Americanii, socati de preturile cerute de Bechtel Romania pentru Autostrada Transilvania

Autostrada Transilvania

CNADNR a trimis o scrisoare Bechtel SUA prin care a solicitat informatii despre derularea contractelor similare celui aflat in derulare cu statul roman. In scrisoare se arata ca Romania doreste retragerea Bechtel de pe santierul Autostrazii Transilvania.

Jurnalul National: Partea romana a transmis firmei-mama costurile la care au ajuns lucrarile pe santierul inceput acum sapte ani: un kilometru de autostrada ne costa 16 milioane de euro. Proiectul semnat in 2003 cu compania americana pentru Autostrada Transilvania nu are insa clauze de reziliere! Bechtel poate renunta oricand, Romania nu. Singura portita este urmatoarea: pagubosul contract pe bani publici ar putea fi inchis numai in conditiile in care statul nu mai are bani pentru sustinerea proiectului. In acest moment, se pare ca s-au creat premisele acestui scenariu: bugetul nu mai poate plati lucrarile Bechtel. Daca se reziliaza contractul, statul roman nu are voie sa atribuie lucrarea inca doi ani. Cam acesta este, in mare, pretul pe care il platesc romanii pentru unul dintre cele mai paguboase contracte pe bani publici! Intre timp, compania americana a fost somata sa renunte la 30% din cheltuielile indirecte. CNADNR plateste numai pentru aceste cheltuieli 1 million de euro pe luna.

Romania Libera: Patru motive pentru care avem sosele scumpe si proaste Lucrarile de construire a infrastructurii rutiere din Romania au suferit in perioada 2000-2009 in Romania cea mai mare crestere de preturi din Europa Centrala si de Est (ECE). Totodata Romania detine un alt record nedorit. Este tara in care lucrarile de sosele, castigate la licitatie tocmai pentru ca firma castigatoare solicitase pretul cel mai mic, se scumpesc cel mai mult dupa semnarea contractului. Aspectele apar intr-o analiza numita "Jaspers" efectuata la solicitarea Comisiei Europene si a Bancii Europene de Investitii asupra unor proiecte derulate in noua tari din Europa Centrala si de Est. Fiind un raport care isi propune nu atat sa critice, cat sa ajute tarile in cauza sa isi amelioreze capacitatea de a construi ieftin sosele tonul raportului este mai degraba unul diplomatic, bland. Printre randuri autorii raportului vorbesc insa de slaba capacitate a Companiei de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), de contractele ce isi maresc valoarea sau de proasta pregatire a proiectelor.

Gandul: Vezi AICI cele trei variante ale autostrazii suspendate. O portiune s-ar putea ingropa sub parcul Herastrau. Cat costa proiectul Inelul median pentru zona de nord a Capitalei va avea o lungime de 16 kilometri. "Traseul autostrazii ramane in mare parte acelasi indiferent de varianta propusa. Acesta este Soseua Colentina, strada Gherghitei, Strapungere A3, Soseaua Pipera, Bulevardul Aerogarii, DN1- Chitila sau Calea Grivitei, Bulevardul Constructorilor sau Chiajna cu punct final in Soseua Virtutii. Daca va trece prin Chiajna atunci soseaua va trebui construita suspendat", a declarat pentru gandul arhitectul Vlad Cavarnali, membru in Comisia Tehnica de Urbanism si reprezentat al uneia dintre firmele care au castigat licitatia pentru elaborarea Planului de Urbanism Zonal (PUZ).Varianta 1 prevede constructia intregului inel median pentru zona de nord a Capitalei la nivelul solului, ocolirea parcului Herstrau si constructia de pasaje supraterane in principalele intersectii. Realizarea acestei variante costa 500 de milioane de euro.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Apare un nou stadion de 5 stele în România! Guvernul aprobă azi toate actele
NEWS ALERT Apare un nou stadion de 5 stele în România! Guvernul aprobă azi toate actele
Citește și...
Politicieni si fosti ofiteri de informatii implicati in traficul de combustibil
Politicieni si fosti ofiteri de informatii implicati in traficul de combustibil

30% din PIB este nivelul la care a ajuns economia subterana. Marile afaceri „gri" se desfasoara sub protectie politica si juridica de la nivel inalt, desi lovesc bugetul statului si economia nationala.

"Estul salbatic" al afacerilor n-a disparut, s-a mutat in Moldova: Paradisul fiscal de peste Prut

Pentru un roman care a ratat oportunitatile de imbogatire ale anilor '90, Republica Moldova ar putea fi locul celei de-a doua sanse. Dar riscurile sunt pe masura.

Un singur oras din Romania
Un singur oras din Romania "trebuie neaparat vazut", conform celui mai cunoscut ghid turistic

Ghidul Verde Michelin a acordat unui singur oras din Romania trei stele, ceea ce inseamna punctajul maxim posibil.

Recomandări
Petre Roman, în fața procurorilor. Este informat oficial despre punerea sub acuzare în dosarul mineriadei din 1991
Petre Roman, în fața procurorilor. Este informat oficial despre punerea sub acuzare în dosarul mineriadei din 1991

Petre Roman a ajuns joi la sediul Parchetului General, ca să ia la cunoştinţă că a fost pus din nou sub acuzare în dosarul Mineriadei din iunie 1990. Roman a fost premierul României între 1989-1991.

„Acțiune ofensivă” pornită de Israel în sudul Libanului: „Trupele sunt desfăşurate în număr mare de-a lungul frontierei”
„Acțiune ofensivă” pornită de Israel în sudul Libanului: „Trupele sunt desfăşurate în număr mare de-a lungul frontierei”

Sudul Libanului este vizat de „o acțiune ofensivă” pornită de Israel, miercuri, în paralele cu pregătirile pentru o operațiune terestră în Rafah.

Peste 60% dintre români ar fi de acord cu votul obligatoriu, cu 20% mai mulți decât în 2014. Care este motivul. Sondaj INSCOP
Peste 60% dintre români ar fi de acord cu votul obligatoriu, cu 20% mai mulți decât în 2014. Care este motivul. Sondaj INSCOP

Peste 60% dintre români sunt de acord cu votul obligatoriu, argumentând că o prezenţă mai mare la vot poate schimba lucrurile în bine, conform unui sondaj realizat de INSCOP la comanda News.ro.