Lista celor 30 de mari proiecte de 8.5 miliarde euro pe care China le va incepe in Romania din 2014
Chinezii vorbesc pentru prima data despre proiecte de investitii de miliarde de euro pe care vor sa le puna in practica in Romania.
Dupa ani de discutii fara finalitate, acum exista chiar si termene pana la care se vor semna contractele: toate ar trebui parafate anul viitor. Asiaticii si-au propus ca 2014 sa fie anul lor in Europa. Daca va intrebati de ce atata graba, atunci aflati, ca vor sa isi faca reclama cu realizarile de aici ca sa dea bine si pentru alti potentiali clienti de pe batranul continent. O spun chiar ei.
Cei 400 de chinezi sositi la Bucuresti au pus la cale in 3 zile peste 30 de proiecte mari. Gao Yuanhai este directorul companiei de stat de drumuri si poduri. Sustine ca a intrat deja in parteneriat cu o companie pentru constructia autostrazii Craiova-Pitesti.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Gao Yuanhai, Director Regional pe Europa si America Latina, spune:
- Care este numele companiei, este secret?
- cred ca da, deocamdata!
- Este vorba despre o autostrada?
- Da, va fi mai scurt dintr-un punct in celalalt. Va lega sudul de port. In ianuarie 2014 venim sa prezentam proiectul.
- Il veti face public?
- Da, da...
Oficial, castigatorul licitatiei Craiova-Pitesti ar trebui desemnat in primavara lui 2014, iar constructia ar trebui sa inceapa in vara anului viitor. La fel si in cazul Centurii de Sud a Capitalei.
Agentia de presa oficiala Xinhua, din China, anunta ca deja a fost semnat si un contract pentru calea ferata de mare viteza dintre Constanta si Arad. Directorul Companiei Chineze de Constructii Civile anunta ca banii, circa 11 miliarde de euro, ar putea veni din mai multe surse.
"Ar trebui sa avem beneficii de ambele parti, impreuna cu partenerii nostri, adica ori proiecte prin Parteneriat Public Privat ori finantate de la Buget. Daca nu reusim, noi avem o relatie foarte buna cu Banca Chinei si cu alte banci mari din lume.", spune Zhenhai Zhang, directorul CCECC.
"Prima intalnire de lucru va fi pe 10 decembrie, apoi in ianuarie, in prima jumatate a lunii. Vom incepe probabil cu un tronson, care este un pic mai usor de realizat datorita conditiilor de teren. Interesul foarte mare este sa conectam Portul Constanta si sa il dezvoltam ulterior.", spune Ramona Manescu.
Se negociaza si pentru modernizarea tronsonului CFR Giurgiu-Iasi pana in 2017, a inelului de transport feroviar al Capitaliei, dar si pentru doua terminale destinate vapoarele de dimensiuni in portul Constanta, in valoare de 300 de milioane de euro.
"Finantarea se poate face si prin fonduri europene, sa participe la licitatii si, daca au cele mai bune oferte, le alegem", spune Dan Sova.
Toate proiectele de transport au ca scop si exportul masiv de marfuri de la noi catre cea mai populata tara a lumii.
Yang Yang, directorul unei companii agricole, spune:
- M-am documentat despre tot ce inseamna import export sa putem duce produsele romanesti in China. Acesta este momentul potrivit sa cautam oportunitati in Romania.
- De ce?
- Pentru ca economia chineza creste de 20-30 de ani si a inceput sa incetineasca.
Canalul de irigatii Siret Baragan, centralele pentru energie nucleara, electrica sau termica ori parcurile eoliene sunt investitii de miliarde de euro anuntate tot pentru 2014. In sectorul privat chinezii au semnat deja intelegeri pentru ridicarea unor hoteluri, centre de SPA si balneare.