Studiu: COVID-19 ar putea să infecteze creierul și să se reproducă în interiorul celulelor lui

18-06-2020 12:13

coronavirus

Oamenii de știință din SUA au descoperit primele dovezi directe potrivit cărora COVID-19 ar putea infecta creierul uman și s-ar putea reproduce în interiorul celulelor sale.

Thomas Hartung și colegii de la Universitatea Johns Hopkins au făcut descoperirea după ce au adăugat niveluri scăzute de Sars-Cov-2 (virusul ce provoacă boala COVID-19), la micile bile neuronale ce sunt cultivate din celulele stem umane, relatează Financial Times.

Cercetătorii au descoperit neuronii infectați cu virus prin proteina umană ACE2, cunoscută a receptorul pentru Sars-Cov-2. Virusul s-a înmulțit apoi în interiorul neuronilor.

„Este cu adevărat esențial să știm că cel mai prețios organ al nostru poate fi direct afectat de virus”, a spus Prof Hartung, expert în toxicologie la Johns Hopkins, adăugând că încă nu se știe cât de des s-a întâmplat acest lucru la pacienții cu Covid-19.

Studiul urmărește rapoarte neconfirmate ale simptomelor neurologice la pacienților cu COVID-19, inclusiv în focarul din Wuhan, epicentrul pandemiei.

Mai mult de o treime dintre victimele coronavirusului care au fost spitalizate în orașul chinez au prezentat simptome neurologice, inclusiv amețeli, cefalee și convulsii.

Cu toate acestea, nu a fost niciodată clar dacă virusul afectează direct creierul și celulele nervoase sau dacă asemenea simptome sunt un rezultat secundar cauzat de deteriorarea sistemelor imunitare și cardiovasculare ale pacienților.

De exemplu, nu se știe dacă o pierdere a simțului mirosului, un simptom comun al virusului, este rezultatul unei infecții directe a neuronilor olfactivi sau a unui efect secundar al infecției în alte celule implicate în olfactie.

Până în prezent, la nivel mondial, peste 8.419.359 au fost infectați cu noul coronavirus, potrivit datelor publicate de Worldometers.

O listă completă a simptomelor de infectare cu noul coronavirus este disponibilă AICI.

Sursa: StirilePROTV

ShARE ÎN BUCATE - Spaghetti A.O.P.

Exclusiv PRO TV Plus