Adolescentii renunta la Facebook in favoarea aplicatiilor de comunicare instantanee precum WhatsApp

WhatsApp

Adolescentii renunta la Facebook in favoarea altor aplicatii de comunicare instantanee precum WhatsApp, WeChat si Kakao Talk, din cauza ca parintii lor au inceput sa foloseasca tot mai mult aceasta retea de socializare.

Conform sursei citate, Facebook a facut un anunt surprinzator in aceasta luna, potrivit caruia a inregistrat o scadere a numarului utilizatorilor zilnici, in special in randul adolescentilor, scrie theguardian.com.

Cu alte cuvinte, adolescentii folosesc in continuare Facebook, dar nu mai utilizeaza reteaua de socializare la fel de mult ca in trecut. Migratia graduala a adolescentilor catre aplicatiile de comunicare instantanee precum WhatsApp, Kakao Talk si WeChat ar putea face ca Facebook sa devina victima propriului succes.

Drumul catre cresterea pana la aproximativ 1,2 miliarde de utilizatori activi pe luna ai Facebook s-a intersectat si cu mamici, tatici, matusi si unchi care s-au alaturat retelei de socializare, acestia postand pe "peretele" copiilor citate inspirationale, imagini cu animale dragute si comentarii la fotografiile copiilor. In acest context, nu este de mirare ca Facebook nu mai este un loc in care adolescentii sa-si actualizeze statusul de pe aceasta platforma fara niciun fel de inhibitii, ci un instrument de comunicare obligatoriu pe care utilizatorii tineri continua sa-l foloseasca pentru ca "toata lumea procedeaza astfel".

Asadar, toate lucrurile amuzante se intampla acum in alta parte, mai exact pe telefoanele lor mobile. Cand aplicatiile de comunicare instantanee precum WhatsApp au aparut in 2009, acestea au fost privite ca o amenintare de catre operatorii de telefonie mobila.

Citește și
Klaus Iohannis
Iohannis, la Innovation Labs: Digitalizarea scăzută a economiei şi a administraţiei este o realitate

Se estimeaza ca operatorii de telefonie mobila ar fi pierdut aproximativ 23 de miliarde de dolari din veniturile provenite din SMS-uri din cauza acestor aplicatii de comunicare, care permit ca utilizatorii sa trimita mesaje instantanee gratuite prin intermediul conexiunii de date a telefonului, care de cele mai multe ori este nelimitat.

WhatsApp - cea mai populara aplicatie de comunicare instantanee din Marea Britanie si folosita de jumatate dintre posesorii de iPhone-uri din aceasta tara, potrivit revistei Mobile Marketing - are peste 350 de milioane de utilizatori activi lunar la nivel global.

Astfel, aceasta este cea mai mare aplicatie de mesagerie din lume privind utilizatorii, cu mai multi utilizatori activi chiar si fata de platforma Twitter, care numara 218 milioane. Potrivit sursei citate, 90% din populatia Braziliei, 75% dintre rusi si jumatate dintre britanici folosesc aplicatii de comunicare instantanee.

Unul dintre motivele care explica partial aceasta migratie consta in cresterea treptata a numarului utilizatorilor de varsta a treia pe platforma Facebok. Un alt motiv este acela ca aplicatiile de mesagerie ofera conversatie privata cu prietenii din viata reala.

Astfel, in loc de "urmarirea pasiva" a activitatii oamenilor, aplicatiile de mesagerie promoveaza dialogul instantaneu cu diferite grupuri de prieteni. Astfel, 78% dintre adolescenti si tineri folosesc aplicatiile de comunicare instantanee pentru a stabili o intalnire, potrivit unui studiu realizat de Youth.

De asemenea, aceste aplicatii de comunicare instantanee nu se mai axeaza doar pe mesagerie, ci sunt adevarate retele de socializare. Cel mai bun exemplu vine din Asia, fiind dat de platformele de comunicare KakaoTalk (Coreea de Sud), WeChat (China) si LINE (Japonia).

Toate acestea au milioane de utilizatori, WeChat numarand peste 200 de milioane, platforma oferind atat jocuri, cat si posibilitatea de a distribui muzica.

Articol recomandat de sport.ro
Dan Șucu este noul proprietar al clubului Genoa: ”Pachetul majoritar de acțiuni a fost vândut!” | OFICIAL
Dan Șucu este noul proprietar al clubului Genoa: ”Pachetul majoritar de acțiuni a fost vândut!” | OFICIAL
Citește și...
Este folosit de 22 mld. de ori pe zi. Facebook renunta la cel mai cunoscut simbol al sau
Este folosit de 22 mld. de ori pe zi. Facebook renunta la cel mai cunoscut simbol al sau

Butoanele de Like si Share ale Facebook sunt urmarite de peste 22 de miliarde de ori in fiecare zi si implementate in 7,5 milioane de site-uri.

Recomandări
Afacere ilegală descoperită de Inspectorul Pro. Cum au reușit o mamă și fiica ei să păcălească firme cu proiecte europene
Afacere ilegală descoperită de Inspectorul Pro. Cum au reușit o mamă și fiica ei să păcălească firme cu proiecte europene

Interesul pentru fondurile europene este atât de mare, încât internetul s-a umplut de companii care oferă consultanță și întocmesc proiecte pentru obținerea sumelor alocate de Uniune.

România, la un pas de a deveni „nerecomandată pentru investiții”. Rating de țară retrogradat, amenințare la stabilitatea UE
România, la un pas de a deveni „nerecomandată pentru investiții”. Rating de țară retrogradat, amenințare la stabilitatea UE

Comisia Europeană a inclus România pe lista statelor cu dezechilibre economice grave, care amenință stabilitatea Uniunii Europene.

Dan Șucu, pe prima pagină La Gazzetta dello Sport după preluarea Genoa CFC: ”Donald Trump de România”
Dan Șucu, pe prima pagină La Gazzetta dello Sport după preluarea Genoa CFC: ”Donald Trump de România”

Preluarea Genoa CFC, cel mai vechi club de fotbal din Italia, de către omul de afaceri român Dan Șucu, ține prima pagină La Gazzetta dello Sport, una dintre cele mai importante publicații sportive din lume. Șucu este numit ”Donald Trump de România”.