Un semnal venit din spațiu i-a lăsat perplecși pe oamenii de știință. ”Nu am mai văzut așa ceva până acum”

stea neutronica

Oamenii de știință s-au declarat perplecși de o serie de semnale radio fără precedent, provenite de la o stea latentă anterior.

Steaua, cunoscută sub numele de XTE J1810-197, este un magnetar – un tip de stea neutronică care sunt, de asemenea, cei mai puternici magneți din univers, scrie Independent.

Este cel mai apropiat magnetar de Pământ pe care îl cunoaștem, la o distanță relativ apropiată de 8.000 de ani lumină.

Acum, oamenii de știință spun că steaua pare să trimită impulsuri radio care nu se potrivesc cu așteptările.

Spre deosebire de semnalele radio pe care le-am văzut de la alte magnetare, acesta emite cantități enorme de polarizare circulară care se schimbă rapid. Nu am mai văzut așa ceva până acum”, a spus Marcus Lower, un bursier postdoctoral la agenția națională de știință a Australiei, CSIRO, care a condus lucrarea.

stea
Vom fi martorii unui fenomen ceresc unic în viață. Se întâmplă în lunile următoare
„I-a pus genunchiul pe gât cum pui la porc”. Declarația șocantă făcută de un martor în procesul polițiștilor judecați după moartea unui bărbat într-o autogară din Pitești

Este deja surprinzător să detectezi semnale radio de la un magnetar, iar XTE J1810-197 era de interes, fiind unul dintre puținii care au făcut acest lucru. Dar acum oamenii de știință au descoperit că acele impulsuri emit un fel de lumină în spirală care a fost complet neașteptată.

Lumina de la magnetare este de obicei polarizată. Dar lumina de la acest magnetar este polarizată circular, ceea ce înseamnă că pare să formeze o spirală în timp ce se mișcă prin spațiu.

XTE J1810-197 a fost primul magnetar cunoscut care a trimis semnale radio, în 2003. Dar apoi a rămas tăcut timp de mai bine de un deceniu – iar acum s-a trezit din nou.

Oamenii de știință nu știu de ce se întâmplă asta

Pulsurile sugerează că se întâmplă mai multe pe stea decât ne-am dat seama. Ar putea schimba înțelegerea noastră asupra câmpurilor magnetice intense și a mediului din jurul lor, au spus oamenii de știință.

Semnalele emise de acest magnetar implică faptul că interacțiunile de la suprafața stelei sunt mai complexe decât explicațiile teoretice anterioare”, a spus Manisha Caleb de la Universitatea din Sydney, co-autor al studiului.

Oamenii de știință nu știu de ce se întâmplă asta. „Rezultatele noastre sugerează că există o plasmă supraîncălzită deasupra polului magnetic al magnetarului, care acționează ca un filtru polarizant”, a spus dr. Lower. „Cum exact face acest lucru plasma rămâne încă de stabilit”.

Un studiu care descrie descoperirile, „Conversia liniară în circulară în emisia radio polarizată a unui magnetar”, a fost publicat în Nature Astronomy.

„Câți bani câștigi în România?” Apărătorul de la FCSB, dorit în Franța, a dat răspunsul pe loc
Un nou studiu dezvăluie secretele ascunse ale prafului stelar din supernove. Tehnica folosită în premieră

Un proiect de cercetare coordonat de Universitatea Curtin din Australia a descoperit recent o particulă rară de praf prinsă într-un vechi meteorit care a fost format de o altă stea decât Soarele, informează Xinhua.

O stea aflată la circa 3.000 de ani lumină față de Terra va genera un fenomen cosmic rar, cel puțin raportat la cât de lungă e viața noastră. În perioada care urmează vom fi martorii unei explozii cunoscute sub numele de novă, scrie SpotMedia

Cel mai strălucitor obiect observat vreodată în spațiu. ”Mănâncă” o stea în fiecare zi

Vă invităm acum să analizăm cel mai strălucitor obiect observat vreodată în spațiu.

Fizicienii au descoperit sursa unui
Fizicienii au descoperit sursa unui "semnal radio" misterios provenit din galaxia noastră

Astrofizicienii au identificat un magnetar din galaxia noastră drept sursa unei "emisii radio rapide", conform mai multor studii publicate miercuri în jurnalul ştiinţific Nature, relatează AFP.

Astronomii au descoperit un obiect misterios în spațiu

O echipă internaţională de astronomi a descoperit un misterios obiect cosmic aflat în zona de masă intermediară dintre cea mai grea stea neutronică (cunoscută) şi gaura neagră cu cea mai mică masă (cunoscută), conform unui nou studiu publicat marţi.

Acuzații incredibile la adresa NATO dinspre Budapesta: „Alianța a trecut peste Linia Roșie”

Ministrul Afacerilor Externe şi Comerţului Exterior din Ungaria, Péter Szijjártó, a precizat că NATO a trecut peste Linia Roșie, relatează portfolio.hu.

De ce au scăzut rezervele valutare ale BNR cu nu mai puțin de 1,7 miliarde de euro în doar o lună. Legătura cu Finanțele

Rezervele valutare la Banca Naţională a României totalizau 62,511 miliarde de euro la data de 30 aprilie 2024, în scădere cu 2,7% comparativ cu nivelul de 64,279 miliarde euro înregistrat la finele lunii martie 2024, conform unui comunicat al BNR.

Parlamentar bătut crunt din cauza unui proiect de lege. ”Rusia este ceea ce vedeți acum pe corpul meu” VIDEO

Un parlamentar georgian, Levan Habeişvili, care a fost bătut în timp ce participa la o manifestaţie pro-UE, şi-a arătat rănile, ”urmele Rusiei”, în Parlament, relatează AFP.