Lista celor 30 de mari proiecte de 8.5 miliarde euro pe care China le va incepe in Romania din 2014

×
Codul embed a fost copiat

Chinezii vorbesc pentru prima data despre proiecte de investitii de miliarde de euro pe care vor sa le puna in practica in Romania.

 Dupa ani de discutii fara finalitate, acum exista chiar si termene pana la care se vor semna contractele: toate ar trebui parafate anul viitor. Asiaticii si-au propus ca 2014 sa fie anul lor in Europa. Daca va intrebati de ce atata graba, atunci aflati, ca vor sa isi faca reclama cu realizarile de aici ca sa dea bine si pentru alti potentiali clienti de pe batranul continent. O spun chiar ei.

Cei 400 de chinezi sositi la Bucuresti au pus la cale in 3 zile peste 30 de proiecte mari. Gao Yuanhai este directorul companiei de stat de drumuri si poduri. Sustine ca a intrat deja in parteneriat cu o companie pentru constructia autostrazii Craiova-Pitesti.

Gao Yuanhai, Director Regional pe Europa si America Latina, spune:
- Care este numele companiei, este secret?
- cred ca da, deocamdata!
- Este vorba despre o autostrada?
- Da, va fi mai scurt dintr-un punct in celalalt. Va lega sudul de port. In ianuarie 2014 venim sa prezentam proiectul.
- Il veti face public?
- Da, da...

Oficial, castigatorul licitatiei Craiova-Pitesti ar trebui desemnat in primavara lui 2014, iar constructia ar trebui sa inceapa in vara anului viitor. La fel si in cazul Centurii de Sud a Capitalei.

Citește și
Li Keqiang
Discursul lui Li Keqiang in Parlament: Poporul roman, la greu, s-a bucurat de sprijinul Chinei
Cum a așteptat Ucraina asaltul rușilor în Harkov. Dezvăluirile unor soldați ucraineni despre scenele haotice de pe front

Agentia de presa oficiala Xinhua, din China, anunta ca deja a fost semnat si un contract pentru calea ferata de mare viteza dintre Constanta si Arad. Directorul Companiei Chineze de Constructii Civile anunta ca banii, circa 11 miliarde de euro, ar putea veni din mai multe surse.

"Ar trebui sa avem beneficii de ambele parti, impreuna cu partenerii nostri, adica ori proiecte prin Parteneriat Public Privat ori finantate de la Buget. Daca nu reusim, noi avem o relatie foarte buna cu Banca Chinei si cu alte banci mari din lume.", spune Zhenhai Zhang, directorul CCECC.

"Prima intalnire de lucru va fi pe 10 decembrie, apoi in ianuarie, in prima jumatate a lunii. Vom incepe probabil cu un tronson, care este un pic mai usor de realizat datorita conditiilor de teren. Interesul foarte mare este sa conectam Portul Constanta si sa il dezvoltam ulterior.", spune Ramona Manescu.

Se negociaza si pentru modernizarea tronsonului CFR Giurgiu-Iasi pana in 2017, a inelului de transport feroviar al Capitaliei, dar si pentru doua terminale destinate vapoarele de dimensiuni in portul Constanta, in valoare de 300 de milioane de euro.

"Finantarea se poate face si prin fonduri europene, sa participe la licitatii si, daca au cele mai bune oferte, le alegem", spune Dan Sova.

Toate proiectele de transport au ca scop si exportul masiv de marfuri de la noi catre cea mai populata tara a lumii.

Yang Yang, directorul unei companii agricole, spune:
- M-am documentat despre tot ce inseamna import export sa putem duce produsele romanesti in China. Acesta este momentul potrivit sa cautam oportunitati in Romania.
- De ce?
- Pentru ca economia chineza creste de 20-30 de ani si a inceput sa incetineasca.

Canalul de irigatii Siret Baragan, centralele pentru energie nucleara, electrica sau termica ori parcurile eoliene sunt investitii de miliarde de euro anuntate tot pentru 2014. In sectorul privat chinezii au semnat deja intelegeri pentru ridicarea unor hoteluri, centre de SPA si balneare.

Articol recomandat de sport.ro
E gata! Primul fotbalist care pleacă de la FCSB în această vară
E gata! Primul fotbalist care pleacă de la FCSB în această vară
Citește și...
Proiectele cu China vor fi evaluate de Guvern in ianuarie; Ponta: Ne dau, dar nu ne baga-n traista
Proiectele cu China vor fi evaluate de Guvern in ianuarie; Ponta: Ne dau, dar nu ne baga-n traista

Evolutia proiectelor semnate cu China va fi analizata intr-o sedinta de guvern, in ianuarie, deoarece partenerii chinezi "ne dau, dar nu ne baga-n traista", i-a anuntat premierul Victor Ponta pe ministri, in sedinta de miercuri a Guvernului.

Discursul lui Li Keqiang in Parlament: Poporul roman, la greu, s-a bucurat de sprijinul Chinei
Discursul lui Li Keqiang in Parlament: Poporul roman, la greu, s-a bucurat de sprijinul Chinei

Un loc la inaltime, in fruntea prezidiului, si nu pe fotoliul rezervat invitatilor. Steagul Chinei, in plenul Parlamentului, in locul drapelului Uniunii Europene.

Presa internationala, despre
Presa internationala, despre "invazia" Chinei prin Romania: o lupta economica pentru Europa estica

Summitul China-Europa Centrala si de Est de la Bucuresti este comentat de publicatii internationale importante, care observa cu atentie miscarile economice care se produc la Bucuresti.

Recomandări
Care este salariul unui europarlamentar. Diurna zilnică este de 350 de euro
Care este salariul unui europarlamentar. Diurna zilnică este de 350 de euro

La alegerile din 9 iunie, România își va vota primarii și europarlamentarii. 542 de candidați se luptă pentru cele 33 de posturi de la Bruxelles.  

Cât de greu este pentru un fermier român să obțină fonduri europene. Fermele cu certificat BIO au cele mai mari avantaje
Cât de greu este pentru un fermier român să obțină fonduri europene. Fermele cu certificat BIO au cele mai mari avantaje

”Fonduri UE pompate în agricultură”, PARTEA a II-a. Fermierii români trebuie să își ia consultanți buni ca să poată accesa fondurile europene. Depind de aceste sume, pentru că, prin activitatea lor, nu sunt eligibili în fața băncilor.    

De ce nava cargo care a scufundat un alt vapor în larg de Sf. Gheorghe a plecat imediat de la locul accidentului
De ce nava cargo care a scufundat un alt vapor în larg de Sf. Gheorghe a plecat imediat de la locul accidentului

Nava care s-a scufundat sâmbătă la 50 de kilometri în larg de Sfântu Gheorghe a fost lovită chiar de ambarcațiunea care a ajutat la salvarea echipajului.