul de 91% pe drumul nationale" a declarat comisar-sef Carol Varna, seful Politiei Autostrazi.

O astfel de statistica nu poate fi facuta in Romania, unde avem doar 530 de kilometri de autostrada, adica doar pe 3% din intreaga retea de drumuri se poate circula cu 130 de km.

Tanar, prins circuland cu 223 km/h pe Autostrada Bucuresti - Constanta
Tanar, prins circuland cu 223 km/h pe Autostrada Bucuresti - Constanta
Cati km. de autostrada promite Guvernul ca va construi cu taxa de 7 eurocenti pe litrul de carburant
Cati km. de autostrada promite Guvernul ca va construi cu taxa de 7 eurocenti pe litrul de carburant
VIDEO PROTVPLUS.RO
Banca centrala a Germaniei
Germania ar putea intra în recesiune. Avertisementul Bundesbank
Guvernul vrea să scutească Biserica de declaraţia anuală privind impozitul pe profit
În loc să le plătească dobândă, o bancă va începe să ii taxeze pe deponenți
Afacerile care au de câștigat de pe urma românilor care-și petrec vacanța în țară
Eurostat: România are din nou cea mai mare inflaţie din Uniunea Europeană
Economiştii se aşteaptă ca SUA să intre în recesiune. Reacția Casei Albe
inaugurare autostrada Serbia
Cum arată prima autostradă construită de chinezi în Europa. Sârbii au dansat la inaugurare
Țara din Europa fără limbă și monedă proprii, unde oamenii ies la bere cu monarhul lor
Studenții care câștigă bani din clipuri postate pe Youtube. Ce conțin canalele lor
Vești bune de la programul "Rabla". Începând de luni, bugetul va fi suplimentat
Teodorovici: Românii de peste hotare vor putea trimite acasă bani fără comision
Lira sterlină, la paritate cu euro. Brexitul depreciază masiv moneda Regatului Unit