Noua teorie in cazul disparitiei mayasilor. Cercetatorii au gasit indicii in Marea Gaura Albastra din Belize

Belize

Oamenii de stiinta cred ca au descoperit, in Marea Gaura Albastra din Belize, noi dovezi privind disparitia misterioasa a mayasilor.

Acestia au examinat mostre de pe fundul gaurii albastre si au descoperit ca raportul dintre titaniu si aluminiu s-a schimbat in secolele 9-10, perioada in care Imperiul Mayas a intrat in declin, potrivit CNN.

Acest lucru arata ca zona a fost afectata de seceta. "Cand ai secete majore, ai parte de foamete si neliniste", a spus unul dintre cercetatori, Andre Droxler.

Civilizatia mayasa, cunoscuta pentru cunostintele avansate de astronomie si agricultura, a fost principala putere din Peninsula Yucatan in prima jumatate a primului mileniu, dupa Hristos, insa a suferit un declin.

Pana in anul 900 d.Hr., toate orasele au fost abandonate. Motivul este si in ziua de azi o enigma pentru cercetatori. Teoria secetei nu este noua, iar descoperirile din Marea Gaura Albastra vin sa o sprijine.

Ochelari inteligenti
Ochelarii inteligenti care ii pot ajuta pe copiii autisti sa se adapteze la mediul inconjurator. Cum functioneaza
Un semnal misterios care ar putea sa ateste existenta materiei intunecate, descoperit de cercetatori

Cercetatorii elvetieni si olandezi au descoperit cu ajutorul razelor X, dupa multe decenii de cercetari intense, un semnal misterios care ar putea sa dovedeasca existenta materiei intunecate in Univers, informeaza huffingtonpost.com.

Ochelarii inteligenti nici n-au aparut inca pe piata ca cercetatori din toata lumea lucreaza deja la aplicatii pentru ei.

Experimentul stiintific care a revolutionat teoriile cu privire la aparitia vietii pe Pamant. Rezultatul este unul neasteptat

Un experiment realizat recent de o echipa de cercetatori a revolutionat toate teoriile cu privire la provenienta vietii de pe Pamant. Mostre de ADN au fost atasate de exteriorul unei rachete care a fost lansata in spatiu.

Cum a întâmpinat-o Ion Iliescu pe prima procuroare care cercetează Mineriada din 1990. Riscă închisoare pe viață

Fostul președinte Ion Iliescu este oficial suspect în dosarul Mineriadei din 13-15 iunie '90 pentru infracțiuni contra umanității.

Ciolacu, despre surparea din Slănic: „Ce vreți să fac? Să știu unde s-au făcut drumurile peste mine?”. Reacția Salrom

La Slănic, în Prahova, craterul din centrul orașului s-a adâncit cu 20 de centimetri și nimeni nu poate spune dacă surparea se va opri.

Piața imobiliară începe să își revină, dar vânzătorii nu mai negociază atât de mult. Unii caută și un an locuința perfectă

După o perioadă în care mulți au amânat achizițiile mari cum ar fi cumpărarea unei locuințe noi, cererea pe piața imobiliară începe să își revină.