1 din 4 oraseni uraste sa mearga la shopping. Barbatii sunt cei mai chinuti

×
Codul embed a fost copiat

Shoppingul are multi fani, dar si suficienti adversari. Un sfert dintre orasenii din Romania spun ca nu le place sa mearga la cumparaturi, si asta nu din motive financiare. Doua treimi dintre acestia sunt barbati.

GfK Romania a investigat in Roper Reports, studiu international care analizeaza valorile si stilul de viata ale consumatorilor, comportamentul romanilor care nu sunt pasionati de shopping.

Aproximativ un sfert dintre orasenii din Romania spun ca nu le place sa mearga la cumparaturi. Dintre acestia, doua treimi sunt barbati. De asemenea, media lor de varsta este usor mai ridicata decat cea a fanilor shoppingului.

Pe de alta parte, aceasta atitudine nu are legatura cu lipsa resurselor: atat cei care evita cumparaturile, cat si cei pe care ii distreaza au venituri similare si nu sunt nici mai pesimisti, nici mai optimisti in legatura cu felul in care va evolua situatia lor financiara in viitorul apropiat.

Consumatorii carora nu le place sa mearga la cumparaturi sunt mai putin inclinati decat ceilalti sa achizitioneze ceva doar pentru "a se rasfata" (38% fata de 68%).

Citește și
haine
Tu stii ce marime porti la haine? Etichete fara echivalent in Romania
Un român s-a însurat cu o prințesă din Africa și a devenit Sultan. Soția lui a venit în România pentru a-l susține în cariera politică

In acelasi timp, mai putini dintre ei au obiceiul de a cauta in mod activ noutatile in materie de produse (13% fata de 34%). Autorii studiului noteaza ca acest comportament nu presupune ca sunt consumatori mai putin atractivi, ambele categorii realizand cumparaturi aproximativ la fel de frecvent. In acelasi timp, gradul de dotare cu produse electronice, de IT si comunicatii este acelasi.

Pe de alta parte, cei pe care nu ii amuza iesitul la cumparaturi sunt mai dificil de atras, in special catre produsele noi. In afara de faptul ca nu le cauta in mod activ, punctele de contact cu ei sunt mai putine.

De exemplu, citesc putin mai rar ziare (50% le citesc saptamanal, fata de 58% in cazul celorlalti) si mai ales reviste (32% le citesc saptamanal, fata de 45% dintre fanii shoppingului); pot fi gasiti mai rar in retelele de socializare (13% fata de 25%); daca se informeaza in legatura cu ceva ce vor sa cumpere, este mai putin probabil sa mearga prin magazine (6% fata de 11%).

Conform GfK Roper Reports, in Romania aproximativ jumatate dintre orasenii cu varsta intre 15 si 49 de ani sunt "influentatori" in cadrul diferitelor categorii de produse. Cei mai multi, 21%, vizeaza categoria produselor alimentare si a gatitului, in general.

Urmeaza categoria de produse si servicii pentru sanatate si forma fizica (15%) si segmentul modei, frumusetii si ingrijirii personale (14%).

Aceste persoane au obiceiul sa faca recomandari si sa ofere pareri intr-un numar mare de cercuri sociale. Parerile lor sunt primite cu mai multa atentie si incredere decat comunicarea «oficiala» a companiilor.

Articol recomandat de sport.ro
Cea mai frumoasă jurnalistă din Kosovo a rămas impresionată de un tricolor: "Este magic"
Cea mai frumoasă jurnalistă din Kosovo a rămas impresionată de un tricolor: "Este magic"
Citește și...
Romanii, amatori de cumparaturi online. Afla ce avantaje ai!
Romanii, amatori de cumparaturi online. Afla ce avantaje ai!

S-au cam dus timpurile in care omul de rand se ducea fericit la magazinul de electrocasnice si isi cumpara in rate tot ce visa. Acum, din economie de timp si de bani, cei care inca investesc in aparatura, prefera mai degraba varianta "on-line".

Tu stii ce marime porti la haine? Etichete fara echivalent in Romania
Tu stii ce marime porti la haine? Etichete fara echivalent in Romania

Haina il face pe om, neom in zilele noastre, exasperandu-l cu cele cinci variante de masuri disponibile in acest moment in magazine.

Cum afli daca un card bancar este fals si ce inseamna cifrele de pe el
Cum afli daca un card bancar este fals si ce inseamna cifrele de pe el

Sunt puse la intamplare sau dupa niste coordonate geografice? Ori poate sunt "scrise" ca sa indice obiceiurile de cumparaturi ale fiecaruia? Fiecare se intreaba ce inseamna de fapt datele inscriptionate pe carduri. Iata raspunsul!

Recomandări
Acoperișuri smulse de vânt, oameni răniți și accidente în vestul și centrul țării. Vremea severă se mută în sud și est
Acoperișuri smulse de vânt, oameni răniți și accidente în vestul și centrul țării. Vremea severă se mută în sud și est

Vântul a măturat cu o forță incredibilă vestul și centrul țării. 8 acoperișuri au fost luate pe sus în Caraș-Severin. Un tânăr din Timișoara a fost lovit de un panou publicitar desprins de o rafală.

Orașele în care se află cele mai accesibile cartiere din România. ”Condițiile de locuire sunt mai bine satisfăcute”
Orașele în care se află cele mai accesibile cartiere din România. ”Condițiile de locuire sunt mai bine satisfăcute”

Sibiu și Craiova sunt orașele care ar avea cele mai accesibile cartiere, arată un clasamant bazat pe votul locuitorilor. La polul opus, se află cartiere din Capitală, dar și din Cluj, unde oamenilor li se pare că viața lor este mai scumpă.

LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora. Oamenii pot vota până la 23:59 în toate cele trei zile
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora. Oamenii pot vota până la 23:59 în toate cele trei zile

A început votul în diaspora pentru alegerile prezidențiale. Românii din străinătate au la dispoziție trei zile pentru a-și alege președintele.