New York Times: Coca Cola ne duce cu zaharelul in cazul caloriilor
Echipa editoriala a New York Times a publicat un material in care critica decizia Coca Cola de a finanta o organizatie non-profit pentru a prezenta opinii "stiintifice" despre cum sucurile acidulate nu duc la ingrasare.
Textul din New York Times vine dupa o saptamana grea pentru Coca Cola, in care a fost atacata din toate partile. Totul a plecat din momentul in care s-a descoperit ca gigantul american sponsorizeaza un ONG ce a publicat in mai multe reviste medicale studii care acuza lipsa de miscare pentru epidemia de obezitate din SUA. Mai multi specialisti din nutritie au acuzat Coca Cola ca incearca sa creeze o confuzie si sa deturneze atentia de la numarul de calorii pe care il consuma.
"Coca Cola si alti giganti din industria bauturilor finanteaza de multi ani aceste grupuri care trimit mesaje aparent nevinovate despre cum sucurile acidulate nu afecteaza sanatatea si nu ar trebui sa fie taxate suplimentar", scrie NY Times.
Publicatia analizeaza si scaderea de 25% a consumului de sucuri acidulate ce a inceput la sfarsitul anilor 90. Odata cu aceasta scadere, cresterea ratei obezitatii a suferit o stagnare. Epidemia nu s-a incheiat, dar lucrurile merg in directia corecta.
Times da detalii si despre cum aceasta problema a fost analizata de Coca Cola, care a identificat "grijile privind obezitatea" drept una dintre problemele ce i-ar putea afecta afacerea. Incercarile Coca Cola si Pepsi de a introduce bauturi fara zahar n-au avut succesul asteptat pentru ca oamenii au inceput sa se teama in legatura cu pericolul la care se expun prin indulcitorii alternativi.
A trecut doar o jumatate de an de cand Coca Cola a platit dieteticieni pentru a sugera ca o cutie mica de coca cola e o idee buna pentru o gustare. In plus, cand primarul din Philadelphia a incercat sa taxeze sucurile acidulate, Coca Cola a donat 10 milioane de dolari Spitalului de Copii si a convins Consiliul Local sa abandoneze proiectul. Acelasi lucru s-a intamplat si in 2010 in New York, cand Pepsi si Coca Cola au facut lobby impreuna pentru a scapa de o taxa suplimentara, mai scrie NY Times.
"Intre timp, se tot aduna dovezile ca bauturile cu mult zahar contribuie enorm la obezitate, probleme cardiace si diabet. Miscarea si exercitiile fizice au doar o contributie minora in a da jos kilogramele prin comparatie cu consumul de mai putine calorii", e concluzia jurnalistilor americani.