Adevarul despre cele mai mari creaturi care au calcat vreodata pe Terra. Cercetatorii sunt uluiti

Brain Ford cu dinozauri

Un savant de la Universitatea Cambridge a lansat o teorie incredibila despre dinozauri. Daca are dreptate, tot ce stiam pana acum despre uriasele creaturi este complet gresit.

Biologul Brain Ford crede ca dinozaurii nu colindau campii sau paduri vaste, ca in celebrul film Jurassic Park. Ei traiau si se deplasau in apa.

Argumentele savantului sunt cat se poate de interesante: se stie, dupa analiza fosilelor gasite, ca dinozaurii aveau picioare foarte mici si cozi uriase. Deplasarea prin apa ar fi o explicatie credibila pentru aceasta conformatie ciudata.

In plus, paleontologii au gasit urme fosilizate ale pasilor dinozaurilor, dar nicio urma de coada, ca si cand uriasii din trecut s-ar fi straduit sa mearga in asa fel incat sa-ti tina coada in sus.

dinozaur
80% din dinozauri disparusera deja cand asteroidul a lovit Pamantul. Din ce cauza au murit animalele
De ce Rusia va pierde în războiul din Ucraina. Un expert chinez în geopolitică explică care sunt cei patru factori principali

Daca ar fi mers pe sol, ar fi existat urme de cozi, dar daca mergeau prin apa, lipsa acestor urme este o dovada in plus pentru teoria lui Brain, scrie  Daily Mail.

Iar ca argument suprem, savantul precizeaza: dinozaurii care cantareau pana la 100 de tone aveau doua picioare minuscule, deci deplasarea lor pe sol ar fi fost aproape imposibila, dar prin apa, cu ajutorul unei cozi imense, ar fi fost destul de agili.

Animalele mari din prezent, cum ar fi rinocerii si elefantii, au cozi foarte mici, pentru ca nu au nevoie de acest ajutor, deplasandu-se pe sol. In apa insa, coada este un ajutor indispensabil.

“Cred ca dinozaurii stateau si se deplasau in lacuri putin adanci, care erau numeroase in perioada in care ei traiau”, spune Brain Ford. “Apa le sustinea greutatea, le asigura hrana si ii ajuta sa-si regleze temperatura corpului. Stim deja ca multi dinozaurii se hraneau cu pesti si cu frunze”.

Pe vremea dinozaurilor, cu 55 de milioane de ani in urma, clima Terrei era mult mai calda, iar lacurile aveau probabil o temperatura de 37 de grade Celsius.

Alti oameni de stiinta nu sunt insa de acord cu teoria lui. Paul Barrett, paleontolog la Muzeul de Istorie naturala din Londra, spune ca dinozaurii aveau forta necesara deplasarii pe uscat. Daca ar fi stat in apa, s-ar fi deplasat foarte incet, in nororiul de pe fundul lacului, precizeaza el.

NEWS ALERT Zinedine Zidane revine! S-a înțeles cu noua sa echipă
VIDEO. Monstru preistoric, readus la viata.
VIDEO. Monstru preistoric, readus la viata. "Mai mare ca un autobuz si mai greu decat o masina"

Cu 60 de milioane de ani in urma, padurile tropicale ale Terrei adaposteau un monstru desprins din filmele SF. Nici savantii nu-si explica de ce aceasta reptila ajunsese sa fie atat de mare. Faceti cunostinta cu Titanboa, sarpele gigant.

Pana acum, cei mai multi oameni de stiinta credeau ca impactul nimicitor cu un asteroid a dus la disparitia dinozaurilor. Acum insa, ei au dovezi care arata ca evenimentele nu s-au desfasurat chiar asa.

Urme de dinozaur gasite in gradina. Ce spun cercetatorii despre misterioasa descoperire

Mai multe urme fosilizate de dinozaur au fost descoperite pe un teren privat din Arkansas, Statele Unite. Descoperirea este una foarte importanta pentru cercetatori si dovedeste ca uriasele creaturi au fost prezente si in aceasta parte de lume.

Analiștii militari, despre răspunsul Israelului la atacul cu drone de sâmbătă: „Limitat și strict simbolic”

Limitat și strict simbolic, așa califică experții răspunsul Israelului la atacul iranian de sâmbătă. Acțiunea a vizat o bază militară de lângă Isfahan. în vecinătatea unor instalații nucleare.

Cîrstoiu, întrebat dacă Ciolacu şi Ciucă i-au cerut să se retragă: Nici vorbă. Probabil că va fi o discuţie luni

Candidatul PSD-PNL la Primăria Capitalei, Cătălin Cîrstoiu, a negat informaţiile că liderii coaliţiei, Marcel Ciolacu şi Nicolae Ciucă, i-au cerut să se retragă din cursă, dar a precizat că va avea o discuţie cu aceştia, probabil luni.

Furtuna Renata continuă să facă ravagii în România. În nordul țării a nins viscolit și se circulă în condiții de iarnă

Un nou episod de vreme rea, cu grindină și polei, îi pune în dificultate pe șoferi. Un bărbat și-a pierdut viața într-un accident produs în județul Sibiu.