Dovada ca oamenii si dinozaurii au fost contemporani, examinata de cercetatorii britanici. Ce secret ascundea

pictura rupestra pterodactil

O pictura rupestra misterioasa care a fost vreme de aproape un secol considerata un argument impotriva evolutiei a primit recent o explicatie mult mai simpla.

Imaginea se afla pe peretele Canionului Dragonului Negru din statul american Utah si, aparent, reprezinta un pterodactil - adica o creatura care nu mai exista de 150 de milioane de ani. Pe de alta parte, pictura rupestra dateaza din primul mileniu dupa Hristos, cand nimeni nu stia de existenta pterodactililor – primele fosile au fost descoperite dupa 1800. Astfel incat creationistii considerau pictura drept o dovada clara a faptului ca dinozaurii au trait in acelasi timp cu oamenii si deci evolutia este doar o inventie a ateilor. Inca din anii ’20, cand a fost descoperita imaginea, adversarii evolutionismului au folosit-o ca pe un argument imposibil de contrazis.

Un studiu aparut in ultimul numar al revistei “Antiquity”, publicata de Universitatea Cambridge, arata insa ca lucrurile nu sunt atat de simple. Cercetatorii au analizat imaginea folosind un soft care le permite separarea culorilor si au descoperit ca pterodactilul e format de fapt din doua figuri umane, un sarpe, o capra si o vaca.

Odata cu trecerea secolelor, pigmentul ocru cu care a fost realizata pictura rupestra s-a sters. Astfel ca aceasta s-a transformat intr-o pata rosie semanand cu un pterodactil, inducandu-i in eroare pe cei care au descoperit-o.

Santier in China
Descoperire unica in orasul din China supranumit "Patria dinozaurilor". Ce au vazut muncitorii care sapau la un drum
Ucrainenii uciși de un rus în Germania erau soldați răniți în război care se recuperau medical în Bavaria

FOTO: LiveScience

FOTO Ivana Knoll se pregătește de EURO 2024 în cele mai incendiare ținute! Fanii au reacționat imediat când au văzut-o așa
Fosile de dinozaur, bucati de meteorit si amoniti uriasi, la un targ din Cluj-Napoca

Targul International de Minerale, Roci si Bijuterii revine la Cluj cu piese de colectie de pe vremea dinozaurilor.

Descoperire unica in orasul din China supranumit

Orasul din China care era deja cunoscut pentru numarul mare de oua de dinozaur si-a mai adaugat un lucru cu care sa se mandreasca, la nivel mondial.

Magyarosaurus, dinozaurul care zburda prin Transilvania acum 70 de mil. de ani. O macheta uriasa va ajunge in Tara Hategului

Aparitie spectaculoasa in Bucuresti: un dinozaur lung de 7 metri si inalt de 4 si-a facut loc la Muzeul National de Geologie.

Rusia ar putea să nu înceapă un război total cu NATO, dar Putin are un plan pentru a distruge Alianța din interior

Rusia este slăbită din cauza războiului din Ucraina și nu poate ataca NATO, dar se pare că Vladimir Putin ar avea, totuși, un plan de a distruge Alianța din interior, spun experții.

INTERVIU. Sebastian Burduja: „Am toate șansele să câștig. Nicușor Dan nu are rezultate în București”

Sebastian Burduja, candidat PNL la Primăria Capitalei, este încrezător în șansele sale în cursa pentru șefia PMB.

ANIMAȚIE. Cum au fost atacați polițiștii de frontieră din Timiș, când încercau să oprească traficanții de migranți

A fost stare de alertă toată ziua în Timiș, după ce doi polițiști de frontieră au fost răniți în timp ce încercau să captureze o rețea de migranți care voia să iasă ilegal din România.