O exoplanetă care ar putea oferi condiţii propice vieţii, la 11 ani lumină de Pământ

Ross 128 b

O exoplanetă care ar putea oferi condiţii propice vieţii a fost descoperită de o echipă de astronomi francezi la o distanţă de 11 ani lumină de Pământ.

Descoperirea cercetătorilor de la Institutul de Planetologie şi Astrofizică din Grenoble a fost anunţată într-un material care urmează să fie publicat în Astronomy & Astrophysics, scrie newsweek.com.

Pentru găsirea ei, oamenii de ştiinţă au analizat date strânse în decurs de 10 ani de High Accuracy Radial Velocity Planet Searcher amplasat în Chile, dar şi informaţii publicate în studii realizate pe termen lung.

Numită Ross 128 b, după steaua ei descoperită în 1926 de Frank Elmore Ross, aflată în apropierea Căii Lactee, exoplaneta completează un ciclu de rotaţie în aproximativ zece zile, aflându-se de aproximativ 20 de ori mai aproape de ea decât este Pământul faţă de Soare. În plus, potrivit analizei, steaua Ross 128 va ajunge ca în 79.000 de ani să devină cea mai apropiată Pământului.

Asteroid
Un asteroid a trecut, joi, pe lângă Terra. ESA a efectuat un exercițiu de apărare planetară
„Păpușa de fier a lui Putin” explică propaganda Kremlinului: „Nu contează ce se întâmplă cu adevărat”

Exoplaneta este de aproximativ trei ori mai mare decât Pământul.
Temperatura pe Ross 128 b este, potrivit cercetătorilor, cuprinsă între -76 şi 68 Fahrenheit (între -60 şi 20 de grade Celsius).

Ross 128b ar putea oferi condiţii mult mai potrivite vieţii faţă de Proxima b, care se află la 4 ani lumină de Pământ.

Cercetătorii nu au certitudinea că Ross 128 b ar putea avea apă pe suprafaţa ei, însă o vor studia în continuare pentru a căuta indicii de viaţă. Aceste dovezi vor putea fi găsite de Extremely Large Telescope (ELT) pe care îl construieşte ESO (European Southern Observatory) în Chile şi care va fi inaugurat în 2024.

Scrisoare semnată de 15.000 de oameni de știință: amenințare catastrofală la adresa Planetei

15.000 de oameni de stiință vorbesc despre o amenințare catastrofală la adresa Planetei într-o scrisoare adresată umanității și publicată în revista BioScience.

Un asteroid de mici dimensiuni și foarte strălucitor a trecut, joi, pe lângă Terra, fără să se ciocnească de planetă, așa cum prevedeau oamenii de știință.

Ce ar fi cerut vehement Cătălin Cîrstoiu în ședința coaliției care l-a „descalificat” din cursă. Informații din culise

După 15 ore de discuții, liderii PNL și PSD au renunțat la candidatul comun Cătălin Cîrstoiu pentru Primăria Generală a Capitalei. Cătălin Cîrstoiu nu a vrut să renunțe, ba chiar ar fi cerut și garanții.

Israelul a bombardat din nou Fâșia Gaza, într-unul dintre cele mai puternice atacuri

Israelul a bombardat în timpul nopţii de luni spre marți nordul Fâşiei Gaza, într-unul unul dintre cele mai puternice atacuri din ultimele săptămâni.

Prima reacție a lui Nicușor Dan, după ce a aflat de Firea: ”Într-o societate normală .. nu ar mai trebui să deschidă gura”

Primarul general Nicuşor Dan este de părere că bătălia electorală pentru câștigarea Primăriei Capitalei în 2024 se va da între el şi Cristian Popescu Piedone.