Adolescentii renunta la Facebook in favoarea aplicatiilor de comunicare instantanee precum WhatsApp

WhatsApp

Adolescentii renunta la Facebook in favoarea altor aplicatii de comunicare instantanee precum WhatsApp, WeChat si Kakao Talk, din cauza ca parintii lor au inceput sa foloseasca tot mai mult aceasta retea de socializare.

Conform sursei citate, Facebook a facut un anunt surprinzator in aceasta luna, potrivit caruia a inregistrat o scadere a numarului utilizatorilor zilnici, in special in randul adolescentilor, scrie theguardian.com.

Cu alte cuvinte, adolescentii folosesc in continuare Facebook, dar nu mai utilizeaza reteaua de socializare la fel de mult ca in trecut. Migratia graduala a adolescentilor catre aplicatiile de comunicare instantanee precum WhatsApp, Kakao Talk si WeChat ar putea face ca Facebook sa devina victima propriului succes.

Drumul catre cresterea pana la aproximativ 1,2 miliarde de utilizatori activi pe luna ai Facebook s-a intersectat si cu mamici, tatici, matusi si unchi care s-au alaturat retelei de socializare, acestia postand pe "peretele" copiilor citate inspirationale, imagini cu animale dragute si comentarii la fotografiile copiilor. In acest context, nu este de mirare ca Facebook nu mai este un loc in care adolescentii sa-si actualizeze statusul de pe aceasta platforma fara niciun fel de inhibitii, ci un instrument de comunicare obligatoriu pe care utilizatorii tineri continua sa-l foloseasca pentru ca "toata lumea procedeaza astfel".

Asadar, toate lucrurile amuzante se intampla acum in alta parte, mai exact pe telefoanele lor mobile. Cand aplicatiile de comunicare instantanee precum WhatsApp au aparut in 2009, acestea au fost privite ca o amenintare de catre operatorii de telefonie mobila.

Citește și
Nu s-au omorât cu munca, dar au încasat lunar peste 7.000 de euro. Politicienii români cu activitate discretă în Parlamentul European

Se estimeaza ca operatorii de telefonie mobila ar fi pierdut aproximativ 23 de miliarde de dolari din veniturile provenite din SMS-uri din cauza acestor aplicatii de comunicare, care permit ca utilizatorii sa trimita mesaje instantanee gratuite prin intermediul conexiunii de date a telefonului, care de cele mai multe ori este nelimitat.

WhatsApp - cea mai populara aplicatie de comunicare instantanee din Marea Britanie si folosita de jumatate dintre posesorii de iPhone-uri din aceasta tara, potrivit revistei Mobile Marketing - are peste 350 de milioane de utilizatori activi lunar la nivel global.

Astfel, aceasta este cea mai mare aplicatie de mesagerie din lume privind utilizatorii, cu mai multi utilizatori activi chiar si fata de platforma Twitter, care numara 218 milioane. Potrivit sursei citate, 90% din populatia Braziliei, 75% dintre rusi si jumatate dintre britanici folosesc aplicatii de comunicare instantanee.

Unul dintre motivele care explica partial aceasta migratie consta in cresterea treptata a numarului utilizatorilor de varsta a treia pe platforma Facebok. Un alt motiv este acela ca aplicatiile de mesagerie ofera conversatie privata cu prietenii din viata reala.

Astfel, in loc de "urmarirea pasiva" a activitatii oamenilor, aplicatiile de mesagerie promoveaza dialogul instantaneu cu diferite grupuri de prieteni. Astfel, 78% dintre adolescenti si tineri folosesc aplicatiile de comunicare instantanee pentru a stabili o intalnire, potrivit unui studiu realizat de Youth.

De asemenea, aceste aplicatii de comunicare instantanee nu se mai axeaza doar pe mesagerie, ci sunt adevarate retele de socializare. Cel mai bun exemplu vine din Asia, fiind dat de platformele de comunicare KakaoTalk (Coreea de Sud), WeChat (China) si LINE (Japonia).

Toate acestea au milioane de utilizatori, WeChat numarand peste 200 de milioane, platforma oferind atat jocuri, cat si posibilitatea de a distribui muzica.

Articol recomandat de sport.ro
Dinamo și FC U Craiova, cu un picior și jumătate în Liga 2! Cum se mai pot salva de la retrogradare
Dinamo și FC U Craiova, cu un picior și jumătate în Liga 2! Cum se mai pot salva de la retrogradare
Citește și...
Este folosit de 22 mld. de ori pe zi. Facebook renunta la cel mai cunoscut simbol al sau
Este folosit de 22 mld. de ori pe zi. Facebook renunta la cel mai cunoscut simbol al sau

Butoanele de Like si Share ale Facebook sunt urmarite de peste 22 de miliarde de ori in fiecare zi si implementate in 7,5 milioane de site-uri.

Recomandări
Israelul bombardează intens orașul Rafah, după ce Hamas a acceptat o propunere pentru un armistiţiu în Gaza. VIDEO
Israelul bombardează intens orașul Rafah, după ce Hamas a acceptat o propunere pentru un armistiţiu în Gaza. VIDEO

Armata israeliană efectuează luni seara bombardamente intense asupra estului oraşului Rafah, după anunţul Hamas că a acceptat o propunere înaintată de Egipt şi Qatar pentru un armistiţiu cu Israelul în Fâşia Gaza.

NATO, UE şi SUA condamnă exerciţiile nucleare
NATO, UE şi SUA condamnă exerciţiile nucleare "iresponsabile" ruseşti. Moscova speră să calmeze spiritele

NATO, UE şi SUA au calificat luni drept iresponsabile exerciţiile militare pentru folosirea unor arme nucleare tactice anunţate mai devreme de Moscova.

Intrarea în Uniunea Europeană a avut un efect spectaculos pentru România. Avem același nivel de trai ca al Ungariei
Intrarea în Uniunea Europeană a avut un efect spectaculos pentru România. Avem același nivel de trai ca al Ungariei

Intrarea în Uniunea Europeană a avut un efect spectaculos pentru România, dar şi pentru celelalte țări din Europa Centrală și de Est.