1 din 4 oraseni uraste sa mearga la shopping. Barbatii sunt cei mai chinuti

×
Codul embed a fost copiat

Shoppingul are multi fani, dar si suficienti adversari. Un sfert dintre orasenii din Romania spun ca nu le place sa mearga la cumparaturi, si asta nu din motive financiare. Doua treimi dintre acestia sunt barbati.

GfK Romania a investigat in Roper Reports, studiu international care analizeaza valorile si stilul de viata ale consumatorilor, comportamentul romanilor care nu sunt pasionati de shopping.

Aproximativ un sfert dintre orasenii din Romania spun ca nu le place sa mearga la cumparaturi. Dintre acestia, doua treimi sunt barbati. De asemenea, media lor de varsta este usor mai ridicata decat cea a fanilor shoppingului.

Pe de alta parte, aceasta atitudine nu are legatura cu lipsa resurselor: atat cei care evita cumparaturile, cat si cei pe care ii distreaza au venituri similare si nu sunt nici mai pesimisti, nici mai optimisti in legatura cu felul in care va evolua situatia lor financiara in viitorul apropiat.

Consumatorii carora nu le place sa mearga la cumparaturi sunt mai putin inclinati decat ceilalti sa achizitioneze ceva doar pentru "a se rasfata" (38% fata de 68%).

Citește și
haine
Tu stii ce marime porti la haine? Etichete fara echivalent in Romania
„Decizia a fost deja luată”. Care e planul lui Putin de a ataca NATO, potrivit oficialilor militari și experți europeni din domeniul apărării

In acelasi timp, mai putini dintre ei au obiceiul de a cauta in mod activ noutatile in materie de produse (13% fata de 34%). Autorii studiului noteaza ca acest comportament nu presupune ca sunt consumatori mai putin atractivi, ambele categorii realizand cumparaturi aproximativ la fel de frecvent. In acelasi timp, gradul de dotare cu produse electronice, de IT si comunicatii este acelasi.

Pe de alta parte, cei pe care nu ii amuza iesitul la cumparaturi sunt mai dificil de atras, in special catre produsele noi. In afara de faptul ca nu le cauta in mod activ, punctele de contact cu ei sunt mai putine.

De exemplu, citesc putin mai rar ziare (50% le citesc saptamanal, fata de 58% in cazul celorlalti) si mai ales reviste (32% le citesc saptamanal, fata de 45% dintre fanii shoppingului); pot fi gasiti mai rar in retelele de socializare (13% fata de 25%); daca se informeaza in legatura cu ceva ce vor sa cumpere, este mai putin probabil sa mearga prin magazine (6% fata de 11%).

Conform GfK Roper Reports, in Romania aproximativ jumatate dintre orasenii cu varsta intre 15 si 49 de ani sunt "influentatori" in cadrul diferitelor categorii de produse. Cei mai multi, 21%, vizeaza categoria produselor alimentare si a gatitului, in general.

Urmeaza categoria de produse si servicii pentru sanatate si forma fizica (15%) si segmentul modei, frumusetii si ingrijirii personale (14%).

Aceste persoane au obiceiul sa faca recomandari si sa ofere pareri intr-un numar mare de cercuri sociale. Parerile lor sunt primite cu mai multa atentie si incredere decat comunicarea «oficiala» a companiilor.

Articol recomandat de sport.ro
Ce pensie are Rică Răducanu. Fostul portar împlinește azi 78 de ani
Ce pensie are Rică Răducanu. Fostul portar împlinește azi 78 de ani
Citește și...
Romanii, amatori de cumparaturi online. Afla ce avantaje ai!
Romanii, amatori de cumparaturi online. Afla ce avantaje ai!

S-au cam dus timpurile in care omul de rand se ducea fericit la magazinul de electrocasnice si isi cumpara in rate tot ce visa. Acum, din economie de timp si de bani, cei care inca investesc in aparatura, prefera mai degraba varianta "on-line".

Tu stii ce marime porti la haine? Etichete fara echivalent in Romania
Tu stii ce marime porti la haine? Etichete fara echivalent in Romania

Haina il face pe om, neom in zilele noastre, exasperandu-l cu cele cinci variante de masuri disponibile in acest moment in magazine.

Cum afli daca un card bancar este fals si ce inseamna cifrele de pe el
Cum afli daca un card bancar este fals si ce inseamna cifrele de pe el

Sunt puse la intamplare sau dupa niste coordonate geografice? Ori poate sunt "scrise" ca sa indice obiceiurile de cumparaturi ale fiecaruia? Fiecare se intreaba ce inseamna de fapt datele inscriptionate pe carduri. Iata raspunsul!

Recomandări
Cum explică Nicolae Ciucă legea care dezincriminează evaziunea fiscală sub un milion de euro dacă prejudiciul este plătit
Cum explică Nicolae Ciucă legea care dezincriminează evaziunea fiscală sub un milion de euro dacă prejudiciul este plătit

Preşedintele PNL Nicolae Ciucă, unul dintre iniţiatorii legii care dezincriminează evaziunea fiscală sub un milion de euro dacă prejudiciul este plătit, a explicat care au fost motivele pentru care a promovat această lege controversată.

 

Mită electorală într-o comună din județul Olt. Polițiștii s-a autosesizat după ce au văzut filmarea pe internet
Mită electorală într-o comună din județul Olt. Polițiștii s-a autosesizat după ce au văzut filmarea pe internet

Poliţiştii din județul Olt s-au sesizat din oficiu şi au deschis un dosar penal în care efectuează cercetări pentru infracţiunea de coruperea alegătorilor, după ce au fost postate online imagini cu persoane care împărțeau pachete unor locuitori.

 

Rusia a declanșat o ofensivă de proporții în Ucraina. Armata lui Putin încearcă să creeze o zonă-tampon
Rusia a declanșat o ofensivă de proporții în Ucraina. Armata lui Putin încearcă să creeze o zonă-tampon

Forţele ruseşti au lansat vineri dimineaţa devreme un atac terestru cu blindate asupra regiunii ucrainene Harkov din nord-estul ţării, avansând un kilometru în apropierea oraşului de frontieră Vovceansk, într-un efort de a crea o zonă-tampon.