Un asteroid aflat intre Marte si Jupiter va purta numele profesorului de fizica Marin Bica. Omagiul adus de fostii studenti

Ultimul update: Luni 27 Octombrie 2014 07:06
Data publicarii: Vineri 24 Octombrie 2014 18:06

Marin Bica, asa se va numi un asteroid care se afla intre Marte si Jupiter. Corpul ceresc va purta numele unui profesor de fizica roman din Oradea, pasionat de astronomie.

Propunerea a fost facuta de mai multi studenti ca un omagiu adus celui care le-a fost mentor si care a murit anul trecut, intr-un accident pe munte. Organizatia mondiala care omologheaza aceste denumiri a ales numele romanului din 1500 de sugestii.

Propunerea, facuta in cadrul campaniei internationale "Name an asteroid", a venit din partea unui grup de studenti romani, in memoria profesorului Marin Bica din Oradea.

Cristian Lazar - omul cu ideea: "Ma gandeam sa fac acest gest in onoarea dansului, pentru ca a fost in primul rand un mentor pentru mine si trebuia sa justific propunerea si am scris purul adevar, ca acest om chiar merita, a adus foarte multe contributii in astronomie si astrofizica in plan national si international. "

Profesorul Marin Dacian Bica a fost unul dintre promotorii astronomiei in Romania si a avut, de-a lungul timpului, mai multi olimpici cu rezultate de exceptie la competitiile internationale.

Marius Deaconu, student: "Talentul lui era ca lucra cu copii, de clasa a cincea, a sasea si ii invata practic notiuni foarte greu de inteles pentru un elev de liceu. Consider ca sunt foarte multi oameni, majpritatea oamenilor care l-au intalnit regreta faptul ca nu i-au spus o vorba in plus de multumire. Incredibil ca a ajuns printre stele."

Din pacate, profesorul de fizica a pierit anul trecut in urma unui accident stupid petrecut in judetul Gorj.

Chiar in zona unde si-a pierdut viata si mama Monicai Gabor, a cazut intr-o prapastie in timp ce incerca sa faca o fotografie de pe marginea haului. A cazut in gol de la 30 de metri.

Acum, fratele geaman al fostului profesor isi aminteste de pasiunea lui pentru stele.

Alexandru Bica - fratele geaman al fostului profesor: "Vestea ca un asteroid a primit numele sau, in afara de fireasca bucurie, mi-a adus si sentimentul confirmarii unui fapt. Si anume ca numai ceea ce realizezi cu suflet curat, cu toata sinceritatea, dainuieste in timp. Il simt ca este printre stele."

Asteroidul Marin Bica se afla la 450 de milioane de kilometri de Soare si la 300 de milioane de kilometri de Pamant. El are 9 kilometri diametru si nu poate fi vazut niciodata cu ochiul liber.

O enigma astronomica a lui Galilei a fost dezlegata, dupa 400 de ani
ROMANIA, TE IUBESC!
Lansare "Romania, te iubesc!" - interviu Cosmin Savu
Aprope două decenii de jurnalism de investigație, într-o carte ca un carusel al emoțiilor. Te vei înduioșa, vei râde și te vei înfuria, (re)descoperind lumea în care trăim. O radiografie sinceră a României noastre cea de toate zilele, scrisă de elita investigației jurnalistice de televiziune - echipa ”România, te iubesc!”, se lansează duminică, 18 nopiembrie la Târgul Gaudeamus, standul editurii Humanitas.

ROMANIA, TE IUBESC!
Lansare "Romania, te iubesc!" - interviu Paula Herlo

Vocea României - sezonul 8: Oana vs Antinia
Oana și Antinia au cântat în numele iubirii, pentru muzică. Ce alegere a făcut Irina Rimes?

Vocea României - sezonul 8: Claudia Vs Izabela
Tensiune între antrenorii Vocea României. Claudia și Izabela au dat tot ce e mai bun, însă uite cum au reacționat Smiley și Tudor

Vocea României - sezonul 8: Dalina vs Lina
Dalina și Lina au interpretat într-un mod original piesa lui Katty Perry "Roar" și au sfârșit confruntarea într-o mare de aplauze. Pe cine a ales Smiley?

Vocea României - sezonul 8: Alexandra vs Teodora vs Romanița
Au pășit pe scena Vocea României ca niște adevărate artiste și au realizat un trio fantastic. A fost o alegere grea, însă Tudor a decis

Vocea României - sezonul 8: Maria Vs Eva
Emoții mari pe scena Vocea României. Uite cum s-au descurcat Maria și Eva

Vocea României - sezonul 8: Andrei vs Claudiu
Până și Adele ar fi dansat pe o asemenea interpretare. Uite ce moment plin de energie au avut băieții pe scenă. Ce-a avut de spus Smiley?

Vocea României - sezonul 8: Madalina vs Maria
Transmit o emoție pe care e greu să nu empatizezi. Mădălina și Maria au abordat o interpretare foarte interesantă însă antrenorii au avut păreri diferite

LAS FIERBINTI
Dedicaţia e gratis
Bobita, Giani, Celentano, Dorel si toate celelalte personaje sunt pregatite sa faca fata unor noi aventuri.

kilogram, greutati