S-a lansat cel mai ieftin concurent pentru Mercedes, Audi si BMW. Cum arata noul Volkswagen Passat 2015. FOTO
Volkswagen a lansat noul Passat, masina ce va iesi pe strazile europene din 2015. "E o masina din clasa premium fara costuri premium", promit nemtii.
Masina poporului are pretentii de limuzina de lux. Cu noul Passat, Volkswagen incearca sa concureze cu liderii clasei premium, BMW, Mercedes si Audi, dar sa se lupte in continuare si cu Ford si Peugeot. Ambitii mari pentru o masina care a ajuns la a opta generatie si a suferit mai multe transformari de-a lungul timpului.
Construit sub numele de cod "B8", noul Passat a fost prezentat joi seara la centrul de design Volkswagen din Potsdam din Germania.
"Noul Passat ofera raspunsurile corecte la trendurile auto din era lui. Pentru mine, noul Passat e o masina premium fara costuri premium. Se potriveste perfect la cea mai de succes masina europeana pentru business, cu un o economie de 20% la consum, cu 85kg mai putina greutate si cu o gama variata de motoare, benzina, diesel si hibrid", a anuntat seful VW Group, Martin Winterkorn.
Noul Passat foloseste platforma revolutionara MQB a Volkswagen care a dus la succesul Golf VII si care mai e folosita si de noul Polo sau Seat Leon. In comparatie cu modelele precedente, Passat 2015 e mai scurt si mai jos, dar are un sasiu mai lung si e mai lat.
La fel ca in cazul Golfului, noul Passat ofera spatiu mai mare pentru pasageri si bagajele lor, cu un portbagaj marit cu 21 de litri, pana la 586. Varianta station-wagon vine cu 650 de litri in portbagaj si cu optiune de extindere pana la 1780 de litri prin plierea scaunelor din spate.
Volkswagen Passat 2015 vine cu interior si exterior elegant si are mai multe elemente premium care par imprumutate de la limuzina Phaeton. Dar cele mai mari progrese au fost reusite la capitolul tehnologie. Bordul e dominat de un ecran TFT de 12.3 inci (modelul de baza vine cu ecran de 6.5 inci) denumit Active Info Display.
Din dotarile noului Passat nu lipsesc head-up display, un sistem de entertainment bazat pe aplicatii pentru pasagerii din spate, sisteme de siguranta precum franare automata in caz de urgenta, detectia pietonilor, plus alte trei premiere mondiale pentru un vehicul din aceasta gama, anunta VW: Emergency Assist (masina se opreste in caz de urgenta), Trailer Assist (manevrarea masinii e asitata de computer in cazul existentei unei remorci) si Traffic Jam Assist.
Volkswagen prezinta 10 versiuni de motorizare pentru noul Passat, cu motoare turbo pe injectie, benzina si diesel, 118-276 de cai. Toate sunt dotate cu sistemul start-stop si sistem de regenerare a energiei de franare, toate la standardele de emisii EURO 6.
Intre cele 10 versiuni e si un hibrid 1.4 TSI, cu o putere combinata de 208 cai ce poate parcurge 50 de kilometri "electrici".
O varianta TDI 2.0 litri cu 237 de cai putere vine la pachet cu o cutie de viteze DSG si tractiune integrala 4MOTION, ce parcurge distanta 0-100Km/h in 6.1 secunde si are o viteza de top de 240 km/h cu un consum de 5.3 litri la suta de kilometri.
Precomenzile pentru noul Passat incep de saptamana viitoare la pretul de pornire de 25.875 de euro pentru sedan si 25.950 pentru varianta estate. Lansarea mondiala a noului Passat va avea loc in luna septembrie la Salonul Auto de la Paris iar primele livrari vor avea loc la inceputul lui 2015.
Marian Ghita - www.sport.ro