Lipsa de autostrazi ne costa vieti. Legatura dintre numarul accidentelor si calitatea drumurilor

×
Codul embed a fost copiat

Acolo unde romanii nu sunt condamnati sa circule pe drumuri nationale aglomerate si au sosele de viteza a scazut brusc numarul de accidente, dar mai ales numarul mortilor.

Datele au fost furnizate de Politia Romana.

Autoritatile ar putea salva sute de vieti anual daca ar grabi constructia de autostrazi. Lucru constatat deja in judetele unde infrastructura s-a imbogatit cu sosele de viteza si unde s-a redus drastic numarul de accidente grave.

Iata ce se intampla pe unul dintre cele mai aglomerate si periculoase tronsoane din tara: Drumul National 1.

Citește și
CARBURANTI
Cati km. de autostrada promite Guvernul ca va construi cu taxa de 7 eurocenti pe litrul de carburant

Vitalie Cojocari, corespondent PROTV: "180 de accidente foarte grave au avut loc in judetul Prahova in 2010 pe drumurile nationale, cele mai multe pe DN1. Atunci au murit 66 de persoane. In 2012, numarul accidentelor foarte grave a scazut la 150, iar cel al mortilor la 42. Si asta pentru ca in 2012 a fost data in exploatare autostrada Bucuresti Ploiesti, unde, in acest an au avut loc 3 accidente si doar o singura persoana a murit. Cu alte cuvinte, aceasta autostrada salveaza vietile a peste 20 de oameni in fiecare an."

Numarul de accidente grave, dar si de morti a scazut si in Hunedoara, unde autostrada Deva-Orastie salveaza in fiecare an in jur de 17 vieti.

Si pe autostrada Soarelui anul trecut au fost cu 22 de victime mai putine fata de 2011.

Cu alte cuvinte, pentru ca nu si-au pierdut rabdarea in coloana si nu au fost tentati sa faca manevre riscante 60 de oameni sunt astazi in viata. Inclusiv politistii admit ca drumurile nationale sunt mult mai periculoase fata de soselele de mare viteza.

"Pe autostrada nu mai avem pietoni pe care ii avem pe Drumurile Nationale. Prin folosirea autostrazii eliminam cauze generatoare de accidente. 9% din accidentele mortale in Germania se produc pe autostrazi, restul de 91% pe drumul nationale" a declarat comisar-sef Carol Varna, seful Politiei Autostrazi.

O astfel de statistica nu poate fi facuta in Romania, unde avem doar 530 de kilometri de autostrada, adica doar pe 3% din intreaga retea de drumuri se poate circula cu 130 de km.

Citește și...
Tanar, prins circuland cu 223 km/h pe Autostrada Bucuresti - Constanta
Tanar, prins circuland cu 223 km/h pe Autostrada Bucuresti - Constanta

Un tanar de 19 ani a fost depistat, duminica, de politisti in timp ce circula cu viteza de 223 de km/h pe Autostrada Bucuresti - Constanta, informeaza Politia Romana.

Cati km. de autostrada promite Guvernul ca va construi cu taxa de 7 eurocenti pe litrul de carburant
Cati km. de autostrada promite Guvernul ca va construi cu taxa de 7 eurocenti pe litrul de carburant

Cosmarul a 4 milioane si jumatate de soferi romani devine realitate. Autoritatile au anuntat ca vor introduce de anul viitor o taxa de 7 euro-centi pentru fiecare litru de carburant vandut.

Recomandări
Kremlinul recunoaște „greșeli” în mobilizarea rezerviștilor. Unii jurnaliști ruși spun că se pregătește închiderea granițelor
Kremlinul recunoaște „greșeli” în mobilizarea rezerviștilor. Unii jurnaliști ruși spun că se pregătește închiderea granițelor

Kremlinul a recunoscut „greşeli” intervenite în procesul de mobilizare a rezerviştilor care urmează să fie trimişi să lupte în Ucraina şi a subliniat că deocamdată „nu există nicio decizie” în privinţa închiderii frontierelor, transmite AFP.

Proiect de lege. Intrarea sau șederea ilegală pe teritoriul României a anumitor persoane nu se va mai pedepsi
Proiect de lege. Intrarea sau șederea ilegală pe teritoriul României a anumitor persoane nu se va mai pedepsi

Ministerul Justiției a inițiat un proiect de lege care ar putea produce o schimbare majoră în sistemul de acordare a azilului în România și la trecerea ilegală a graniței.  

Florin Cîțu: ”Urmează o criză economică cel puțin la fel de dură ca cea din perioada 2009-2012”
Florin Cîțu: ”Urmează o criză economică cel puțin la fel de dură ca cea din perioada 2009-2012”

Fostul premier Florin Cîțu, care a fost și ministru al Finanțelor, este de părere că, în România, urmează o criză economică cel puțin la fel de dură ca cea din perioada 2009-2012.