O noua descoperire demonstreaza ca sunt sanse tot mai mari sa existe viata pe alte planete

Univers

Noi modelari computerizate arata ca teoria pe care o aveau pana acum cercetatorii despre posibilitatea existentei vietii pe alte planete este gresita.

Oamenii de stiinta au conceput aceste modele pentru a putea identifica planetele capabile sa gazduiasca viata situate ce se gasesc in sistemele solare indepartate. Pana acum, estimarile se bazau pe probabilitatea ca aceste planete sa prezinte apa pe suprafata lor.

Noul model permite oamenilor de stiinta sa identifice si planetele care contin apa in subteran, aceasta substanta esentiala pentru viata fiind mentinuta in stare lichida de caldura planetei.

Cercetarea a fost prezentata cu ocazia British Science Festival, eveniment organizat in Aberdeen.

galaxie
Astronomii nu se asteptau sa descopere asa ceva in spatiu. "Este esential pentru aparitia vietii"

Planetele care se situeaza prea aproape de steaua in jurul careia orbiteaza isi pierd apa de suprafata prin evaporare, iar cele aflate la o distanta prea mare nu prezinta apa in stare lichida, ci doar sub forma de gheata.

De aceea, pana acum se credea ca o planeta trebuie sa se gaseasca la o distanta ideala de soare – in asa-numita zona locuibila sau zona Goldilocks – pentru a putea gazdui viata.
Acum, cercetatorii au ajuns la concluzia ca teoria Goldilocks este prea simplista.

„Pana acum, oamenii au spus ca daca o planeta se gaseste in zona Goldilocks, unde nu este nici prea cald, nici prea frig, atunci poate gazdui apa pe suprafata sa, fiind astfel o planeta pe care ar putea exista forme de viata”, explica Sean McMahon de la Universitatea Aberdeen.

Oamenii de stiinta spun ca o planeta poate avea doua surse de caldura – cea provenita de la steaua sa si cea generata in interiorul planetei.

Spre exemplu, cu cat coboram mai jos prin crusta Pamantului, cu atat temperatura este mai mare. Asadar, chiar si cand suprafata unei planete este inghetata, in subteran poate exista apa in forma lichida.

Cititi mai multe detalii pe www.descopera.ro.

NEWS ALERT Veste uriașă pentru Simona Halep!
VIDEO. Pamantul a fost lovit marti de
VIDEO. Pamantul a fost lovit marti de "BICI SOLAR". Care au fost efectele furtunii magnetice

NASA a difuzat imaginile care arata o masiva eruptie solara, care ar putea inconjura planeta noastra de 20 de ori. Acest “bici solar” a produs o furtuna magnetica pe Terra.

Astronomii nu se asteptau sa descopere asa ceva in spatiu.

Astronomii anunta ca au identificat in spatiul cosmic ceva la care nu se asteptau, dar care sugereaza ca viata are mari sanse sa se formeze pe alte planete.

Roverul Curiosity a transmis de pe Marte prima voce umana. Video cu mesajul catre NASA

Pana va descoperi posibilitatea existentei vietii pe Marte, Roverul Curiosity a reusit sa atinga o noua performanta.

Întâlnire de taină la Damasc. Presa din Siria: Șeful Serviciului Secret din România, față în față cu Bashar al-Assad

Un diplomat european a dezvăluit, miercuri, pentru Syria TV, că Serviciului Secret din România a vizitat Siria și s-a întâlnit cu președintele Bashar al-Assad și cu directorul serviciilor de informații siriene, Hossam Luke.

Tehnologia care poate apăra România în cazul unui atac cu rachete balistice. A fost testată cu succes de Israel și SUA

Israelul și Statele Unite au folosit pentru prima oară într-o situație reală interceptoarele de rachete balistice împotriva proiectilelor lansate de Iran.

Românii blocați în Dubai acuză că au fost lăsați de izbeliște de birocrații plătiți din banii tuturor. „Ne-au cam jecmănit”

Sute de români blocaţi de marţi în Dubai după inundațiile istorice care au lovit Emiratele Unite Arabe au început să sosească în țară.