Porsche, Ferrari și Lamborghini se promovează folosind peisaje de la noi din țară
Peisajele încă sălbatice din Transilvania, drumurile care taie munții și castelele cu povești, pline de mister, au făcut din țara noastră o destinație preferată a producătorilor de filme de promovare a unor mărci celebre.
Mulți și-au asociat produsele cu zonele pitorești de la noi și au adus României reclamă gratuită și turiști străini.
La mai bine de o sută de ani de când povestea contelului Dracula ne-a făcut cunoscuţi în toată lumea, prin romanul lui Bram Stoker, Sebastian Canaves, autorul unuia dintre cele mai importante bloguri de călătorie din Europa, a venit în România ca să dea de urma celebrului vampir.
Alegeri 2024
07:17
Ghidul alegătorilor români din diaspora. 950 de secţii organizate în străinătate sau prin corespondenţă
07:13
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora: Cum poți vedea cea mai apropiată secție de votare
06:56
Alegeri prezidențiale 2024. A început votul în diaspora. Țara în care a fost deschisă prima secție
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
Cercetările lui au început în Sighişoara, locul de naştere al lui Vlad al III-lea, iar povestea este spusă în filmul de prezentare al unui nou model de automobil al mărcii germane Porsche.
Filmul de promovare al maşinii germane arată o Românie cu peisaje spectaculoase, biserici vechi şi castele care ascund poveşti frumoase. De altfel, acestea au fost şi motivele pentru care străinii au ales să îşi asocieze numele cu Transilvania, spun reprezentanţii Ministerului Turismului.
Roxana Niculescu, consultant Ministerul Turismului: "De-a lungul drumului, deşi nu era prevăzut în program, au solicitat să oprim: "a, uite ce frumos este aici, vrem să filmăm şi asta şi asta”!"
Nu este prima dată când firme mari apreciază zone frumoase de la noi. Tranfăgărășanul, de pildă, a fost platou de filmare pentru Ferrari şi Lamborghini, iar Subaru a adus un cascador din filmele cu James Bond să îi conducă o maşină pe drumul dintre munţi.
Şi Lacul Bălea a fost, în trecut, ales de un producător de bere drept decor pentru o reclamă în care a apărut actorul Jean-Claude Van Damme
Răzvan Pătrașcu, consultant în publicitate: "România acum este e o ţară deschisă, care are povești interesante, accesibile şi care mai degrabă sunt puse în valoare de iniţiative externe decât cele interne."
Bogdan Tomoiagă, secretar de stat în Ministerul Turismului: "România, pentru că e vizibilă la nivel internaţional, are creşteri succesive, în ultimii doi ani, de 10 la sută în ceea ce priveşte circulaţia turiştilor străini."
Anul trecut, în hotelurile şi pensiunile de la noi s-au cazat aproape 3 milioane de străini. Aceştia au cheltuit în România peste 6 miliarde de lei.