Dupa mii de ani in care s-a crezut ca este imposibil, un metal toxic a fost transformat in aur pur

Aur

Unul din cele mai vechi visuri ale omului, transformarea oricarui metal in aur, ar putea fi de acum realizabil. Cercetatorii americani anunta o descoperire uimitoare.

“Neo-alchimia”, cum a fost denumita aceasta noua stiinta, de catre cercetatorii de la Universitatea de Stat din Michigan, inseamna biotehnologie, dar si arta, explica profesorul Adam Brown.

Echipa lui a descoperit o bacterie, care transforma compusi chimici toxici in aur de 24 de karate. Bacteria se numeste Cupriavidus metallidurans si poate trai in medii foarte toxice, scrie Business Insider.

Ea a fost identificata in minele de aur din Australia, in urma cu cativa ani si cercetatorii s-au intrebat daca ea doar traieste pe bucati de aur sau chiar le creeaza. Se pare ca a doua varianta este cea corecta.

Studiile au fost realizate de Kezem Kashefi, profesor de microbiologie si genetica molecular si de Adam Brown.

cote mures
Un monument funerar din piatra, vechi de 2000 de ani a fost descoperit azi in raul Mures
Mesaj către Zelenski: „OK, am reuşit. Acum du-te şi câştigă lupta”

Ei au hranit aceasta bacteria cu clorura de aur, un compus chimic toxic si fara valoare.

Dupa o saptamana, aceasta bacterie nu numai ca a supravietuit mediului toxic, dar compusul pe care s-a aflat s-a transformat in aur pur in procent de 99,9%. Concluzia: bacteria “mananca” toxine si "elimina" aur.

Desi cercetarea este extrem de importanta, reproducerea la scara larga a acestui experiment reusit este imposibila, din cauza costurilor foarte mari pe care l-ar presupune “fabricarea aurului” prin aceasta metoda.

Alchimia este un curent filozofic din Evul Mediu, dar care isi are radacinile in Antichitate. Una din principalele teluri ale alchimistilor era transformarea in aur pur a unor metale obisnuite. Tot ei credeau ca este posibila obtinerea unui elixir care sa asigure tinerete si viata vesnica. Datorita experimentelor realizate de practicantii ei, alchimia este considerata o "protostiinta", un precursor al chimiei si medicinei moderne.

Descoperirea incredibila facuta de rusi in Siberia. “A fost readusa la viata dupa 32.000 de ani”

Oamenii de stiinta din Rusia se pot lauda cu o descoperire uluitoare. O echipa de cercetatori a gasit la 38 de metri sub pamantul din Siberia ceva vechi de 32.000 de ani.

Monumentul care cantareste doua tone a fost recuperat astazi din apele raului Mures, in apropiere de Deva.

Descoperire uluitoare, facuta in timpul unei expeditii naziste din 1938: statuia din meteorit

Pare scenariului unui film Indiana Jones, insa cercetatorii spun ca este cat se poate de adevarat. Acestia sustin ca o statuie budista veche de 1.000 de ani ar fi fost facuta dintr-o bucata de meteorit.

INTERVIU. Cum a urmărit Nicușor Dan seara în care Cîrstoiu a fost eliminat de PSD-PNL: ”M-am jucat cu copiii și m-am culcat”

Primarul general Nicușor Dan nu a mai avut răbdare să stea până la finalul negocierilor PSD-PNL în seara zilei de luni, în care Marcel Ciolacu și Nicolae Ciucă au decis soarta candidatului Cătălin Cîrstoiu, așa că s-a jucat cu copiii și ... s-a culcat.

România, dată în judecată la Viena. Olandezii de la Damen cer rezilierea contractului pentru șantierul naval din Mangalia

Damen a dat România în judecată la Curtea Internaţională de Arbitraj de la Viena, cerând rezilierea acordului de asociere încheiat în 2018, prin care statul român a devenit acţionar majoritar (51%) al companiei Damen Shipyards Mangalia SA.

Cum răspunde Nicușor Dan la acuzațiile lui Piedone, că face ”blat politic” cu PSD-PNL: ”E o prostie. Nu e niciun blat”

Nicușor Dan - candidat independent la Primăria Capitalei, susținut de Alianța Dreapta Unită (USR, PMP, Forța Dreptei) - nu exclude faptul ca Popescu Piedone, principalul său contracandidat, după cum crede chiar el, să se retragă din cursa electorală.