Două noi misiuni pe Venus, anunțate de NASA. ”Nu am mai fost de 30 de ani”

Venus
Getty

NASA a anunţat că trimite două noi misiuni pe Venus pentru a analiza atmosfera planetei şi caracteristicile sale geologice.

Misiunile, care au primit finanţare de 500 de milioane de dolari, urmează să fie lansate între 2028 şi 2030, relatează News.ro

Administratorul agenţiei, Bill Nelson, a spus că misiunile vor oferi „şansa de a investiga o planetă pe care nu am mai fost de 30 de ani”.

Ultima sondă care a vizitat planeta a fost Magellan în 1990. De atunci, alte navete doar au ajuns în zonă.

Misiunile au fost alese după un proces de evaluare şi pe baza potenţialei lor valori ştiinţifice şi a fezabilităţii planurilor de dezvoltare.

Un om de știință din Ivy League crede că NASA a dus accidental viață pe Marte. ”Pot face ravagii”
Un renumit om de ştiinţă crede că NASA a adus accidental viață pe Marte. ”Pot face ravagii”
„Păpușa de fier a lui Putin” explică propaganda Kremlinului: „Nu contează ce se întâmplă cu adevărat”

„Aceste misiuni surori au ca obiectiv înţelegerea cum Venus a devenit un tărâm ca un infern, capabil să topească plumbul la suprafaţă”, a mai afirmat Nelson.

Venus este a doua planetă de la Soare şi cea mai fierbinte planetă din Sistemul Solar, cu o temperatură la suprafaţă de 500 de grade Celsius.

Misiunea Davinci+ (Deep Atmosphere Venus Investigation of Noble gases, Chemistry, and Imaging) va analiza atmosfera planetei, cu scopul de a obţine informaţii despre cum s-a format şi evoluat. Va încerca să determine şi dacă Venus a avut un ocean.

Davinci+ este aşteptat să transmită primele imagini de înaltă rezoluţie ale caracteristicilor geologice, numite „tesserae”. Cercetătorii cred că acestea pot fi comparabile cu continentele de pe Pământ şi pot sugera că Venus are plăci tectonice.

A doua misiune, Veritas (Venus Emissivity, Radio Science, InSAR, Topography, and Spectroscopy) va cartografia suprafaţa planetei pentru a fi înţeleasă istoria geologică şi pentru a investiga cum s-a dezvoltat atât de diferit faţă de Pământ.

Va folosi un tip de radar pentru a consemna suprafaţa şi pentru a descoperi dacă vulcani şi cutremure există încă.

„Este uimitor cât de puţine cunoaştem despre Venus, dar rezultatele combinate ale acestor misiuni ne vor spune despre planetă, de la norii de pe cer până la vulcanii de pe suprafaţă şi miezul ei”, a spus Tom Wagner de la Planetary Science Division a NASA.

„Va fi ca şi când am redescoperi planeta”, a adăugat el.

Tripletă lunară rară, vizibilă miercuri pe cer. Eclipsă totală, lună plină şi superlună

Luna plină, o superlună şi o eclipsă totală de Lună au loc în acelaşi timp, miercuri, potrivit NASA, iar tripleta rară va putea fi observată în vestul SUA, vestul Canadei, Mexic, mare parte din America Centrală, părţi din America de Sud şi din Asia.

Un genetician al Universității Cornell susține că viața descoperită pe Planeta Roșie ar fi putut proveni de fapt de pe Pământ, din laboratoarele NASA, în ciuda procedurilor minuțioase de curățare și a asamblării navelor spațiale în camere speciale.

China, criticată de NASA din cauza rachetei, pentru „neglijență în administrarea deșeurilor spațiale”

După speculaţii frenetice despre locul în care ar putea sfârși racheta chinezească ce era scapătă de sub control, aventura s-a încheiat cu bine.

Ce ar fi cerut vehement Cătălin Cîrstoiu în ședința coaliției care l-a „descalificat” din cursă. Informații din culise

După 15 ore de discuții, liderii PNL și PSD au renunțat la candidatul comun Cătălin Cîrstoiu pentru Primăria Generală a Capitalei. Cătălin Cîrstoiu nu a vrut să renunțe, ba chiar ar fi cerut și garanții.

Israelul a bombardat din nou Fâșia Gaza, într-unul dintre cele mai puternice atacuri

Israelul a bombardat în timpul nopţii de luni spre marți nordul Fâşiei Gaza, într-unul unul dintre cele mai puternice atacuri din ultimele săptămâni.

Firmele din România care vor primi până la 150.000 de euro de la stat. Guvernul a aprobat ordonanța

Guvernul a aprobat, în şedinţa de marţi, programul Electric UP 2, în baza căruia întreprinderile mici şi mijlocii şi firmele din domeniul HoReCa vor beneficia de un ajutor de până la 150.000 de euro.