Geniu la 16 ani. A rezolvat o problema de matematica veche de peste 300 de ani

Shouryya Ray

Un tanar german, in varsta de 16 ani, a devenit prima persoana din lume care rezolva o problema a lui Sir Isaac Newton, veche de peste 300 de ani.

Shouryya Ray a reusit sa determine cum se calculeaza in mod exact traiectoria unui proiectil aflat sub efectul gravitatiei si care intampina rezistenta aerului.

Shouryya a declarat presei ca a rezolvat problema, care a pus in incurcatura matematicienii de-a lungul a sute de ani, in timp ce lucra la un proiect pentru scoala.

Pentru realizarea sa, tanarul originar din India a fost premiat si catalogat drept "geniu" de catre presa din Germania.

Shouryya ramane insa un baiat modest si spune ca descoperirea sa se datoreaza "curiozitatii" si "naivitatii sale de scolar".

India, vazuta de baimareni prin ochii unui matematician
„Noua blondă a lui Putin” s-a înfuriat când a fost întrebată de ce nu are copii. Ce a pățit jurnalista care a îndrăznit să o pună în dificultate

"Cand ni s-a explicat faptul ca aceasta problema nu are solutii, m-am gandit ca nu strica nimic daca incerc sa o rezolv", a marturisit Shouryya Ray.

Familia lui Ray s-a mutat in Germania pe vremea cand acesta avea 12 ani. Tanarul german sustine ca tatal sau, a fost cel care i-a insuflat dragostea pentru matematica, inca de la varsta de sase ani.

Sir Isaac Newton a fost cel care a ridicat aceasta problema, legata de miscarea proiectilelor prin aer, in secolul 17. Matematicienii reusisera sa ofere doar solutii partiale, pana in prezent.

Sursa foto: India TV News

Ungurii au reacționat după ce FCSB a obținut a doua victorie în Europa League și are punctaj maxim
“Este unic in lume”. Incidentul care l-a transformat dintr-o loaza, intr-un geniu al matematicii

Un barbat care a abandonat facultatea, pentru ca simtea ca mintea nu-l ajuta sa o duca la bun sfarsit, s-a transformat intr-un geniu al matematicii dupa ce a fost atacat si batut cu brutalitate de talhari.

India, vazuta de baimareni prin ochii unui matematician

Triunghiul de aur al Indiei, Delhi, Agra, Jaipur, le este prezentat baimarenilor de catre un matematician. Pasionat de fotografie, profesorul de matematica Nicolae Filis a reusit sa surprinda partea frumoasa a Indiei.

Baiatul GENIAL, care a terminat facultatea la 11 ani, are o problema pe care n-o poate rezolva

Un copil genial, care a terminat colegiul la varsta de 11 ani, e pe cale sa obtina si o diploma in matematica, la doar 14 ani. Moshe Kai Cavalin are insa si o problema pe care nu o poate rezolva deocamdata.

Imaginea lui Trump, folosită electoral în România. Reacția unui american când a văzut un afiș cu el în București

Pe lângă formațiunile politice deja consacrate, în ultima perioadă au apărut noi partide politice care s-au pregătit cum au putut mai bine pentru alegerile din acest an.

Cine este Arian, tânărul român care a obținut o decizie istorică la CJUE pentru persoanele trans. De ce a ajuns în instanță

Decizie istorică pentru România în cazul unei persoane transgender. Curtea Europeană de Justiție a obligat statul român să îi acorde o nouă identitate lui Arian.

MApN anunță că au fost găsite resturi de dronă rusească în Delta Dunării

Poliția de Frontieră a informat MApN, vineri dimineață, 4 octombrie, cu privire la existența unor fragmente de dronă rusească în Delta Dunării.